Internetipoe 6 olulist eelist

Iga kauplus toetub kolmele sambale: kaubandus, turundus ja infrastruktuur. Internetipoes on nendeks e-kaubandus, internetiturundus ja infotehnoloogia. E-poe asutamist plaanides, lahendusi välja töötades ning poodi hallates tuleb mõningaid reegleid silmas pidada.

1. Piiramatu müügipind
Internetipoe eelis on suur tootevalik. Tavakaubanduses on suurema poepinna haldajal selge eelis väiksema kaupmehe ees, sest ta saab pakkuda laiemat kaubavalikut ning paremat keskmist hinda. Internet tasandab mänguväljaku ja annab kõigile võrdsed võimalused.

2. Asukoht pole tähtis
Internetis ei ole n-ö magusaid piirkondi, mille omanik saab konkurentsieelise. Samas tekitab see uue probleemi: kui kõik kauplused on sama kaugel, siis kuidas klienti enda juurde meelitada?

See kehtib ka poes olevate kaupade kohta: tehniliselt võttes on kõik kaubad e-poes täpselt sama kaugel. Ühest küljest teeb  see justkui lihtsaks asjade korvi paneku, kuid tegelikult on see lihtsalt suur hulk kaupa, kust on keeruline midagi leida. Poodnikule tähendab see investeerimist arendamisesse ja toodete segmentimisse

3. Ladu pole hädavajalik
Enamasti õnnestub tavakauplusel müüa tooteid, mis riiulil või laos olemas. Veebipood võimaldab kaupmeestel hoida kokku vahendeid kauba soetamise ja ladustamise pealt ning tegeleda hankimisega alles tellimuse laekudes. Lao puudumine lisab äriprotsessi riske, kuid tavaliselt on tulu sedavõrd käegakatsutav, et niisugune lähenemine on muutunud standardiks.

4. Infrastruktuuri kulud on minimaalsed
Füüsilise poe pidamine on kallis, näiteks ruum, küte, valgustus, elekter, kassasüsteem ja parkimine on kulud, millega poepidaja peab arvestama. Tavaliselt moodustavad veebipoe kulud murdosa letimüügile tehtavatest.

5. Veebikauplus on personaalne
Veebiäri algusaastate esimesed poed meenutasid postimüügikatalooge. Amazoni
tulek muutis reegleid, sest pärast seda sai tavaliseks, et kasutatakse dünaamilisi lehti, maksmine ja infovahetus on automatiseeritud ning info personaliseeritud. Kui kaupluse tarkvara on külalise juba tuvastanud, peaks talle esilehel pakkuma tooteid, millest ta suure tõenäosusega võiks olla huvitatud.

6. Internetis on kõik kiirem
See reegel kehtib kõikide e-poodide kohta nii müüja kui ka ostja seisukohalt. Selleks et jõuda poodi, on vaja vaid ühte hiireklõpsu; väljumiseks teist. Kui midagi ei meeldi, siis klõps ja juba ongi klient järgmises kaupluses.
Õnneks töötab selline kiirus ka teistpidi - müüjal on võimalik vähese vaevaga ning kiiresti oma tootevalikut kohendada.

Loe pikemalt Äripäeva "Turunduse käsiraamatust", mida saab tellida SIIN.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Tanel Raja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Toosikannu puhkekeskus Käru vallas Raplamaal

Raplamaal asuv Toosikannu puhkekeskus on ideaalne peokoht nii suurematele kui ka väiksematele seltskondadele. Aga mitte ainult – Toosikannus asub Eesti esimene ja ainus loomapark ning lisaks tähtpäevade tähistamisele on see suurepärane koht asjalikele koosolekutele ja konverentsidele.

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine