Sellele annavad kinnitust Riia tänavapilti ilmunud meteoriidi pildiga reklaamid, mis said mõni päev tagasi kinnitust Tele2 uue kõnepaketi Meteorits reklaamidena.
Nii mastaapset turundussündmust juhtub Baltikumis harva – meteoriidist kirjutasid mitte ainult suurem osa Läti ja Baltikumi meediast, vaid rahvusvaheline press eesotsas CNNi ja Financial Timesiga. Läti press ise küll valdavalt negatiivses võtmes, sest müts tõmmati ju pähe.
Lisaks Läti pressile ei suhtu meteoriidinalja hästi ka Läti vanemaealisem ja konservatiivne osa elanikkonnast, kuid Läti noortele see tegu meeldib. Kusjuures, see võibki olla grupp, kellele see uus kõnepakett suunati (sarnaselt Hansapanga kunagisele rott-NPNK aktsioonile, mis sai kõvasti kriitikat, aga ka samapalju uusi kliente).
Seega võib arvata, et turundajad lükkasid massi teadlikult kaheks – ühed, kes vihkavad ja teised, kes armastavad. Saadi aru, et ei olnud vaja kõigi sihtrühmade leiget reaktsiooni, vaid just tugevaid tundeid neid huvitavas sihtrühmas.
Igatahes jääme ootama kampaania tulemusi – kui palju uus meteoriidi-kõnepakett kliente võitis ja kas selle nalja tõttu ka kliente tegelikult kaotas.
Head iseseisvuspäeva Lätisse!
Autor: Lemmi Kann, Kristjan Kaleviste