12. jaanuar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ravimifirmad kasutavad terviseportaale varjatud reklaami tegemiseks

Enamik populaarseid terviseportaale on ravimifirmade tehtud, sest sel moel saavad nad otsetee patsientide mõjutamiseni ja oma toodete tutvustamiseni.

Ka osa arste, kes neis portaalides nõu annavad, on samade firmade abil väliskoolitustel käinud või nende ravimiuuringutes osalenud, kirjutab värske ajaleht Meditsiiniuudised.

Nii näiteks on selle hooaja moesõna "gripp" ja vastava nimega koduleht juba aastaid ravimifirma Roche Eesti OÜ käsutuses. Tänavu täiendas Roche veebisaiti uue gripi infoga, muutudes omamoodi ametlikuks gripisaidiks, millele pühendati eetriaega ka teleuudistes.

Haiguseteemalisi kodulehti soovitavad oma patsientidel külastada ka perearstid, kes ei jõua lühikese visiidi jooksul patsiendile haiguse kohta loengut pidada.

Tartu Medicumi perearst Monika Vask soovitab tavaliselt kõrvetiste või kolesterooli kohta infot pakkuvaid lehekülgi, mille on teinud AstraZeneca.

"Lehekülgede taga on küll ravimifirmad, aga vähemalt on sealne info kooskõlastatud arstidega," väidab Vask.

Autor: Lemmi Kann, Kristi Malmberg

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700