Mida peab tarbija teadma, kui lennureisil tekivad temast sõltumata takitused?

Kui te leiate end olukorrast, kus teie lend oluliselt hilineb, jäetakse hoopis ära või te ei pääse lennule, kuna müüdud on rohkem pileteid kui lennul kohti, tuleks teil pöörduda vastava lennufirma töötajate või esindajate poole, kes on antud olukorras teie esmasteks abistajateks.

Et teaksite abi otsida, peab lennujaama registreerimislauas olema reisijatele hästi nähtav teadaanne: "Kui Teid ei lubata lennukile või kui Teie lend tühistatakse või lend hilineb vähemalt kaks tundi, küsige registreerimislauast või lähteväravast dokumenti Teie õiguste, eelkõige makstava hüvitise ja osutatava abi kohta."?

Euroopa Liit on töötanud välja rea õigusi, et tagada lennureisijate õiglane kohtlemine.

Teie lendu teenindav lennuettevõtja vastutab teie ja teie pagasi eest ning peab arvestama teie õigustega.

Lennureisija õigusi reguleeriva Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määruse nr 261/2004 leiate siit

Oluline on tarbijatel meeles pidada, et selleks, et antud määruses ette nähtud õigused kehtiks, on tarbijatel omalt poolt ka teatud kohustused. Näiteks on reisija kohustatud end õigeaegselt lennule registreerima, samuti peab reisijal olema asjaomasele lennule kinnitatud broneering. Kõne all oleva määrusega kehtestatud õigused kehtivad reisijatele, kelle lend väljub või saabub Euroopa Liidu liikmesriigi lennujaama, samuti kehtivad õigused väljaspool Euroopa Liitu asuvast lennujaamast saabuvate lendude puhul, kui teenindajaks on liikmesriigi lennuettevõtja.

Kui lend hilineb - lennu hilinemise korral ei ole reisijal õigus nõuda hüvitist, küll aga on tal õigus hoolitusele. Hoolitsuse all mõeldakse ooteajaga võrreldes piisavat sööki, kahte telefonikõnet jms. Olenevalt sellest, kui palju lend hilineb, on reisijal õigus kas lennupileti eest raha tagastamisele (kui ta otsustab reisist loobuda) või tasuta majutusele (näiteks juhul kui lend lükatakse järgmisele päevale).

Ei lubata lennule - võib ette tulla olukordi, kus lennule on broneeritud rohkem pileteid, kui lennukis istekohti. Sellises olukorras, peab lennuettevõtja esmalt küsima, kas leidub vabatahtlikke, kes loovutaksid oma koha kokkulepitud hüvitise eest. Lisaks peab lennuettevõtja vabatahtlikele pakkuma teist võimalust sihtkohta jõudmiseks või hüvitama piletihinna.

Kui aga vabatahtlike ei leidu, on lennukist maha jäetud reisijatel lisaks teisele võimalusele sihtkohta jõudmiseks või piletihinna hüvitamisele, õigus ka määrusega kehtestatud viivitamatult makstavale hüvitisele. Hüvitise määr sõltub lennu pikkusest ning marsruudist, samuti ooteaja pikkusest ning võib ulatuda 125 eurost kuni 600 euroni (1955 kroonist 9388 kroonini).

Lisaks hüvitistele, reisi ümberkorraldamisele või piletiraha tagastamisele, on ka lennureisile mitte lubamise korral reisijatel õigus hoolitusele (toitlustamisele, telefonikõnedele) ning ka majutusele, sh transpordile majutuskohta ning tagasi.

Lend tühistatakse - lennu tühistamisel peab lennuettevõtja pakkuma kas piletihinna hüvitamist või muid võimalusi reisi lõppsihtkohta jõudmiseks. Samuti peab lennufirma pakkuma reisijatele hoolitsust (toitlustamist, telefonikõnesid), vajadusel majutust ning transporti lennujaama ning majutuskoha vahel.

Õigus hüvitisele oleneb lennu tühistamise korral mitmest asjaolust - nii sellest, kui varakult reisijaid lennu tühistamisest teavitati kui ka sellest, mis oli tühistamise põhjuseks. Juhul kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu, nagu näiteks ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms, ei ole reisijatel õigust hüvitist nõuda.

Juhul kui reisijal on õigus hüvitisele, ulatuvad hüvitise määrad ka lennu tühistamise korral 125 -600 euroni. Kas hüvitist makstakse sularahas, pangaülekandega, tÅ?ekiga või reisitÅ?ekkides, oleneb osapoolte kokkuleppest. Hüvitis tuleb välja maksta seitsme päeva jooksul.

Mida teha, kui lennureisija õigusi on rikutud?

Olukorras, kus lend oluliselt hilineb, jäetakse hoopis ära või reisijaid ei lubata lennule, tuleb esmalt pöörduda vastava lennufirma töötajate või esindajate poole, kes on kohustatud reisijaid abistama. Juhul, kui vajalikku abi ei pakuta või rikutakse eelpool mainitud reisijate õigusi, on soovitatav esitada koheselt kaebus vastavat lendu teenindavale lennuettevõtjale.

Kui tarbija ja lennuettevõtja kokklepet ei saavuta, on tarbijal õigus pöörduda abi saamiseks Tarbijakaitseameti poole. Tarbijakaitseametil on vastavalt lennundusseadusele õigus teha lennuettevõtjale ettekirjutus reisijatele hüvitise maksmise ja abi osutamise nõudega.

Loe täpsemalt siit

Allikas: Tarbijakaitseamet

Osale arutelus

  • sekretar.ee

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Maxima is looking for a MANAGING BOARD ASSISTANT

Maxima Eesti OÜ

13. märts 2018

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine