Internetipoe 6 olulist eelist

Iga kauplus toetub kolmele sambale: kaubandus, turundus ja infrastruktuur. Internetipoes on nendeks e-kaubandus, internetiturundus ja infotehnoloogia. E-poe asutamist plaanides, lahendusi välja töötades ning poodi hallates tuleb mõningaid reegleid silmas pidada.

1. Piiramatu müügipind
Internetipoe eelis on suur tootevalik. Tavakaubanduses on suurema poepinna haldajal selge eelis väiksema kaupmehe ees, sest ta saab pakkuda laiemat kaubavalikut ning paremat keskmist hinda. Internet tasandab mänguväljaku ja annab kõigile võrdsed võimalused.

2. Asukoht pole tähtis
Internetis ei ole n-ö magusaid piirkondi, mille omanik saab konkurentsieelise. Samas tekitab see uue probleemi: kui kõik kauplused on sama kaugel, siis kuidas klienti enda juurde meelitada?

See kehtib ka poes olevate kaupade kohta: tehniliselt võttes on kõik kaubad e-poes täpselt sama kaugel. Ühest küljest teeb  see justkui lihtsaks asjade korvi paneku, kuid tegelikult on see lihtsalt suur hulk kaupa, kust on keeruline midagi leida. Poodnikule tähendab see investeerimist arendamisesse ja toodete segmentimisse

3. Ladu pole hädavajalik
Enamasti õnnestub tavakauplusel müüa tooteid, mis riiulil või laos olemas. Veebipood võimaldab kaupmeestel hoida kokku vahendeid kauba soetamise ja ladustamise pealt ning tegeleda hankimisega alles tellimuse laekudes. Lao puudumine lisab äriprotsessi riske, kuid tavaliselt on tulu sedavõrd käegakatsutav, et niisugune lähenemine on muutunud standardiks.

4. Infrastruktuuri kulud on minimaalsed
Füüsilise poe pidamine on kallis, näiteks ruum, küte, valgustus, elekter, kassasüsteem ja parkimine on kulud, millega poepidaja peab arvestama. Tavaliselt moodustavad veebipoe kulud murdosa letimüügile tehtavatest.

5. Veebikauplus on personaalne
Veebiäri algusaastate esimesed poed meenutasid postimüügikatalooge. Amazoni
tulek muutis reegleid, sest pärast seda sai tavaliseks, et kasutatakse dünaamilisi lehti, maksmine ja infovahetus on automatiseeritud ning info personaliseeritud. Kui kaupluse tarkvara on külalise juba tuvastanud, peaks talle esilehel pakkuma tooteid, millest ta suure tõenäosusega võiks olla huvitatud.

6. Internetis on kõik kiirem
See reegel kehtib kõikide e-poodide kohta nii müüja kui ka ostja seisukohalt. Selleks et jõuda poodi, on vaja vaid ühte hiireklõpsu; väljumiseks teist. Kui midagi ei meeldi, siis klõps ja juba ongi klient järgmises kaupluses.
Õnneks töötab selline kiirus ka teistpidi - müüjal on võimalik vähese vaevaga ning kiiresti oma tootevalikut kohendada.

Loe pikemalt Äripäeva "Turunduse käsiraamatust", mida saab tellida SIIN.

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Tanel Raja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Küsitlus

Kas osaled võistlusel PARIM SEKRETÄR 2018?

  • Osalen ise
    0%
    0%
  • Soovitan kolleegi
    0%
    0%
  • Soovitan tuttavat sekretäri
    0%
    0%
  • Ei osale ega soovita, kuid jälgin võistlust veebis
    40%
    40%
  • Ei osale ega soovita
    50%
    50%
  • Muu
    10%
    10%

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib BÜROOJUHTI

Maxima Eesti OÜ

24. aprill 2018

Teabevara