Kodulehe tellimine - lihtne või keeruline?

Arvatavasti on jäädavalt möödas need ajad, kui firma lõi endale kodulehe ja jättis selle kuudeks puutumata-täiendamata. Suur osa ostmist-müümist ja suhtlemist puudutavast infost on üleval just kodukatel ning mistahes otsingut alustatakse enamasti alati internetist.

Mis on esimene samm, kui saad oma ülemuselt korralduse leida firmale kodulehekülje tegija?

Mihkel Vabrit ALL Web Industryst peab kõige olulisemaks lähteülesande koostamist, see peaks sisaldama analüüsi, mida, kellele ja miks te teete (kuidas leht välja nägema hakkab, kasutajate monitooring, millised funktsioonid peavad lehel olema jmt).

Seejärel saavad veebilehtede valmistajad koostada hinnapakkumise. Valige välja 3-4 firmat, kellele see pakkumine edastada. Võib ka rohkem valida, kuid siis tuleb arvestada sellega, et iga firmaga peab ka tegelema ja nende küsimustele vastama.

Firmade valiku tegemiseks soovitan kahte moodust:

  1. küsida soovitusi inimestelt, kelle on juba olnud sellega kokkupuuteid
  2. minna neti.ee-sse kataloogi http://www.neti.ee/cgi-bin/teema/ARI/Reklaam_ja_Disain/#Veebidisain ja valida sealt sobivad kandidaadid välja.
Kuna sekretar.ee tegeleb praegu endale uue veebilehe loomisega, siis võin omadest kogemustest lisada, et see ettevalmistav periood on tellija jaoks kõige töömahukam, mõttest jõuti esimeste läbirääkimisteni umbes 3 kuuga.

Mida firma valiku puhul silmas pidada, mis võib juhtuda, kui valin kõige odavamad tegijad?

Mihkli sõnul sõltuvad kriteeriumid paljuski lähteülesandest, mida lihtsam on töö, seda odavamat/algajamat firmat võib eelistada. üldiselt maksaks hinnata järgnevat:

  1. tegutsemisaega ehk kaua on firma turul olnud (kogemused)
  2. kui palju on töötajaid (oskused, madalamad riskid tähtaegade osas)
  3. vaadata kindlasti tehtud töid (tunnustatud firmad portfoolios annavad tunnistust kvaliteedist)
Mihkel toob välja, et odavama tegijaga kaasnevad probleemid on enamasti seotud oskuste ja kogemuste puudumisega, st et mingil hetkel võib projekt jõuda ummikusse ning tähtaegadest ei peeta enam kinni. Põhjus võib olla ka selles, et enamasti on odavamates firmades töötajaid vähe, vahel ainult üks inimene ja veebide tegemine võib olla lisatöö, mida ei võeta väga tõsiselt.

Mida peab teadma, et teha hea veebileht?

Tehniliselt on tavalise veebilehe tegemine lihtne, kuid olulised on ka teadmised turundusest ja kasutajakogemustest. Lisaks peab arvestama paljude faktoritega, mis on olulised nagu näiteks otsingumootorisõbralikkus, lihtne ja loogiline kasutamine, vastamine sihtgrupi vajadustele jne.

Mihkel rõhutab, et hea veebileht sünnib üldjuhul tellija ja teostaja koostöös, kindlasti peab tellijal olema nägemus soovitud tulemusest, ilma selleta ei saa tulemus hea olla.

Kui palju võtab aega ühe kodulehe tegemine nullist?

Lihtsamat sorti veebilehe tegemiseks peab aega arvestama vähemalt üks kuu.

Mihkli andmetel mingeid sertifikaate veebilehtede valmistamise osas Eestis välja antud ei ole. Suuremate infosüsteeme loovate firmade puhul võiks tähelepanu pöörata tarkvara protsessijuhtimise standardile ISO/IEC 12207. Aga üldjuhul annab see eelise väga mahukate infosüsteemide loomisel.


Kuidas kodulehe tegemine või uuendamine seestpoolt välja näeb?

Enamikel juhtudel on veebilehe vundamendiks sisuhaldustarkvara - CMS ehk Content Management System. CMS-e on väga palju, kuid nende eesmärk on alati üks - võimaldada lihtsalt ja ilma eriteadmisi omamata uuendada veebilehe struktuuri ja sisu.

Arendaja põhitöö ongi kujunduse loomine ning selle sidumine valitud CMS-iga. Levinuim vabavaraline programmeerimiskeel on PHP ning andmebaas MySQL, loomulikult on arendusplatvorme veel palju erinevaid. Seega on põhitöö programmeerimine ja pilditöötlus. Tulemuseks saadakse HTML-kood, mida erinevad veebilehitsejad (brauserid) mõistavad ning kuvavad meile nn veebilehe kujul.

Kas hilisem telefonitugi (järelteenindus) on ka olemas?

On olemas ja äärmiselt vajalik, samas oleneb see firmast nn odavatel tegijatel see üldjuhul puudub või on äärmiselt kaootiline.

Allikas:

ALL Web Industry

Osale arutelus

  • Piret Birk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Pidupäev Hestia Hotel Laulasmaa Spa's

Laulasmaa loodus on maagiline. Just siit on ammutanud inspiratsiooni maailma enim mängitud kaasaegne helilooja Arvo Pärt ja just siin on seetõttu 2018. aasta sügisel avanemas muusikasõprade meka – Arvo Pärdi Keskus. Kust siis veel ammutada häid mõtteid, kui mitte Laulasmaalt?

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara