Firma Facebookis - kuidas?

Veebi sotsiaalvõrgustik Facebook pole pelgalt sõpradel pilgu peal hoidmise ja testide täitmise ajaviide. Seda saab kasulikult kasutada ka ettevõtte tarvis.

"Reklaam on kallis ja suhteliselt ebaefektiivne vahend - selleks, et efekti saavutada, peab raha päris palju olema. Kui aga raha ei ole, tuleb läheneda asjadele nutikalt ja leida võimalusi saada efekti ehk lausa 0-kroonise kuluga,“ selgitas Rotermanni 3 turu eestvedaja Merilin Pärli, miks turg Facebookis esindatud sai.

"Tänu FB'le leidis turg omale kindla püsiklientuuri ja pani need kliendid ka omavahel seda infot levitama. Enamasti juhtub see tahtmatult: inimene lihtsalt on jagab oma rõõmu mingist positiivsest kogemusest ning ka teised saavad impulsi seda kogeda."

Pärlile sekundeeris Priit Kallas internetiturundusfirmast DreamGrow, kes rõhutab, et tegemist on suhtluskanaliga ja, nagu ka mujal sotsiaalmeediakanalites, tasub ka Facebookis oma sõnumi esitamist laiemalt kui bänner-reklaam. See tähendab teemade ja võimaluste leidmist, kuidas lugejas huvi äratada. "

Unusta kiirmüük. Mõtle, millest sa räägiksid, kui ei saa oma toodetest ja teenustest rääkida, aga peaksid inimestes huvi äratama," soovitas Kallas.

Samas ei soovita lennufirma airBaltic asepresident Janis Vanags võtta Facebooki olemasoleva suhtlusvõimaluse asenduse, vaid täiendusena. „Veelgi enam, sotsiaalmeedia on suurepärane võimalus koguda kiiret tagasisidet airBalticu teenuste kohta,“ lisas Vanags.

Facebooki tasub kasutada ka ettevõttel, kellel juba olemas korralik ja uuenev koduleht. Nimelt on Facebook interaktiivne ehk kaasab ka ettevõtte fänne – huvilised saavad nii sõna sekka öelda, kommenteerida, pilte postitada ja osaleda muul moel huvitava ettevõtte-võtmise tegemistes.

Samuti saata laiali kutseid ettevõtmistele ning nõutada neile RSVP ehk on kohe ülevaade, kellega saab kogunemisel arvestada, kellega mitte. Lisaks korraldada küsitlusi, viktoriine, loosimisi jms. Et tegemist on vabatahtlikkusel põhineva teenusega, ei tekita need erinevalt e-mailimasspostitusest tuska.

„Kindlasti poleks niisugust omainimeste võrgustikku ja püsiklientuuri saavutanud lihtsalt staatilise kodulehega ning aeg-ajalt ehk raadios reklaamimisega, mis annab pigem ühekordseid juhuslikke külastajaid ning ei kinnista neid, sest neil puudub selline intiimne suhe kohaga, mis FB abiga paljudel kindlasti on,“ lisas Pärli.

MIS ON MIS?
Facebook
Suhtlusvõrgustik, kus kasutajad saavad lisada sõpru, saata neile sõnumeid ja uuendada oma personaalseid profiile, et oma sõpru ja kontakte oma tegemistest teavitada. Lisaks saavad kasutajad ühineda võrgustikega, mida veavad erinevad organisatsioonid, ühendused ja ettevõtted. Ettevõtted saavad luua oma profiilid, mille kaudu infot jagada ja vahetada, selleks ka firma kliente või muid huvilisi kaasates.

TAUST
Viis populaarsemat Eesti ettevõtet Facebookis

seisuga 16.12.2009

A Le Coq – 4965 fänni - www.facebook.com/pages/A-Le-Coq
Forum Cinemas Kinoklubi – 2979 - www.facebook.com/kinoklubi
Smartpost – 2723 - www.facebook.com/smartpost
Veinisõber – 2495 - www.facebook.com/pages/Veinisober
Kliinik 32 - 1 177 - http://www.facebook.com/Kliinik32

Loe pikemalt tänasest Äripäevast. Päevapileti saad tellida siit.

Osale arutelus

  • Rivo Sarapik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine