Lugeja kirjutab: Kuidas lahkuda ettevõttest heade suhetega?

Varem või hiljem tuleb ette olukord, kui otsustatakse töökohta vahetada. Põhjused on igaühel isiklikud ja erinevat laadi, kuid üks tekkida võiv küsimus on ühine: kuidas lahkuda säilitades head suhted?


Teavita ülemust esimesena

Mingil momendil räägib enamik meist jutujätkuks töökoha vahetusest. Antud sammu suunas tegutsema asudes ei tohiks töövestlustel käimine segada hetke ametikohustusi. Intervjuusid peetakse üldjuhul äripäevadel erinevatel kellaaegadel. Paslik oleks sobitada viimane väljapoole tööaega: lõunapausile, enne või pärast tööpäeva.

ühel hetkel on uus ametikoht välja vaadatud ning ka otsus kindel. Sellisel juhul peaks olema esimene, kes otsusest teada saab, otsene ülemus. Selline teguviis näitab austust ja arvestamist. Ebameeldiv on, kui ta kuuleb seda teiste suust ning on viimane, kes ettevõttes sellest sammust teada saab.

Põhjenda lühidalt

Lahkumisavaldust esitades tihti küsitakse ka põhjendust. Viimane olgu veenev, lühike, konkreetne. Kindlasti ei saa olla selleks rahulolematus hetkel tehtava tööga. Isiklikult arvan, et parim äramineku põhjus on arenguvõimalus, uus väljakutse. Mingil ajahetkel inimese vajadused muutuvad, nii soovid kui ambitsioonid. Karjäärinõustajad leiavad, et töökohta tuleks vahetada iga viie aasta tagant.

Heaks kombeks pole esitada lahkumisavaldust palga suurendamise eesmärgil. Samuti pole professionaalne sel hetkel hakata lahkama nö "musta pesu"?. Mis olnud, see olnud. Kui oled tööandjaga neist kitsaskohtadest kõnelenud, kuid lahendust ei ole tulnud, siis pole sellel hetkel, kui äraminekust teatad, õige moment neid üles võtta.

Jätka head tööd

Eestis on etteteatamisaeg töölt lahkumisel kuu aega, kokkuleppel tööandjaga võib see toimuda ka varem. ühel või teisel viisil eeldab see, et mõnda aega peab ettevõttes veel töötama. Parim viis on täita oma kohustusi sama hästi kui varem, kui mitte paremini. Tean hotellitöötajat, kes oma viimasel tööpäeval tegi ületunde õhtuses vahetuses, et asjad laabuksid ka siis, kui tema ameti maha paneb. Selline teguviis näitab nii lugupidamist kui ka head tahet.

Oma lahkumisest ettevõttest teata ka koostööpartneritele väljaspool asutust. Samuti oleks kena neile tutvustada, kes töökohustused üle võtab. Isikliku moraaliküsimus on, kas võtta kliendid uude ametikohta kaasa, kui jätkatakse samas valdkonnas, või siiski mitte. Mõningatel juhtudel on see vältimatu, kuid kas igas situatsioonis tingimata vajalik?

Dokumendihaldus

Tööaja kestel on tekkinud hulk materjali, kas siis paberkandjal, tööarvutis, firma serveris vm. Võimalik materjal tuleks arhiveerida ettevõttes kokkulepitud korras. Kustutada võiks kõik isiklikud dokumendid arvutibaasis kui mailboxis. Ei taha ju keegi , et tulevane töötaja, kes hakkab töötama selle laua ja arvuti taga leiaks sinu kirjavahetuse, lapse kingitud sünnipäevakaardi vm.

Kui ametikohale tuleb järglane, siis tuleks talle edasi anda kõikvõimalik adekvaatne informatsioon, mis antud ametikohale vajalik. Kui sellega kaasneb sisekoolitus töökohustuste osas, siis teha seda selliselt, et enamik küsimusi saaksid vastuse, tegevusvaldkond tutvustatud kui ka dokumentatsioon üle antud. Ei taha ju uues kohas vastata telefonikõnedele sisuga, kus miski asub või kuidas asjad tegelikult käivad.

Suhted kolleegidega

Kindlasti tuleb teavitada ka kolleege. Kõigile isiklikult sõnumit edastada ehk ei jõua, kuid paljud tulevad aru pärima. Sel juhul soovitan igale neist tuua sama põhjendus, mis ülemuselegi. Keegi ei taha ju tekitada halba kuulujuttu, aga need võivad olla kiired tekkima. Tihti on firmas erinevad tavad, kuidas tähistatakse viimast tööpäeva. Soovitan traditsioonidest kinni pidada ning tänada nii ülemust kui kolleege hea koostöö eest.

ükski muutus elus pole kergete killast, kuid mida valutumaks see iseenda, tööandja kui kolleegide jaoks teha, seda meeldivamad suhted jäävad. Samuti tuleks meeles pidada, et Eesti suuruses väikeriigis enamalt jaolt tuntakse ühes valdkonnas töötavaid inimesi ja legendid käivad igaühega kaasas. Kas aga viimased vastavad tõele, sellele saab ise kaasa aidata hoides häid suhteid. Kui töötama jäädakse samasse valdkonda, siis varem või hiljem tuleb teha koostööd inimestega, kellega hetkel töösuhte lõpetad.

Osale arutelus

  • Merle Kuurberg

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Valma Seikluspark pakub uusi võimalusi konverentsideks ja koolitusteks

Lõuna-Eestis, 55 km Tartust Viljandi suunas ja 23 km Viljandist Tartu poole asuv Valma Seikluspark avas uue kaasaegse konverentsihoone, pakkudes senisest veelgi mitmekülgsemaid võimalusi ühendada seminarid, töötoad või koolitused õhtuse lõõgastusega seikluspargis ning meeleoluka firmapeoga.

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

BVT PARTNERS otsib BÜROOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

28. juuni 2018

Teabevara