Autorid: Allikas: www.aripaev.ee, aripaev.ee reklaamtekst • 28. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uus tõug Jaapani mehi hülgab tüüpilise meestemaailma

Keerukad ajad majanduses on tekitanud Jaapanis uue grupi mehi, kes erinevad tüüpilistest maskuliinsetest meestest nii karjääri, tarbimise kui ka suhete koha pealt.

Jaapani hotellitöötajal Roshinantel pole mingit huvi naisi taga ajada, ta on ükskõikne karjääri suhtes ja peab autosid igavaks ning ta pole sugugi üksi sellise vaikse, konkurentsivõimetu elustiili valikul, kirjutas Reuters.

31aastane Roshinante on üks meestest aina kasvavas nn rohusööjate poiste grupis, kes tõrjuvad traditsioonilist maskuliinsust romantika, töökohtade ja tarbimise koha pealt ilmse vastureaktsioonina keerukale majanduskeskkonnale.

Unustage valgekraedest töönarkomaanid. Need majandusmulli lõhkemise ajal kasvatatud mehed pööravad oma selja Jaapani stereotüüpsetele meherollidele, mida nähakse kui riigi hädas majanduse kasvavat illusioonide purunemise sümptomit.

"Alates lapseeast vihkan ma, kui inimesed ütlevad mulle: "Käitu nagu mees!"," ütles Roshinante, kes peab nn rohusööjate foorumit internetis.

Dekaade on eeldatud, et mehed töötavad pärast kooli lõpetamist täiskohaga, abielluvad ning toetavad oma naist ja lapsi. ülikooli lõpetanud Roshinante seda teed ei kavatse valida. "Ma ei arva, et mu vanemate eluviis sobib mulle," ütles mees.

Turu-uuringute firma M1 F1 Soken poolt tehtud uuringust selgub, et peaaegu pooled vanuses 20-43 eluaastat küsitletud tuhandest mehest nimetavad end rohusööjateks.

Tekkinud meediakära on pannud turunduseksperdid ringi sebima, et teada saada, kas n-ö uut tüüpi meeste pealt on võimalik ka raha teenida, sest paljud neist kulutavad rohkem aega ja raha oma välimusele. "Me ei saa ignoreerida rohusööjaid mehi, sest nad on peaaegu enamus," ütles M1 F1 Soken uurija Shigeru Sakai.

Enamik rohusööjaid poisse on madala enesekindlusega, veedavad palju aega üksi ja kasutavad palju internetti, selgub uuringust.

Selline suhtumine näib olevat vastureaktsioon Jaapani 1980ndate lõpu majandusmullile ning praegusele majanduslangusele. "Rohusööjad mehed on alati olemas olnud. Kuid mulli lõhkemine ja eluaegsete töökohtade kadumine on neid juurde tekitanud," rääkis kolumnist Maki Fukasawa, kes on ka uue termini autor.

Raskete aegade kogemine on tekitanud sellele uuele mehetõule teistsuguse suhtumise tarbimisse. "Majandusmulli ajastul peeti kõike, mis juhtis tarbimiseni heaks ning enda väärtust mõõdeti rahas. Kuid uus mehetüüp ei osta asju teistele näitamiseks," märkis Fukasawa.

Osaliselt muidugi ka seetõttu, et nad ei saa seda endale lubada. Nende generatsioon tuli tööjõuturule pärast seda, kui piirangute tühistamise meetmed aitasid paisutada mitteregulaarse tööajaga töötajate hulka kolmandikuni.

Näiteks Roshinante töötas osalise tööajaga kaks aastat, enne kui ta ühe hotelliketi jaoks täisajaga tööle hakkas. Kuid mees on endiselt murelik tuleviku pärast. "Mu eelmisel töökohas vallandati terve hunnik 40-50aastaseid juhte," rääkis ta.

Abielu peale mees momendil ei mõtle, kuid ta ei saaks seda endale lubada, isegi kui tahaks. "Ma arvan, et on palju osalise tööajaga töötajaid, kes ei leida täiskohaga tööd ega saa planeerida oma elu ja abielu," selgitas Roshinante

Autor: aripaev.ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700