Kliendipäeva korraldamine

üheks üheksast sekretäri ametist on ettevõtte erinevate ürituste korraldamine. Oluline üritus on kliendipäev.

Kuna kliendipäev on seotud eelkõige ettevõtte reklaami- ja turundusega, siis harva on see keeruline töö vaid sekretäri kanda. Suuremates ettevõtetes on selle taga terved turundusüksused ja juhtkonna ideed ning sekretäri kanda on kas asjade koordineerimine või spetsialistidele (reklaami- või üritusturundusfirmadele) ühenduslüliks olemine. Väiksemas firmas võib sekretäri tööks olla ka kogu kliendipäeva korraldamine.

Selle kõige tõttu on hea teada neid mitmeid nüansse ja tegevusi, et osata protsesse suunata. Oma organisatsiooni ja kliente tunneb sekretär väljastpoolt tulevast reklaamispetsialistist alati paremini ning saab seega olla väärtuslikuks konsultandiks.

Millest alustada?

Ideaalis kaasatakse sekretär juba kliendipäeva planeerimise staadiumisse. Nagu iga ürituse puhul, on esmane ja tähtsaim küsimus - mis on kliendipäeva eesmärk?

On see

* oma (uute) toodete tutvustamine (nt kinnisvara puhul uute korterite esitlemine), * oma ettevõtte kui sellise tutvustamine (nt Balbiino perepäev loomaaias), * uue esinduse avamine, * uue toote turuletoomine, * uudiste või teatud ideede levitamine, * konkreetne müük (nt akendepakkujate soodusmüügiga perepäevad),

* oma püsiklientide tänamine hea koostöö osas (kutsetega kinnisem üritus) vms.

Tihti on üritusel mitu eelpooltoodud eesmärki kombineerituna, kuid oluline oleks määratleda konkreetse ürituse peamine eesmärk.

Seejärel tuleb enne edasiste sammude astumist välja selgitada kliendipäeva eelarve piirid, ehk kui palju planeeritakse sellele üritusele kulutada raha. Alati on nii, et hea idee puhul ei pruugigi väga palju raha kuluda, kuid kindlasti ei tohiks kliendipäeval igal sammul välja paista kokkuhoiupoliitika. Klientidele on oluline tunda end ettevõttele olulisena. Edasised sammud saavad lähtuda juba kasutada olevast rahasummast.

Lähtuvalt eesmärgist tõstatub kohe järgmine oluline küsimus:

kliendipäeva sihtgrupp, kui palju osalejaid planeeritakse ja kuidas neid teavitada.
Püsiklientide puhul on lihtsam- nende kohta on enamasti olemas oma andmebaas ning neile on võimalik kutse saata nii elektrooniliselt kui posti teel. Nn avatud klientidele korraldatava ürituse puhul on oluline läbi mõelda see, kuidas nendeni jõuda, kui palju külastajaid seatakse eesmärgiks. Võimalusi selleks on mitmeid - otsepostitus, meediareklaam, reklaamimine oma kodulehel jms.

Järgmine ning ehk üks kõige olulisemaid küsimusi on:

miks klient sellele kliendipäevale kohale peaks tulema?
Tänapäeval on inimestel tohutu hulk valikuid, kuidas oma aega veeta. Seetõttu tuleks korra mõelda end kliendi "kingadesse"? - mida tema antud ürituselt saab? Milline on põnev programm? Kas talle pakutakse mingeid soodustusi (nt spordiklubiga liitumine poole hinnaga, allahindlusprotsent koha peal tellimuse vormistanute vahel)?

Ideaalis on kliendipäeval ühendatud

nii meelelahutuslik pool kui õpetlik
, st oma tooteid-teenuseid tutvustav pool - viimasel ajal paljuräägitud edutainment-stiilis üritus. Oluline on ju, et teie toode või teenus seostuks kliendi peas positiivsete emotsioonidega ning ta räägiks nendest ka edasi. Kui klient saab kliendipäevalt mingi positiivse üllatuse, põneva uudise või hea tehingu, siis jagab ta seda kindlasti ka teistele tuttavatele.

üks psühholoogilisi suuri mõjustamisvahendeid on

vastastikkuse reegel
. Kui inimene ise saab midagi, tekib tal sisemine kohustus midagi vastu pakkuda. Seda paradoksi arvestatakse kliendipäevadel inimestele firma logoga tooteid või kingitusi jagades, inimestele toitu ja meelelahutust pakkudes.

üks otsustamise oht on, kus kliendipäev läbi viia - kas oma ruumides või rentida väljapool pinda, minna kaubanduskeskusesse või hoopis loodusesse. Tootmisfirmades on populaarseks saanud, et tutvustatakse lähemalt oma tootmisprotsessi, nt vabriku või trükikoja külastamine. Inimestele pakub ju huvi näha, kuidas minu poolt ostetavad aknad või trükised valmivad, see tekitab ettevõtte ja tema toodete vastu suuremat usaldust. Eripäraseks teeb kliendiürituse viimine loodusesse, nt püsiklientide tänamine ühise seenelkäigu või piknikuga.

Tähtis küsimus on, kes teie ettevõtte töötjatest kliendipäeval osalevad. See on kasulik ka neile endile saada lähemalt tuttavaks (potensiaalsete) klientidega. Samas ei tasu kindlasti kokku hoida hea ürituse juhi koha pealt. Kui inimesi on juba üle 50, siis on kliendipäeva juht see, kes kogu asja koos hoiab, keskset infot jagab, tekitades inimestele turvalise selge pildi, olulisi punkte rõhutab ning tegelikult kogu kliendipäeva meeleolu loob.

Vähetähtsad pole ka mitmed tehnilised küsimused, millele tuleb detailselt ette mõtelda - helitehnika, valgustus, õueürituse puhul telk jms. Vastavaid professionaale leidub internetist otsides mitmeid ning siinkohal tasub alati usaldada tuntumaid tegijaid. See ei ole kindlasti koht, kus kokku hoida, kuna nt tuule käes lendu läinud telk või vilistavad mikrofonid suudavad kogu muu suure töö tulemuse ära nullida ning külastajale pigem ebausaldusväärse firma mulje jätta.

Ettevõttele on hea kasutada võimalust ning kas kliendipäeva eel või selle ajal koguda klientidelt tagasisidet oma teenuste ja/või toodete kohta. Et külastajaid rohkem ankeete täitma motiveerida, loositakse tihti vastajate vahel välja toredaid auhindu.

Kuna tegemist on alati kasvõi kaudselt ettevõtte turundusega, siis on hea ka visuaalses kujunduses kasutada ettevõtte sümboolikat, olgu selleks siis logo kutsetel või seinasuurused bännerid.

Kliendipäev kestab paarist tunnist kuni terve päevani. Detaile on ka paaritunnise ürituse puhul palju, mida ei tohi ära unustada. Abiks organiseerimisel on alati hea kasutada oma ettevõtte meeskonda - teha koos ajurünnakuid nii ideede kui esinejate osas, aidata mõelda läbi organiseerimise detaile ning püstitada õigeid küsimusi.

Peale sõnastatud eesmärgi on olulisim eristuv ja hea ürituse idee, mis võimalikult palju kindla sihtgupi kliente kohale tooks ning kogu ürituse sujuv toimumine. Kliendipäeva keskmes on alati klient, kes tahab tunda ennast oodatu ja tähtsana.

Osale arutelus

  • Merike Mitt

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine