üle 50% figuurist sõltub õigest toitumisest

Ideaalse figuuri saladuseks peetakse regulaarset füüsilist treeningut, kuid personaaltreeneri Katrin Pärdi hinnangul on kehakaalu võimalik üle 50% ulatuses mõjutada just tervisliku toitumisega. Tasakaalustatud menüü koostamisel peab personaaltreener oluliseks abivahendiks uut toitumisjuhti - GDA märgistust.

Spordiklubide Arigato ja Sparta personaaltreener Katrin Pärt rõhutab, et Eesti inimeste terviseteadlikkus on küll olulisest kasvanud, kuid sageli kohtab eksiarvamusi, mis tähtsustavad liigselt sporti, kuid jätavad tähelepanuta õige toitumise.

"Inimese tervis ja figuur sõltub nii füüsilisest treeningust, puhkusest, kuid enim siiski õigest toitumisest, millest viimasele pööratakse sageli kõige vähem tähelepanu,"? nendib Pärt. Kaaluprobleemid aga saavadki treeneri sõnul alguse just tasakaalustamata toidumenüüst.

Kuigi tavainimesed ei tea enamasti vajalike toitainete nimetusi, rääkimata nende omadustest ja soovitavatest kogustest, on üha kasvavate kaaluprobleemide taustal hakatud rohkem huvi tundma kalorsuse vastu. Siinkohal soovitabki Pärt kõigil poodi minnes võtta paar minutit ning tutvuda toidupakenditel oleva toitumisalase informatsiooniga.

"Viimasel ajal on hakatud toidupakenditel kasutama GDA märgistust, kus inimese eest on juba kõik arvutused tehtud ning ta näeb protsentide abil täpselt, kui suure osa päevasest soovitavast toitainete kogusest ta ühest joogi või söögiportsjonist saab,"? soovitab Pärt.

Keskmist kaalu täiskasvanud naisterahvas kulutab päevas umbkaudu 2000kcal. "Kui inimene saab söögikordadest rohkem energiat, kui ta kulutada jõuab, ladestub see tema kehas rasvana, kui aga vähem, jääb tal päeva jooksul energiast puudu,"? täpsustab Pärt. Seetõttu ongi treeneri hinnangul oluline jälgida, kui palju kaloreid, kuid samuti suhkruid, rasvu, küllastunud rasvhappeid ja soola ühest toiduportsjonist saadakse.

"Neil, kellel põhjalikumad toitumisalased teadmised puuduvad, soovitangi juhinduda GDA märgistusest,"? lisas Pärt.

Personaaltreenerina peab Pärt toitumise kõrval siiski oluliseks ka regulaarset füüsilist treeningut. Parima tulemuse saavutamiseks soovitab treener kõigil, eriti istuva elustiiliga inimestel, toituda tasakaalukalt, süüa vähemalt kolm korda päevas koos vahepaladega ning teha füüsilist trenni vähemalt kaks kuni kolm korda nädalas.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Kuninglik Saku mõis – pealinnast vaid 11 km kaugusel

Tallinnast vaid 11 km kaugusel rohelusse mattunud Saku mõis sobib suurepäraselt nii koosolekute, seminaride, konverentside kui firmapidude korraldamiseks. Väärika ajalooga Saku mõisa peahoone pärineb 1820. aastast ning on oma rikkaliku-luksusliku dekoori ja laemaalingutega üks Eesti kaunimaid.

Toosikannu puhkekeskus Käru vallas Raplamaal

Raplamaal asuv Toosikannu puhkekeskus on ideaalne peokoht nii suurematele kui ka väiksematele seltskondadele. Aga mitte ainult – Toosikannus asub Eesti esimene ja ainus loomapark ning lisaks tähtpäevade tähistamisele on see suurepärane koht asjalikele koosolekutele ja konverentsidele.

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara