Töötaja kujundab ettevõtte mainet sõpradega lobisedes

Sõnaga "bränd"? seostub inimesel reeglina mõni sageli reklaamitav toode või teenus. Mõtlemine tööandjast kui brändist ei ole väga levinud.

Tööandja ja töökoht ei seostu meie jaoks ei toote ega teenusega, vaid ta on lihtsalt koht, kus tööl käime ja mille tooteid või teenuseid ise klientidele pakume.

Arvestades hetke ja lähiaastate demograafilist situatsiooni ning negatiivset iivet, on ilmselge töötava elanikkonna arvu pidev langus. Kui praegu veel ületab tööjõuturule sisenejate hulk tööjõuturult väljujate arvu, siis Eesti statistikaameti andmetel on kümne aasta pärast pensionile minevate inimeste arv oluliselt suurem kui tööturule sisenejate arv.

Selline demograafilise situatsiooni muutumine tekitab tööandjates üha teravneva konkurentsi võitluses töötajate ja eriti talentide pärast. Selleks, et olla parem, atraktiivsem ja huvitavam tööandja kui konkurendid, peavad ettevõtted hakkama rakendama ka töölevõtmisel just samu võtteid, mida rakendatakse võitluses toodete või teenuste tarbijate pärast.

Vaieldamatult kõige atraktiivsem sihtgrupp tööandjate jaoks on tänased noored, kes on äsja tööjõuturule sisenenud või kohe-kohe tulemas. Nende ootused tööandja suhtes pole enam kaugeltki need, mis olid ootused aastaid tagasi. Oma kevadel valminud magistritöö ühe osana uurisin majandust või infotehnoloogiat õppivate üliõpilaste arvamust atraktiivse tööandja kohta. Tulemused olid mõneti ootuspärased, kuid paljuski ka üllatavad.

Tööandjat valides oli vastajate arvates üheks määravaks teguriks tööandja maine. Siinkohal ei tohiks ära unustada, et peale toodete ja teenuste kujundavad maine tööandjast töötajad ise - ehk siis see, mida räägitakse oma tööandjast õhtul sõprade seltsis, mõjutab väga palju arvamust ettevõttest üldiselt. Mõistagi kipub siinkohal negatiivne sõnum võimenduma.


Heast palgast on vähe

Kui keegi arvab, et küllap on hea palk see, mis noored ligi meelitab, siis paraku ta eksib. Jah, tõesti, konkurentsivõimeline töötasu on tähtis, kuid mitte peamine. Pigem on tegemist iseenesestmõistetava hüvega, mida iga "normaalne"? ettevõte pakub. Tööandja valikul nimetatakse atraktiivsete faktoritena eeskätt töö sisu ja huvitavust, kuid ka head meeskonda ja kolleege ning karjäärivõimalusi ettevõttes. Erisusena infotehnoloogia üliõpilaste juures tuleb mainida töö loomingulisuse olulisust. Seega pole atraktiivne tööandja praegu kaugeltki mitte enam see, kes maksab väga head palka, vaid pigem see, kes suudab töö huvitavaks teha ning pakub inimesele arenguvõimalusi.

Uurides tudengite arvamust atraktiivsete lisasoodustuste kohta, kõlas nende vastus justkui koorina: telefoni- ja autokompensatsioon, täiendkoolitused ja spordikulutuste kompenseerimine. Märkimist väärib ka kraadiõppe kulude tasumise ning lisapuhkuse võimaldamise ootus.

Kui vaadelda teiste riikide sarnaseid uuringuid, siis just õppekulude tasumine on see, mida peetakse atraktiivse tööandja väga oluliseks tunnuseks.

Küsides vastajate arvamust selle kohta, kuidas atraktiivne tööandja ennast siis reklaamima peaks, selguski, et lisaks traditsioonilistele töökuulutustele meedias nähakse väga mõjusa reklaamikanalina ettevõtte töötajate kogemuse jagamist, sh juba mainitud kuulujutud. üllatuslikult toodi esile sponsorlust kui tööandja head reklaami.

Atraktiivsete töövaldkondadena nägid küsitletud tudengid ootuspäraselt rahandust ja pangandust ning infotehnoloogiat, kuid suurt tähelepanu väärib teise koha saavutanud valdkond - avalik sektor. Väga paljud noored leidsid, et just avalik sektor, eeskätt ministeeriumid, on see, millega nad võiksid ennast tulevikus siduda. Auväärse kolmanda koha saavutasid turismi ja majutuse ning telekommunikatsiooni ja side valdkond.

Osale arutelus

  • Kadi Tamkõrv

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

EVR Cargo otsib JUHIABI

EVR Cargo AS

28. juuni 2017

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine