Kolleegist ülemuseks

Kui ettevõtte siseselt toimuvad edutamised, siis on sellest nii võitjaid kui kaotajaid. Mõni tõuseb karjääriredelil nii hoogsalt, et see talle endalegi uskumatuna tundub. Teine jälle ootab juba aastaid asjatult oma järgmist sammu. Ettevõttes on nende loomulike arenguprotsesside tõttu ette näha vältimatute konfliktsituatsioonide tekkimist.

Probleemid võivad alguse saada kui näiteks tiimi üks töötaja nimetatakse selle töörühma juhiks. See on raske situatsioon, eriti juhul, kui sellele kohale pretendeerisid mitu kolleegi. Vaja läheb head inimestetundmist ning sihikindlust: esmalt oma vastu hakkavatele kolleegidele kena tooniga selgitamisel, kes on siiski ülemus; ning teiseks tuleb säilitada kolleegide motivatsioonitunne ning töötahe.

Usaldus juba avansina ette

Sageli aitab, kui usaldada endistele konkurentidele oma projekt, mille eest nad täielikult vastutada saavad. Efekt seisneb selles, et inimene tunneb end seeläbi hinnatuna ja tunnustatuna, ning tõenäoliselt aktsepteerib oma uut ülemust kiiremini. üksteise aktsepteerimine on töörühmas aga üks olulisemaid eeldusi, et töö sujuks hõõrumisteta. Sageli alahindavad aga "värsked"? ülemused oma uue ameti ülesannete dimensiooni, sest juhtimine on hoopis midagi muud kui töötamine.Igapäevaste probleemide lahendamisega juhid reeglina enam palju ei tegele - neid lahendavad kolleegid tiimist. See-eest on vaja püstitada strateegiaid ning eesmärke, mis tiimi edasi viivad. Tiimijuht peab samas olema oma töörühmale esmane nö. teenusepakkuja - ta peab aitama püstitatud eesmärki saavutada, kuid mitte üleolevalt ülevalt alla vaadates.

Just uue ameti alguses tasub end igati ära, kui ennast "ülemusena"? tagasi hoida, suu mõnda aega kinni hoida ja jälgida, kuidas asjad kulgevad. Tähtis on töörühmale märku anda, et uus ja värske ülemus iga töötaja oskustesse usub ning probleemide korral ära kuulata oskab.

Sageli alahinnatakse sellistest karjääriastmevahetusest tulenevaid raskusi ning ebakindlusest püütakse üle olla liigse jäikuse ning ülepingutatud juhipositsiooni hoidmisega. Sellega peaks aga ettevaatlik olema, sest seeläbi kiiresti tekkivate konfliktsituatsioonide korral ollakse ise asjas "kaelani sees"? ning abi järele pole kellegi poole pöörduda.

Kahe tooli vahel istuda on ebamugav

Juhtkonna poolt oodatakse värskelt liidrilt uue rolliga toimetulekut. Endised kolleegid aga jälgivad tähelepanelikult esimeste vigade tekkimist -uuel juhil pole abi saamiseks õieti kuhugi pöörduda, sest puuduvad usaldusisikud. Mõnedes ettevõtetes on loodud selletarbeks mentorisüsteem -olemas on inimene, kes on osapooltest sõltumatu juhtivtöötaja ning kes vajadusel abistab. Mentori ülesanne on olla ametikõrgendust saavale isikule nõu ja jõuga toeks, samuti vajadusel osapoolte vahel vahendajaks. Mentor on tihti juba pikaajalise karjääriga inimene ettevõttes, kes saab oma kogemusest ja positsioonist tulenevalt kergemini konflikte siluda. Veel üks mentori eelis: ta ei ole ise kunagi otseselt konfliktiga seotud, vaid läheneb probleemile erapooletult.

Usaldusisiku olemasolu aitab

Kui mentorisüsteemi ettevõttes loodud pole, tuleks värskel liidril leida firmasiseselt mõni usaldusisik. Usaldusisik võiks aidata hoida õiget suunda ning hoiatada liiga kõrge lennu eest. Kui tiimis tekibki konkreetne lahendamatu konflikt seetõttu, et keegi sai teiste hulgast ametikõrgendust, on võimalik leida mitmeid lahendusi. Kui äsja tekkinud ülemust ei aktsepteerita, tuleb leida keegi veel kõrgemalt ametipositsioonilt, kes probleemi selgeks klaarib. Kui ka see lahendust ei too, siis tuleks leida vahendaja väljastpoolt ettevõtet.

Positiivsed küljed

Sageli lahendatakse probleem aga palju lihtsamalt, ilma et kumbki osapool väga kaotaks. Nii võib vastuhakkav kolleeg töötada ka osaliselt kodus, peaasi, et tulemus ei kannataks. Selline lahendus nõuab head koostööd ja loomingulisust nii kolleegidelt, ülemuselt, kui ka personalitöö eest vastutajalt.

Ning viimane, kuid mitte vähem oluline aspekt: hoolimata suurest konfliktsituatsiooni tõenäolisusest, mis tekkib seetõttu, et üks teiste hulgast saab ülemuseks, on sellel ka positiivseid külgi: uus ülemus omab tänu oma varasemale koostööle kolleegidega suurepärast ülevaadet töötajate tugevatest ja nõrkadest külgedest.

ülesandeid tuleb mõistlikult delegeerida

Viimast aspekti silmas pidades, tuleks osata ülesandeid mõistlikult jagada: ülemus ei peagi olema kõige eeskujulikum tiimitöötaja, hoopis olulisem on temapoolne tööülesannete arukas delegeerimisoskus. Seda aga ei oska mitte igaüks. Seetõttu ei tasugi alati kõige asjatundlikumat töötajat ülemuseks teha - ettevõtja peab hoopis nägema tema juhipositsioonile sobivust.

Allikas: www.monster.de

Osale arutelus

  • Daily Saviauk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Korralda oma koolitus või konverents tulirelvamuuseumis ja lasketiirus

Taktikalise laskmise keskus suudab teile korraldada unustamatu firmaürituse. Meie konverentsiruum asub tulirelvamuuseumis, kus saab tutvuda tulirelvade ajalooga, viia läbi koolitusi või konverentse.

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara