1. Piiramatu müügipind
Internetipoe eelis on suur tootevalik. Tavakaubanduses on suurema poepinna haldajal selge eelis väiksema kaupmehe ees, sest ta saab pakkuda laiemat kaubavalikut ning paremat keskmist hinda. Internet tasandab mänguväljaku ja annab kõigile võrdsed võimalused.
2. Asukoht pole tähtis
Internetis ei ole n-ö magusaid piirkondi, mille omanik saab konkurentsieelise. Samas tekitab see uue probleemi: kui kõik kauplused on sama kaugel, siis kuidas klienti enda juurde meelitada?
See kehtib ka poes olevate kaupade kohta: tehniliselt võttes on kõik kaubad e-poes täpselt sama kaugel. Ühest küljest teeb see justkui lihtsaks asjade korvi paneku, kuid tegelikult on see lihtsalt suur hulk kaupa, kust on keeruline midagi leida. Poodnikule tähendab see investeerimist arendamisesse ja toodete segmentimisse
3. Ladu pole hädavajalik
Enamasti õnnestub tavakauplusel müüa tooteid, mis riiulil või laos olemas. Veebipood võimaldab kaupmeestel hoida kokku vahendeid kauba soetamise ja ladustamise pealt ning tegeleda hankimisega alles tellimuse laekudes. Lao puudumine lisab äriprotsessi riske, kuid tavaliselt on tulu sedavõrd käegakatsutav, et niisugune lähenemine on muutunud standardiks.
4. Infrastruktuuri kulud on minimaalsed
Füüsilise poe pidamine on kallis, näiteks ruum, küte, valgustus, elekter, kassasüsteem ja parkimine on kulud, millega poepidaja peab arvestama. Tavaliselt moodustavad veebipoe kulud murdosa letimüügile tehtavatest.
5. Veebikauplus on personaalne
Veebiäri algusaastate esimesed poed meenutasid postimüügikatalooge. Amazoni
tulek muutis reegleid, sest pärast seda sai tavaliseks, et kasutatakse dünaamilisi lehti, maksmine ja infovahetus on automatiseeritud ning info personaliseeritud. Kui kaupluse tarkvara on külalise juba tuvastanud, peaks talle esilehel pakkuma tooteid, millest ta suure tõenäosusega võiks olla huvitatud.
6. Internetis on kõik kiirem
See reegel kehtib kõikide e-poodide kohta nii müüja kui ka ostja seisukohalt. Selleks et jõuda poodi, on vaja vaid ühte hiireklõpsu; väljumiseks teist. Kui midagi ei meeldi, siis klõps ja juba ongi klient järgmises kaupluses.
Õnneks töötab selline kiirus ka teistpidi - müüjal on võimalik vähese vaevaga ning kiiresti oma tootevalikut kohendada.
Loe pikemalt Äripäeva "Turunduse käsiraamatust", mida saab tellida SIIN.
Autor: Lemmi Kann, Tanel Raja