Ants Lusti: Tööd tuleb teha tundega, nagu masu poleks olemaski

Reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnet võidukoha taga Äripäeva Turunduse TOPi reklaamiagentuuride pingereas on julgus ajal, mil teised hakkasid tegevust kokku tõmbama, julgelt ja agressiivselt tegutseda.

Reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnet agentuuritulu kasv 2008. aastal oli 15%. Agentuuri juht Ants Lusti sõnul on heade tulemuste taga töö ja inimeste pingutus.

"Headel aegadel olid kasvud väiksemad, põhjuseks ehk julguse puudus asju teisiti teha ja areneda. 2008. aasta alguses kui hakkas selgemaks saama, et majanduskasv võib hakata kahenema, palkasime lisatööjõudu. Meie edu vundament on, et sel ajal kui teised hakkasid kokku tõmbama ja suhtusid tulevastesse arengutesse vaoshoitult, käitusime meie julgelt ja isegi agressiivselt."

Ega turgude kukkumine ei tähenda turundusteenuste järele vajaduse kadumist, lihtsalt enam ei olda nii palju valmis maksma kui enne ja nii mõnegi otsuse suhtes ollakse kõhklevamad, sõnab Lusti.

"Nõudlus väheneb ja ainuke viis sellega hakkama saamiseks on, et oled võimekam ja suudad genereerida lisaäri," rääkis Lusti. "Vaadates avalikke konkursse, siis paar aastat tagasi polnud kellelgi erilist huvi osaleda mingis ürituste korraldamises või idenditeedi loomise projektis. Osalesid need, keda kutsuti ja neistki pooled ütlesid ära," selgitas Lusti. Nüüd on tavaline, et ühele avaliku sektori konkursile kandideerib üle kümne agentuuri.

Palju nähakse vaeva, et elus püsida. "Ise üritame samamoodi elus püsida. Tööd, mida täna reaalselt teeme, on rohkem. Aga selle töö ekvivalendi eest saadav tasu kipub olema aeg-ajalt haamri all. Hindadele on surve. Mis ei tähendaks seda, et me enam-vähem makstud ei saaks. Aga sel on päeva lõpuks bilnasstulemustele mõju," rääkis Lusti.

Samas tunnistab ta, et hindu pole põhimõtteliselt langetatud. Hinnakirja hinnad kehtivad. Projektid kalkuleeritakse läbi ja saadakse lõpphind, millele on suurem surve kui tavaliselt.

Lusti sõnul pole tööpäevad agentuuris kunagi lühikesed olnud, aga dramaatilist muutust nende pikenemise osas siiski pole toimunud. "See, et oleme vajadusel õhtul peale tööpäeva lõppu tööl ja et paljud tulevad hommikul varem, see on juba töökultuuri osa," märkis Lusti. 

ükski klient, ka kohalike väikeettevõtete seast, pole ära kadunud. "On rõõm, et me pole kaotanud ühtegi klienti ja seda hindades tingimata. See on finantsplaanis oluline indikatsioon. Lisaks oleme agressiivselt uusi kliendisuhteid loonud."

"Kui kuulduste järgi on kõik esimese otsa ja ilmselt ka tagumise otsa agentuurid inimesi koondanud, töönädalat lühendanud või palka alla tõmmatud, siis tänase päevani me seda veel teinud ei ole," rääkis Lusti. Aga pole välistatud, et selliseid samme astutakse.

Samas ei saa taga ajada ainult raha ja ärilist tulemit. Nii võidakse kaotada muudes aspektides nagu kliendisuhted ja üldine atmosfäär. Kuna kevadisel Kuldmunal tunnistati Kontuur LB aasta loovagentuuriks, on see tunnistus sellest, et muid väärtusi pole ettevõttes jalge alla trambitud. On oluline, et sel ajal, mil aetakse taga numbrilist tulemust, ei langeks inimeste loovus, mis kanaliseerub loovtöödesse, leiab Lusti.

"Oleme võtnud julma eesmärgi olla masust üle ja seda paremate tulemustega kui eelmisel aastal. Vahefinishi seis on, et oleme napilt paremas seisus kui eelmisel aastal samal ajal."

2010. aasta eelarvet pole veel planeerima hakatud, ent Lusti sõnul on tõenäosus, et olukord nutusemaks muutub, suhteliselt suur. "Jõuluduaegne tarbimispüha elatakse vast veel tõusulainena üle, aga 2010. aasta alguses ei pruugi palju häid uudiseid olla," sõnas Lusti.

"Aga tööd tuleb teha tundega, nagu mingit masu poleks üldse olemaski," rõhutab Lusti. "Ei tohi ennast mõtlemises kogu aeg pidurdada. Kui sa pole kantud usust, et see, mis me teeme, on hea ja kellelegi väärtuslik, kaob energia ja ei saagi midagi saama." uritulu kasvas 2008. aastal 15%.

Ettevõtte juhi Ants Lusti sõnul on heade tulemuste taga töö ja inimeste pingutus. "Headel aegadel olid kasvud väiksemad. Edu vundament on, et kui teised hakkasid kokku tõmbama ja suhtusid tulevastesse arengutesse vaoshoitult, käitusime meie julgelt ja isegi agressiivselt,"? rääkis Lusti. Nii palgati 2008. aasta alguses, ajal, mil hakkas selgemaks saama, et majanduskasv võib hakata kahanema, lisatööjõudu.

Klient praegu kõhklevam

Ega praegune turgude kukkumine ei tähenda turundusteenuste vajaduse kadumist, lihtsalt enam ei olda nii palju valmis maksma kui enne ja nii mõnegi otsuse suhtes ollakse kõhklevamad, rääkis Lusti.

"Nõudlus väheneb ja ainuke viis sellega hakkama saada on, et oled võimekam ja suudad genereerida lisaäri,"? nentis Lusti. Nii polnud paar aastat tagasi kellelgi erilist huvi osaleda ürituste korraldamise või identiteedi loomise projekti avalikul konkursil. Nüüd  aga on tavaline, et ühele avaliku sektori konkursile kandideerib üle kümne agentuuri.

Palju nähakse vaeva, et elus püsida. "Tööd, mida praegu reaalselt teeme, on rohkem. Aga selle töö ekvivalendi eest saadav tasu kipub aeg-ajalt olema haamri all. Hindadele on surve. See ei tähenda seda, et me enam-vähem makstud ei saaks. Aga sel on päeva lõpuks bilnasstulemustele mõju,"? rääkis Lusti.

Samas tunnistas Lust, et hindu pole langetatud. "Hinnakirja hinnad kehtivad. Häda on selles, et meie valdkonnas on üldse raske adekvaatselt mõõta, kui kaua sa ühte või teise töösse panustad,"? rääkis ta. Mida professionaalsem olla, seda kiiremini tehakse tööd ja sedapidi peaks ebaprofessionaalsem tegija saama justkui suurema tasu.

"Aga kuskil on kuldne kesktee. Projektid kalkuleeritakse läbi ja saadakse lõpphind, millele on praegu suurem surve kui tavaliselt. Kaalutakse, milliseid aktsioone millises mahus teha,"? selgitas Lusti.

Lusti sõnul pole tööpäevad agentuuris kunagi lühikesed olnud, aga drastilist muutust pikenemise poole pole toimunud. "See, et oleme vajadusel õhtul pärast tööpäeva lõppu tööl või et paljud tulevad hommikul varem, on juba töökultuuri osa,"? naeris Lusti.  

ükski kohalik klient, ka väikeettevõtete seast, pole kliendiportfellist välja kukkunud. "On rõõm, et me pole kaotanud ühtegi klienti ja seda hindades tingimata. See on finantsplaanis oluline indikaator, kuidas oleme suutnud vee peal olla. Lisaks oleme loonud agressiivselt uusi kliendisuhteid,"? rääkis Lusti.

"Olen kuulnud, et kui kõik esimese otsa ja ilmselt ka tagumise otsa agentuurid on inimesi koondanud, töönädalat lühendanud või palka alla tõmmanud, siis tänase päevani pole meie seda veel teinud,"? rääkis Lusti töökorraldusest etttevõttes. Lisades, et samas välistada selliseid samme ei saa.

Lusti sõnul ei tohi taga ajada ainult raha ja ärilist tulemit. Kuna kevadisel Kuldmunal tunnistati Kontuur LB aasta loovagentuuriks, on see tunnistus sellest, et muid väärtusi pole ettevõttes jalge alla trambitud. "On oluline, et ajal, mil aetakse taga numbrilist tulemit, ei kahaneks inimeste loovus, mis kanaliseerub loovtöödesse,"? ütles Lusti.

"Oleme võtnud julma eesmärgi olla masust üle ja seda paremate tulemustega kui eelmisel aastal. VahefiniÅ?i seis on, et oleme napilt paremas seisus kui eelmisel aastal samal ajal,"? rääkis Lusti selle aasta tulemustest.

2010. aasta eelarvet pole veel tegema hakatud, ent Lusti sõnul on tõenäosus, et olukord veelgi nutusemaks muutub, suhteliselt suur. "Jõuluaegne tarbimispüha elatakse ehk veel tõusulainena üle, aga 2010. aasta alguses ei pruugi palju häid uudiseid olla,"? arvas Lusti.

"Aga tööd tuleb teha tundega, nagu mingit masu poleks üldse olemaski,"? rõhutas Lusti.

1. kohtOü Kontuur LB

Omanikud: AS WWHTegevjuht: Ants Lusti

Artikkel ilmus täna Äripäevas avaldatud Turunduse TOPis.

Osale arutelus

  • Kirjutab Äripäev.ee

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine