Lugeja kirjutab: valik sõiduoskuse kasuks?

Töökuulutusi sirvides panin tähele, et kandidaadilt eeldatakse sageli autosõidu oskust. Seda mitte ainult transporttöid teostavates firmades vaid ka kõikvõimalikel erinevatel aladel. Omamata sõiduoskust võib ka ettevõttesisene edasiliikumine olla takistatud. Olenevalt ametikoha spetsiifikast, võivad load olla vajalikud ka sekretäri töös.

Küsimusele, kas lube teha või mitte, leiab vastuse igaüks iseendast. Tihti pakutakse koolitust õpingute raames kas kesk- või kutsekoolis. Kui see aeg on möödas, tuleb koolitusele registreerimine võtta ette enda initsiatiivil. Uute oskuste omandamine ei jookse kunagi mööda külgi maha, kuid enne tuleb selgeks teha, kas sõiduoskus on vajalik. Hetkel on koolituse maksumuseks ligikaudu kümme tuhat krooni, sellises summas isikut tõendavat dokumenti seda kasutamata pole eriti mõtet omada.

Läbi tuleks mõelda nii plussid, miinused kui ka võimalikud alternatiivid. Kui lubade olematus takistab tööelus saavutamast plaanitut, siis tuleks kaaluda autosõidukoolituse läbimist. Töökohast kaugel elades - eriti kui logistiline süsteem antud piirkonnas on nõrk - on sõiduoskus samuti päästvaks teguriks.

Autokooli valik

Autokooli asukoht ning õppetundide ajakava on üheks oluliseks teguriks. Peale tööd teise linnaotsa teooriakursusele sõita pole just ajaliselt kaalukas - pealegi väsitav. Teooriatunnid võivad kesta erinevates õppeasutustes pooleteist tundi ja enam. On koole, kus teooriatundide läbimine on täies mahus kohustuslik, kui neid, kus mitte. Tean kooli, kus on individuaalne rütm, st ringõppe vormis võib valida endale sobiva aja üht või teist loengut kuulata. Paljudes autokoolides läbitakse teooria kindla kursusena.

Vähemtähtis pole sõidutundide alustuskoht. Tihti on platsiharjutused ühes kohas ja linnasõidu alguspunkt teises. Isegi kui valida kesklinna kool, võivad sõidutunnid alata Tondilt, Kristiinest, Mustamäelt vm. üheks kindlaks plussiks on, kui sõidutundide ajakava saab kokku leppida silmast silma oma sõiduõpetajaga. On asutusi, kus viimast tuleb teha läbi kooli ning puudub ka kindel sõiduõpetaja. Erineva arvu inimeste käe all sõiduoskuste omadamine tuleb kasuks, kuna nii õpetamis- kui sõidustiil on igal inimesel erinev. Kui aga prioriteediks pole erinevate õpetamistaktikate tundmaõppimine, siis soovitan valiku langetada ühe õpetaja kasuks, sel juhul on tagasiside sõiduoskuse arengule adekvaatsem.

Kindlasti mängib rolli ka maksegraafiku koostamise võimalus. Olenevalt koolist on võimalik tasuda eraldi teooriakursuse ja sõidutundide eest (nt korraga 20 tundi), nii et ei pea korraga kogu summat välja käima. Kuulnud olen ka järelmaksu võimalusest. Arvestada tuleks aga kindlasti väljaminekule arstitõendile (orienteeruvalt 150-300 EEK), esmaabikursusele (300-400 EEK), teooriakursusele, 40. kohustuslikule sõidukorrale, ARK"™i eksamitasule.

Varu aega

Nii teooria kui praktiline sõiduoskuse õppimine nõuab oma pühendumuse. Ajagraafik tuleks enda jaoks selgeks mõelda. Arvestada tuleks panusega, mida on võimalik planeerida nii teooriakursusele kui sõiduõppele. Kui näiteks teooria on kaks korda nädalas õhtuti, kas siis on võimalik teised kaks õhtut pühendada sõidutundidele?

Teooriakursus kestab orienteeruvalt kaks kuni kolm kuud. Tunnid võivad toimuda nii korra, kaks, kolm jm korda nädalas. Kindlasti on olemas koole, kus teooriakursuse saab läbida intensiivkursusena lühema aja jooksul.

üks sõidutund kestab olenevalt koolist poole tunni ringis, nt 25+5 minutit (kus 5 minutit on puhkamiseks). Läbida on neid võimalik ühe kuni kuue tunni kaupa. Algajale õpilasele, kes pole kordagi roolis olnud, on 40. sõidukorrast vähe. Sõiduõpetajad arvavad, et eksamiküps on isik, kes on läbinud 80-120 sõidukorda. Kindlasti oleneb tulemus isikust endast ning tema enesekindlusest kui ka võimest omandada nii teooria kui praktiline sõiduoskus.

ARK"™i eksam

Sellest aastast jõustus ARK"™i uus eksamikorraldus. Sõidueksami sooritajaid hakkab jälgima kaamera ning sõita tuleb ARK"™i autodega: ARK muretses 39 salvestusseadmega sõiduautot, milleks on Volkswagen Golf. Eraldi platsieksam uue korra järgi puudub, kuid elemendid sellest proovitakse läbi linnasõidul.

Eksamist olulisem on minu meelest tegelik sõiduoskus. Ei maksa minna eksamit sooritama hea õnne peale. Enesekindlus oma oskustes on vajalikum, samuti rahulik olek ja suutlikkus keskenduda liikluses toimuvale.

Iga otsus nõuab tahet, meelekindlust ja kindlat plaani. Vajalik aeg, pühendumus ja järjekindlus viivad sihile. Lõppeesmärk on sujuv ja rahulik sõiduoskus ning autojuhiload, mis viimast tõendavad. Pidev hilisem täiendamine sh pimeda ja libeda sõidu koolitus ning liikluseeskirjade ülelugemine tuleb ainult kasuks.

Osale arutelus

  • Piret Birk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Kopra talu – peopaik Mulgimaa ürgses looduses

Turismistaluna hakkas Kopra talu tegutsema 2000. aasta sügisel. Praeguseks on sellest kujunenud populaarne seminaride, konverentside, suvepäevade ja peoürituste pidamise paik. Kopra talu asub Viljandist 22 kilomeetri kaugusel Tuhalaane külas ning on ümbritsetud ürgmetsadest, soodest ja järvedest.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara