Kindlustusvaldkonna kaebuste arv ligikaudu kahekordistus

Möödunud aastal ligikaudu kahekordistus Finantsinspektsioonile esitatud kindlustusvaldkonda puudutavate kaebuste arv.Kokku saadeti Finantsinspektsioonile 2007. aastal 82 kaebust, millest 56 puudutasid kindlustusteenust. Kõige rohkem kaebusi oli ERGO Kindlustuse AS-i tegevuse kohta. Võrdluseks: 2006. aastal saatsid tarbijad Finantsinspektsioonile 72 kaebust, neist 32 puudutasid kindlustusvaldkonda.Suurim arv pöördumistest olid seotud kaskokindlustuse ja varakindlustusega, eelkõige koduse vara kindlustamisega. Vaidlusi põhjustas peamiselt see, et kindlustustingimusi tõlgendati lepingu osapoolte poolt erinevalt. Samuti see, et klient oli poolte õiguste ja kohustustega enne kindlustuslepingu sõlmimist tutvunud pealiskaudselt või polnud lepingut enne allkirjastamist läbi lugenud. Lisaks sellele olid kliendi ja kindlustusseltsi vahelised vaidlused seotud ka kahju hüvitamise tähtajast kinnipidamisega kindlustusseltsi poolt ning juhtumitega, kus kindlustusselts kahju hüvitamisest keeldus. Panga- ja investeerimisteenuseid puudutavate kaebuste osakaal oli möödunud aastal kindlustusega võrreldes oluliselt väiksem. Investeerimis- ja pensionifondide tegevuse kohta kaebusi ei esitatud.

Pangateenuste tarbimisel tekkinud probleemid tulenesid peamiselt laenulepingute tingimuste erinevast tõlgendamisest lepingu poolte poolt või oli klient poolte õiguste ja kohustustega enne laenu- või krediidilepingu sõlmimist tutvunud pealiskaudselt. Arveldusteenuste puhul olid probleemid seotud sularahaautomaatides tehingute tegemisega, igapäevaste arvelduste ja pankade teenustasude läbipaistvuse temaatikaga.

Vastab Finantsinspektsiooni finantsteenuste järelevalve divisjoni juht

Andre Nõmm

:

Miks on kindlustusvaldkonnas kõige rohkem kaebusi? Kas kindlustusseltsid käituvad oma klientidega halvemini kui näiteks pangad?

Kindlustusteenus on märksa keerulisem kui panga poolt klassikaliselt pakutavad teenused, seetõttu on ka vaidlused kergemad tekkima.

Mis on kindlustusvaidluste peamine sisu?

Vaidlusi põhjustab peamiselt see, et kindlustustingimusi tõlgendatakse kliendi ja kindlustusseltsi poolt erinevalt. See on teinekord ka loomulik, sest osapoolte huvid on erinevad. Samuti on näha, et mitte alati ei loe klient lepingut enne allkirjastamist läbi. Lepingut hakatakse lugema siis kui õnnetus käes.

Milliseid tüüpilisi vigu tehakse?

Sageli ei ole kindlustusseltsi klient endale selgeks teinud, mille vastu ta ennast või oma vara kindlustada soovib. Tuleb teada, et kindlustus ei ole standardiseeritud teenus ning erinevad seltsid pakuvad erinevaid kaitseid erinevate riskide vastu. See, et kõikide lepingute pealkiri on "™Kodukindlustus"™, ei tähenda seda, et erinevate seltside lepingute sisu on sama. Finantsinspektsiooni tööpraktika näitab, et sageli ostab tarbija küll kindlustuse, aga alles kindlustusjuhtumi saabudes süveneb lepingu tingimustesse.

Loe edasi

Loe ka vastukajasid

Osale arutelus

  • Kirjutab minuraha.ee

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine