"Reklaam on kallis ja suhteliselt ebaefektiivne vahend - selleks, et efekti saavutada, peab raha päris palju olema. Kui aga raha ei ole, tuleb läheneda asjadele nutikalt ja leida võimalusi saada efekti ehk lausa 0-kroonise kuluga,“ selgitas Rotermanni 3 turu eestvedaja Merilin Pärli, miks turg Facebookis esindatud sai.
"Tänu FB'le leidis turg omale kindla püsiklientuuri ja pani need kliendid ka omavahel seda infot levitama. Enamasti juhtub see tahtmatult: inimene lihtsalt on jagab oma rõõmu mingist positiivsest kogemusest ning ka teised saavad impulsi seda kogeda."
Pärlile sekundeeris Priit Kallas internetiturundusfirmast DreamGrow, kes rõhutab, et tegemist on suhtluskanaliga ja, nagu ka mujal sotsiaalmeediakanalites, tasub ka Facebookis oma sõnumi esitamist laiemalt kui bänner-reklaam. See tähendab teemade ja võimaluste leidmist, kuidas lugejas huvi äratada. "
Unusta kiirmüük. Mõtle, millest sa räägiksid, kui ei saa oma toodetest ja teenustest rääkida, aga peaksid inimestes huvi äratama," soovitas Kallas.
Samas ei soovita lennufirma airBaltic asepresident Janis Vanags võtta Facebooki olemasoleva suhtlusvõimaluse asenduse, vaid täiendusena. „Veelgi enam, sotsiaalmeedia on suurepärane võimalus koguda kiiret tagasisidet airBalticu teenuste kohta,“ lisas Vanags.
Facebooki tasub kasutada ka ettevõttel, kellel juba olemas korralik ja uuenev koduleht. Nimelt on Facebook interaktiivne ehk kaasab ka ettevõtte fänne – huvilised saavad nii sõna sekka öelda, kommenteerida, pilte postitada ja osaleda muul moel huvitava ettevõtte-võtmise tegemistes.
Samuti saata laiali kutseid ettevõtmistele ning nõutada neile RSVP ehk on kohe ülevaade, kellega saab kogunemisel arvestada, kellega mitte. Lisaks korraldada küsitlusi, viktoriine, loosimisi jms. Et tegemist on vabatahtlikkusel põhineva teenusega, ei tekita need erinevalt e-mailimasspostitusest tuska.
„Kindlasti poleks niisugust omainimeste võrgustikku ja püsiklientuuri saavutanud lihtsalt staatilise kodulehega ning aeg-ajalt ehk raadios reklaamimisega, mis annab pigem ühekordseid juhuslikke külastajaid ning ei kinnista neid, sest neil puudub selline intiimne suhe kohaga, mis FB abiga paljudel kindlasti on,“ lisas Pärli.
MIS ON MIS?
Suhtlusvõrgustik, kus kasutajad saavad lisada sõpru, saata neile sõnumeid ja uuendada oma personaalseid profiile, et oma sõpru ja kontakte oma tegemistest teavitada. Lisaks saavad kasutajad ühineda võrgustikega, mida veavad erinevad organisatsioonid, ühendused ja ettevõtted. Ettevõtted saavad luua oma profiilid, mille kaudu infot jagada ja vahetada, selleks ka firma kliente või muid huvilisi kaasates.
TAUST
Viis populaarsemat Eesti ettevõtet Facebookis
seisuga 16.12.2009
A Le Coq – 4965 fänni - www.facebook.com/pages/A-Le-Coq
Forum Cinemas Kinoklubi – 2979 - www.facebook.com/kinoklubi
Smartpost – 2723 - www.facebook.com/smartpost
Veinisõber – 2495 - www.facebook.com/pages/Veinisober
Kliinik 32 - 1 177 - http://www.facebook.com/Kliinik32
Loe pikemalt tänasest Äripäevast. Päevapileti saad tellida siit.