Laena oma järgmine esitlus Broadwaylt

Ideid, kuidas teha oma presentatsioon möödapääsmatult köitvaks ja meeldejäävaks nagu üks klassikaline Broadway show, jagab mitmete maailmakuulsate brändide kommunikatsiooni-coach Carmine Gallo.

Carmine Gallo kirjutab Business Week"™is, kuidas ta New Yorki külastades jalutas Broadwayl, kus tuhanded inimesed olid just sealsetesse teatritesse minemas või sealt tulemas. Need inimesed olid heatujulised, naersid ja rääkisid omavahel sellest, mida nad just äsja nähtud etendusel kogenud olid.

Teater puudutab ja liigutab inimesi. Miks ei võiks seda teha äripresentatsioon?

"Ma usun, et võib, ja üks võimalus, kuidas seda saavutada, on muuta oma presentatsioon sarnaseks teatrielamusele,"? ütleb Gallo.

Siin on viis soovitust Sinu järgmiseks esitluseks.

1. Alusta ja lõpeta suure pauguga

Kuulsad muusikalid algavad paljulubava, lõõmava avanumbriga ning lõpustseen on tavaliselt kõige meeldejäävam osa muusikalist (mõtle näiteks maailmakuulsa muusikali "Grease"? peale).

Inimestele jääb reeglina meelde esimene ja viimane asi, mida ütled, vahepealne osa säilib mälus aga valikuliselt. Selle asemel, et pusida tunde selle kallal, et slaid järjekorranumbriga 57 oleks viimseni täiuslik, võiksid rohkem tähelepanu ja energiat kulutada presentatsiooni esimesele ja viimasele slaidile.

Mõtle - kuidas saaksid publiku tähelepanu haarata juba esimeste sekunditega? Milline oleks see meeldejääv alustus esitlusele, mis paneks kuulajad sinu firmast või tootest vaimustuma?

Presentatsiooni esimesed ja viimased 90 sekundit on need, mis otsustavad sinu esitluse saatuse.

2. Too mängu kõrvalosatäitjad

Broadwayl on edukad vaid väga üksikud ühe-mehe show"™d. Nii et kui Sa ei ole just praeguse aja üks armastatumaid koomikuid Will Ferrell või Emmy-võitjast andekas stand-up koomik Jackie Mason, võib juhtuda, et tund-paar kestvat esitlust ei õnnestu säravalt lõpuni vedada.

Mis oleks alternatiiv?

Too mängu teine esitleja - oma töökaaslane või mõni ekspert, kes on hästi kodus Sinu poolt esitletavas teemas. Kui Sul on käsil esitlus, millel on ettevõtte käekäigule ja tulevikule väga oluline mõju, väärib see mäng küünlaid.

3. Kasuta lavakujundust ja rekvisiite

Enamus esitlejaid valib presentatsiooni läbi viimiseks vaid Power Pointi. See on kahtlemata väga oluline element, aga sugugi mitte ainuke. Teine väga tõhus abimees on demonstratsioon, mis puhub Sinu esitlusele elu sisse.

Kui tutvustad näiteks mingit uut tehnoloogiat, siis mitte ainult ära räägi sellest, vaid näita! Too "lavale"? dekoratsioonid, mis peegeldavad keskkonda, kus see uus tehnoloogia tööle hakkab, olgu see siis kasvõi rekka kabiin, haiglapalat või lennuki kokpit.

See on Sinu show, Sina lood selle!

4. Loo multimeedialahendused

Broadway piletid on kallid, sest paljud show"™d nõuavad kulukaid lahendusi nagu näiteks suured videoekraanid. Esitlusele tulnud inimesed seda ühelt äripresentatsioonilt muidugi ilmtingimata ei oota ja nad on harjunud leppima Power Pointi slaididega.

üllata neid ja integreeri oma esitlusse videoklipid. Videot saab lihtsate vahenditega konvertida MPEG, Quicktime või Windows Media failideks ja esitlusse lisada.

Ära tee aga seda viga, et klippidest liialt vaimustusse satud ja need arutult pikad saavad. Kui esitlus kestab näiteks 20 minutit ja video võtab sellest enda alla neljandiku, kaotab asi mõtte. Video ei tohiks olla pikem kui paar minutit.

5. Tee proovi

Broadway näitlejad kulutavad nädalaid, isegi kuid proovidele. Paraku on vähe neid esitlejaid, kes harjutamisse kasvõi paar tundi investeeriksid. Ainult harjutamine teeb ühest keskpärasest presentatsioonist lihvitud ja nauditava etteaste. Lülita kõik segajad välja, seisa keset tuba, pane slaidishow käima ja kanna oma number ette peeglile, täpselt nagu teeksid seda publiku ees. Mida rohkem harjutad, seda enesekindlam ja vähem närvis oled esitlusel.

Hea ja meeldejääva esitlusega teed teene oma brändile, võidad kliente ning meelitad kohale uusi koostööpartnereid ja investoreid. Kasuta järgmisel presentatsioonil lavamaagiat ja vaata, mis juhtub.

 

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Kopra talu – peopaik Mulgimaa ürgses looduses

Turismistaluna hakkas Kopra talu tegutsema 2000. aasta sügisel. Praeguseks on sellest kujunenud populaarne seminaride, konverentside, suvepäevade ja peoürituste pidamise paik. Kopra talu asub Viljandist 22 kilomeetri kaugusel Tuhalaane külas ning on ümbritsetud ürgmetsadest, soodest ja järvedest.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara