Kuidas uuel kümnendil  moega kaasas käia

Täna toome tribunali ette trendid ja nähtused, mis on meid rõõmustanud ja piinanud viimastel dekaadidel. Femme.ee vaatleb just neid kõige põhjapanevamaid - millised  trendid  tulevad meiega uude kümnendisse kaasa ning mis kaob ajalukku.

Käevõrud

Mäletate, kuidas üheksakümnendail oli moekas kanda käevõrusid käsivarre ülaosas? Siis langesid need aga taas oma traditsioonilisele kohale tagasi. Alguses valitses pöördvõrdeline seos jämeduse ja hulga vahel, hiljem aga dikteeris mood, et mida rohkem ning mida suuremad käevõrud korraga üht rannet ehivad, seda moekam. Nii siis ongi käevõrud olnud tervelt 2 dekaadi moekad ja jätkavad edulainel ka uuel kümnendil.

Ugg boots'id

Tõenäoliselt oli see "Baywatch'i" Pamela Anderson, kes ugg boots'id kuulsaks käis ning seda juba üheksakümnendate keskel. Meie moepildis on sellised saapad aga võrdlemisi uus nähtus ja loodetavasti ka hetkeline, sest kahjuks ei ole kandjad Eestis ära tabanud nende olemust. Ugg boots'id on loodud eesmärgiga kaitsta jalgu külma ja niiskuse eest. Kindlasti ei tee seda aga kaubanduses pakutavad kunstkiududest koopiad ning vaadata, kuidas roosad fliis-saapad porihunnikuid vallutavad, on tõeliselt kurb ja mis veelgi olulisem: kandja tervisele kahjulik.

Loosungid taguotsal

"Juicy", "Pink", "Sexy" – need on vaid mõned näited kirjadest, mis on leidnud endale koha tibide taguotstel. Parim näide sellest, kuidas brändid manipuleerivad oma tarbijatega ning on võimelised meid ostma panema ükskõik mida. Mõelgem nüüd peaga: kas me tõesti tahame, et sõna "mahlane" hööritaks vasakult paremale meie igal sammul? Ei!

Kaubamärgid

Kaubamärkide orjuses on fashionistad vaevelnud juba pikalt ja julgeme ennustada, et me ei pääse sest veel nii pea. Aga enne, kui kõiki kaubamärkide kummardajaid hukka mõistma hakatakse, võetagu arvesse, et kaubamärgi kandmisel ja kandmisel on vahe. Silmatorkavad label'id üle kere on out, diskreetsed kvaliteedimärgid in.

Retuusid

1993. aastal olid mul mustad sametretuusid, millega koolis käisin. Täielikud lemmikud! Mõned aastad hiljem tundus see trend lihtsalt lapsepõlve lollusena. Ja nüüd kannan ma taas retuuse, kuigi pisut teise stilistikaga. Retuusid, igati teretulnud trend! Need me võtame uude kümnendisse kaasa suurima heameelega.

Kitsad teksad

Sigaretpüksid, nüüdseks lahutamatu osa iga noore garderoobist. Alguses manitseti, et kitsad püksid on vaid kondiklibude pärusmaa, kuid samas vohas kaubanduses nii mõnigi suurus peale 34-36. Nii need püksid leidsidki tee iga tüdruku garderoobi ja mis seal salata: ka poisi. Trend on trend ja tolerantses ühiskonnas on igal soovijal õigus kanda just täpselt seda, mis talle meeldib. Võtame need uude dekaadi kaasa, aga väikese lisaklausliga. Ei mingit tagumiku ega stringide välgutamist enam!

Baleriinad

Aitäh, aitäh, aitäh, trendirajajad! Jalad olidki juba väsinud nendest hiigelkontsadest ja tossudel moekate jalas kohta pole (kui, siis ainult sportides)! Tooge aga turule neid mugavaid papukesi, ent palun teha ka selliseid, millel pisut pistmist jalgade anatoomiaga. Materjalide valikul pretensioone pole.

Suitsusilm

Suitsusilm saadab vaid üht signaali: seksikus. Sõna iseenesest on küll kohutavalt ära leierdatud, kuid suitsusilma vastu pole meil siiski midagi - eriti veel, kui osav meikar meile need pähe joonistab. Kas suitsusilm aga ka "Videviku" ning kahvatuse tõusujoonel püsima jääb, on juba omaette küsimus. Hoiame pöialt, et jääb!

Vest

See oli vist Dr. Alban, kes teksavesti igas oma videos promos. Olid üheksakümnendad. Nüüd ei pane enam keegi teksavesti selga. Vähemalt mitte enne D&G kevad/suvi 2010 kollektsiooni nägemist ning koopiate poodidesse jõudmist.

Viltune tukk

Kindlasti istusid paljud eestlannad juuksuritooli ja kuulutasid, et tahavad endale vanilla-ninja-tukka. Ja arvestades, kui kriitilised on naised oma juuste ja soengu suhtes, ei kao viltused tukad veel kuhugi. Ja miks peakski, see on ju ilus!

Boheemlus

Boheemlus on trend, mis esialgu sulandus massidesse. Kui aga trend pisut taandus, muundus see vaikselt hoopiski boheemlus-stiiliks. Ja stiil on juba midagi sellist, mida naljalt välja ei juuri. Maani kleidid, pearätikud, kihid, mustrid, sallid – need kõik tulid, et jääda!

Sipelgpihad

Vöö sobib kõigega ja kõigile on 21. sajandi esimese dekaadi moeloosung. Otsid aga kõige peenema koha kehal, paned vöö peale ja siluett saab täiesti uue kuju. Rääkimata võimalustest, mida üks vöö aitab rõivaga teha. Näiteks kottkleidist võib hetkega saada ampiirkleit, liivakell või hoopis madala puusajoonega seitsmekümnendaist inspireeritud tuunikakleit.

Suured päikseprillid

Prillid nagu mesimummul. Arvestades kurja, mida päike võib silmadele teha, on need prillid asendamatud! Mõeldes, millise mulje me nendega ruumis sees liikudes jätame, asendatavad. Tunde, mis nad kandjas loovad, asendamatud. Tunde, mis nad vestluskaaslases tekitavad, asendatavad. Ja nii edasi ja nii edasi ja nii edasi. Ega nad ei kao kuskile, sest nad on lihtsalt nii cool'id. Ainsaks soovituseks on ehk, et jätaks odavad plastmassid ostmata ja otsiks poodidest hoopis vintage-versioone...

Trendid on nüüd läbi kammitud ja igaüks saab ise otsustada, kuidas tema ühte ja teise suhtub ning vastavalt käituda. Kümne aasta pärast vaatame aga uuesti, kes nägi tulevikku ette ning kes peab selgeltnägemist veel harjutama.

femme.ee

Osale arutelus

  • Lemmi Kann, Piret Ilves

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Eesti Vabaõhumuuseum – ajal on lugu!

Rocca al Mares, Tallinna kesklinnast kõigest 15-minutilise sõidu kaugusel asub imeline paik – Eesti Vabaõhumuuseum. Ürituste korraldamiseks leiab siit erinevaid peo- ja seminariruume, kauni looduskeskkonna ning meeliülendavad maitseelamused.

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara