15. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas korraldada ettevõtte soolaleivapidu?

Vaevalt leidub inimest, kes ei sooviks oma firma uue hoone, bürooruumide või osakonna valmimise rõõmu jagada teistega ning sellels soolaleivapidu teha. Anname selleks mõned soovitused.

Nüüdisaegsete turunduspõhimõtete juures peetakse ruumide avamistseremooniaid tihti kohustuslikuks ja vajalikuks. Üldjuhul on avamispidu suhteliselt vabas vormis korraldatud üritus.

Kutsutavate külaliste valiku määrab üritust korraldav komitee. Külalistele saadetakse kutsed ning määratakse ajavahemik, millal neid oodatakse.

Ürituse võib korraldada vastavalt võimalustele, kas pokaal-šampanjat-vastuvõtuna või kokteilvastuvõtu stiilis. Kaugemalt saabuvate külaliste korral oleks mõistlik buffet-vastuvõtt. Menüüsse valitakse külmad ja soojad suupisted ning külalistele pakutakse pokaal alkoholi.

Soolaleivapeol on kohane tutvustada ka ettevõtet. Mujal maailmas levinud tava kohaselt soolaleivapeole kingitusi ei tooda, soovi korral võib need saata eelnevalt kulleriga. Eestis tuleb valmis olla aga nii kingituste kui ka lillede saamiseks. Pärast lillede vastuvõtmist oleks mõistlik need paigutada vaasidesse ja paigutada bürooruumidesse.

Avamispeo korraldajana pidage meeles järgmist:

• külalistele saadetakse kirjalikud kutsed

• külaliste kogunemise ajal pakutakse aperitiiviks sobivat tervitusjooki ning soovi korral ka suupisteid

• korraldaja peab tervituskõne

• pärast tervituskõnet palutakse külalisi linti läbi lõikama ja majaga tutvuma

• soolaleivapeo juurde kuulub pokaal head vahuveini, mida sobib pakkuda kohe pärast tervitusi

• hea oleks avada külalisteraamat, kuhu külalised saavad teha sissekandeid

Kutsutud külalised peaksid ennast tundma mugavalt ja oodatuna. Meeldiva peoõhkkonna eest vastutavad kutsujad - korraldajad.

Refereeritud Äripäeva raamatuklubi raamatust "Ärietikett".

Autor: Lemmi Kann, Inno Joonas, Anneli Joonas

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700