Kui palju reguleerida sotsiaalvõrgustike kasutamist ettevõttes?

Kas ja kuidas peab ettevõte oma töötajate tegevust sotsiaalvõrgustikes reguleerima, küsib kommunikatsioonibüroo Vare & Jaakkola partner Jaan Vare.

Kui traditsioonilise meedia ja kommunikatsiooni puhul on ettevõtetes väljakujunenud kõneisikud ning teised töötajad reeglina meedias avaldustega ei esine, siis sotsiaalvõrgustikud muudavad olukorra keerulisemaks.

Väga paljud suured ettevõtted osalevad aktiivselt sotsiaalvõrkudes – neil on blogid ja Twitteri kontod, nad kasutavad Facebooki, MySpace’i jms. Kuigi pealtnäha võib see olla väga avatud ja koordineerimatu tegevus, on üldjuhul siiski paika pandud reeglid, millest peavad kõik töötajad kinni pidama.

Oluline on see samal põhjusel kui traditsioonilises suhtekorralduseski: sõnumid peavad olema kontrollitud ning konfidentsiaalne info ei tohi lekkida. Kuigi totaalset kontrolli pole vaja (ja on ka võimatu!) saavutada, on üldised juhtnöörid siiski tarvilikud.

Reeglite vorm ja konkreetsed punktid sõltuvad ettevõttest, kuid on mõned aspektid, millele kindlasti tuleks tähelepanu pöörata.

Viisakus ja korrektsus

Anonüümsed postitused võivad olla kohased Delfis, kuid mitte ettevõtte blogis või teistes väljapoole suunatud kanalites. Kui mingil põhjusel pole siiski soovi või otsest vajadust (nt ühe tiimi blogi) esineda oma pärisnime all, peab pseudonüüm olema selgelt ettevõttega seostatav.

Kõigile pole antud ladusat kirjutamisoskust, kuid õigekeelega on iga inimene koolis kokku puutunud. Igavast tekstist palju rohkem häirivad grammatika- ja tähevead, mis jätavad kirjutajast (ja tema tööandjast) kirjaoskamatu ja lohaka mulje. Enne teksti üleslaadimist tuleks see kindlasti väga hoolikalt läbi lugeda, et piinlikke apse sisse ei satuks.

Arusaadavalt on oluline olla aus ja viisakas, see tähendab konkurentide respekteerimist ja teadlikult vale info edastamise vältimist. Linkimisel peaks kindlasti kaaluma, milliste saitidega soovitakse oma ettevõtet otseselt või kaudselt siduda.

Konfidentsiaalne info

Kui börsiettevõtete puhul on väga selgelt määratletud, millal ja millist infot tohib välja saata, siis teiste firmade puhul see piir alati nii selge pole. Tavapäraselt on salajane see teave, mis käib veel avalikustamata toodete, firma siseprotsesside ja finantsnäitajate kohta. Kõige kindlam on alati lähtuda reeglist: kui kahtled, siis küsi.

Olulisim on aga kasutada tervet mõistust ja end enne postitamist tööandja ja lugeja olukorda.

Kas reguleerima peaks ka töötajate isiklikke blogisid, Twitteri ja Facebooki kontode kasutamist, sõltub konkreetsest ettevõttest.

Näited

Nagu öeldud, võib reegleid sõnastada väga erinevalt. Näiteks tarkvaratootja Opera on kasutanud lihtsat ja lühikest varianti, lootes töötajate lojaalsusele ja selgele mõistusele: tutvu Opera  poolt kehtestatud reeglitega SIIN.

IBM ja Intel seevastu on sotsiaalvõrkude käitumisreeglid sõnastanud palju formaalsemalt: vaata IBMi ja Inteli reegleid SIIN.

Kodaki omapärase marketingihõngulise reeglistikuga saab tutvuda SIIN.

General Motorsi väga lakooniline eetikakoodeks juhib tähelepanu ainult kõige olulisemale: loe General Motorsi versiooni SIIN.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Jaan Vare

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Äripäev otsib ASSISTENTI

Äripäev AS

24. jaanuar 2018

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine