Astuge edasi, kallid külalised!

Firmaüritusele saabunuid võtab uksel vastu firma juht, kuid edaspidi ta kõigiga tegeleda ei jõua. Selle jaoks on õhtujuht, kes galantselt annab või võtab sõna ja tõelise meeleolude kaptenina lõbustab külalisi veel garderoobisabaski.

Võib aga minna ka teistpidi. Õhtujuhil on paha tuju, ta joob ära kõik arglikele esinejatele mõeldud julgestusnapsud, kaotab paberid ja komistab kaarega lavalt alla publikusse nagu juhtus kord Tartus ühel suurüritusel.

Õhtujuht ei ole pelgalt lõbus lõuapoolik. Ta on ürituse õnnestumise võti - garant, nagu tänapäevane moesõna ütleb. Ta peab olema valmis mitte ainult etteantud kava läbi viima, vaid kogu hingega hoolitsema ürituse rütmi eest. Vajadusel kas või kinke jagama, kui palgatud jõuluvana viimasel hetkel helistab, et jäi haigeks.

üritusturundusfirma Event Masters loovjuhi

Valdo Jahilo
sõnul on olulisim, et õhtujuht oleks korraldava firma esindaja, mitte staar omaette. Jahilo praktikas on olnud juhuseid, kus juht hakkab näiteks rahvale kaebama, et korraldamisega on probleeme, mitte ei ürita olukorda lahendada.

Mõni jälle muudab omaalgatuslikult ajakava nii, et sündmus hakkab koost lagunema. "Kui hiljem küsid, miks, siis vastab, et talle tundus nii parem. Kuid ürituse korraldamine on ikka meeskonnatöö," ütleb Jahilo.

Firmapidude ebaõnnestumistest on kõigil korraldajatel palju lõbusaid ja vähem lõbusaid lugusid rääkida, kuid vea teinud õhtujuhtide nimesid ei soovi keegi mainida. Kui aga vaja kedagi kiita, on kõigil sündmusturundajatel oma nimekiri lemmikjuhtidest.

Ainus nimi, keda kiitsid eranditult kõik küsitletud korraldajad, oli

Emil Rutiku
. Ka
Mart Sanderi
professionaalsusele ei heidetud midagi ette, kuid tema suure kunstnikuhinge muretus on mõnelegi korraldajale halli karva või paar pähe toonud.

Rohkelt mainitud nimi oli

Artur Raidmets
, kelle plussidena toodi esile isiku mitmekülgsust ning täpsust, mis on talle toonud paljude korraldajate usalduse. Kui juba Raidmets lavale palutud, siis korraldaja muretsema ei pea.

Sündmuskorraldusfirmas Valge Maja projekte juhtinud

Heleri Pendi
sõnul on nimede kordumise põhjuseks osavate rahvameeste kehv pealekasv. Turul on mõned tuntud ja hinnalt kallid tegijad ning algajad, nende vahel aga haigutab tühjus. Pent soovitab leida õhtujuhi vastavalt sündmuse sisule ja soovitustele, mitte tulenevalt tema kuulsast nimest.

Kogenud õhtujuht ning ürituste korraldaja

Aivar Kuusk
rõhutab, et valiku tegemisel algab kõik eesmärgist, miks sündmust korraldatakse, mis on selle sõnum ja mis mekk peab pidulistel lõpuks sündmusest suhu jääma. Tihti valitakse kallis ja tuntud nimi, ehkki parim lahendus oleks hoopis muu. üks on hea konferansjee, teine sobib suvepäevi juhtima, kolmas on sündinud jõuluvana.

Tänu näo tuntusele ja heale esinemisoskusele kasutatakse palju näitlejaid. Reeglina on näitleja küll hea konferansjee, kuid mitte nii hea õhtujuht. Ilma teksti ja täpse ajakavata kipub improvisatsioon ruttu lõppema, räägib Kuusk.

Valdo Jahilo hinnangul kohtab harva firmajuhte, kes ise suudavad edukalt sündmuseid vedada. Kuid neid on, ka selliseid, kes professionaalidelegi silmad ette annavad: "Näiteks EASi galat on juhtinud ärimees

Juhan Kolk
, kes oli väga positiivne üllatus. Tekkis isegi mõte teda edaspidi mõnda üritust juhtima paluda."

Õhtujuhi jaoks lõpeb õhtu, kui viimane külaline on lahkunud, mitte siis, kui tema enda osa läbi saab, nendib turundaja

Andres Kask
ja meenutab suvepäevi Toilas, kus oma osa lõpetanud õhtujuht asus napsu võtma. Et mitte rahva silma all olla, valis ta topsikaaslaseks bussijuhi: "Napilt saime nii vahele, et juht hommikuks roolikõlbulik oli," ütleb Kask. Ta lisab, et üritusi korraldades peab olema valmis kõigeks. Kas on lindi lõikamiseks kaasas valed käärid või saavad mikrofonil patareid tühjaks. Nendeks hetkedeks soovib Kask kõigile, et õhtujuht oleks toetaja ja abiline, mitte sarkastiline staar või koguni ise lisaprobleem.

Aivar Kuuse kinnitusel on õhtujuhtide hinnad Eestis erinevad. Keskpärase külakultuurimaja rahvakunstniku saab vahemikus 1500-2000 krooni, tundmatud, aga head tegijad maksavad vahemikus 2000-4000 ja Eesti kahurvägi vahemikus 5000-15 000. Hinnas kajastuvad õhtujuhi keelteoskus, kogemused, üldine tuntus ja paljud muud kriteeriumid, mida ei pruugi firma sünnipäeval kõnesid sisse juhatades üldse vaja minna. Samuti loeb sündmuse kestus. Kuusk lisab, et tema lagi on olnud ühel kuuetunnisel firmasündmusel kolmkümmend tuhat krooni.


Õhtujuhti valides arvesta soovitusi

* Küsi arvamusi ja kogemusi valitud õhtujuhi kohta firmadelt, kelle üritust õhtujuht on juhtinud.* Õhtujuhti valides arvesta ürituse ja külaliste iseloomuga ning vali kas mees- või naisõhtujuht - või mõlemad.* Kohtu enne üritust õhtujuhiga vähemalt korra, et vastastikused ootused oleksid selged ja suhtlus üritusel vabam.* Rõhuta õhtujuhile kindlasti, et ta peaks kinni ajagraafikust, see on ürituse õnnestumiseks oluline pisiasi.* Vahetult enne üritust tutvusta õhtujuhti firma tippjuhtidega, kes on peo võõrustajad, eriti hea oleks, kui jalutaksite üheskoos läbi kõik ruumid, kus üritus toimub.* üritusel olgu korraldaja pidevalt õhtujuhiga kontaktis, et saada tagasisidet, ennetada või kõrvaldada juba tekkinud probleeme.

* Suhtle õhtujuhiga viisakalt, heatahtlikult ja naeratades, nii on garanteeritud parim koostöö!

Allikas: Anneli Vask, EMT

Osale arutelus

  • Henrik Aavik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara