Raamatupidamiskoolitusi pakkuva Version Koolitus OÜ tegevdirektori Tiiu Hazaki sõnul valib klient koolitusi vaid valdkondadest, kus king pigistab. Kõige minevamad on algõpe ja maksumuudatustega seonduv. "Osalejate arv on tublisti langenud. Kui varem oli auditooriumis isegi 60 inimest, siis nüüd on keskmine osalejate arv 30 ning toimuvad ka 9-10 osalejaga koolitused." Samas kursuste arvu pole vähendatud, langenud on eelkõige osalejate arv.
"Nii mõneski suures ettevõttes on mitmeks aastaks koolituseelarve nullis, nii et on võimalik ainult sisekoolitusi korraldada," kirjeldas Hazak praegust koolitusturu olukorda.
Tööd annab projektiraha
Täiskasvanutele täiendõpet pakkuva OÜ 8feh juhataja Viive Einfeldti sõnul liigub turul põhiliselt projektiraha. "Muus osas on asi keeruline. Töö maht on vähenenud ligi 20 protsenti."
OÜ Pro Konsultatsioonid omaniku Mait Raava sõnul tellitakse koolitusi-konsultatsioone peamiselt kahel üsna äärmuslikul teemal. Esiteks püütakse ettevõtte jaoks leida uusi strateegilisi võimalusi nii kasvu kui kvaliteedi osas.
Hea töötaja etaloniks
Teiseks määratakse kriteeriume, mille järgi töötaja panust hinnata. "Nagu kompetentsimudelite puhul ikka, kirjeldatakse, milline on hea töötaja ning milline on tema panus. Tuuakse välja etalonnäitajad, mis on töötajale eeskujuks," rääkis Raava.
"Klassikaline koolitusfirma on minevik, koolitus tuleb siduda firma strateegiatega," leiab Raava, kelle sõnul tellitakse ka edaspidi eelkõige lisaväärtust toovaid koolitusi. "Kuidas töötajat paremini kaasata? Kuna omanik tahab kasumit saada, on oluline ka, kuidas kasumlikult kasvada. Kes seda ära ei õpi, sureb välja," sõnas Raava.
Artikkel ilmus Äripäeva eriväljaandes "Juhtimine".