Autor: Rivo Sarapik • 29. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mure kliendi pärast tõi aasta koolitusjuhi tiitli

Töö kaotuse tõttu finantsraskustesse sattunud kliendi aitamiseks välja töötatud sisekoolitusprojekt tõi Terje Veidele aasta koolitusjuhi tiitli.

Küsimustele vastab Swedbanki sisekoolitusprojektiga "Teenindus keerulistel aegadel" möödunud aasta koolitusjuhi tiitli pälvinud Terje Veide.

Mis tõi Teile 2009. aasta koolitusjuhi tiitli?

Minu ülesandeks on toetada meie juhte ja töötajaid personaliküsimustes, mis vajavad lahendusi üle organisatsiooniliste projektide näol. Viimastel aastatel on minu töölauale kuulunud kolm suuremat valdkonda: töötajate hindamine ja personaliuuringud, psühholoogiline- ja karjäärinõustamine ning koolitused, mis on seotud enese-, suhtlemisoskuste ja teeninduse arendamisega.

Kui eelmisel aastal hakkas kontorivõrgust tulema signaale, et muutunud majandusituatsiooni tõttu on paljud meie kliendid raskustes ning vajavad hakkama saamiseks abi, siis oli selge, et muutuma peame ka meie. Kui kliendil on raske, siis ootab ja vajab ta ka panga poolt teistmoodi lähenemist. Varasemast toote-teenuse tutvustamisest rohkem ootasid kliendid meilt nii nõustamist, üheskoos lahenduste otsimist kui ka emotsionaalse toe pakkumist.

Niisiis alustasime projektiga, mille eesmärk oli leida teenindusmudel ja lahendused, mis klienti tema keerulises finantsseisus aitaks. See tähendas kõikide teenindajate koolitamist alates telleritest ja halduritest, lõpetades juhtidega. Kuna taolist koolitust vajavaid töötajaid oli ligi 1100 inimest, siis ei tulnud kõne alla ka näiteks paari koolituse sisseostmine. Arvestades projekti iseloomu ning koolitavate hulka, leidsime, et kõige mõistlikum oleks koolitus läbi viia oma maja sees.

Minu ülesandeks oli kokku panna projektgrupp, korraldada teenindajatele ja juhtidele koolituspäevad ning viia läbi koolitused. Kontorivõrgu teenindajatele tegime kokku üksteist masskoolituse päeva, mil saalis oli korraga ligi sada töötajat. Privaat - ja ettevõtetepanganduse meeskonnad said ümarlaua ümber kutsutud eraldi. Koolitusel õpetasime, kuidas kriitilistes situatsioonides käituda ning milliseid lahendusi kliendile pakkuda. Teisalt keskendusime sellele, kuidas ise oma tervist, heaolu ja emotsionaalset seisundit tasakaalus hoida, sest ka teenindajatele oli olukord uus, pingeline ja pidevat pingutust nõudev.

Kuidas töötajad projektiga rahule jäid ja kui palju saadud teadmisi igapäevatöös rakendatakse?

Tagasiside oli väga positiivne. Iga teeninduskoolituse kohta kehtib reegel, et igal aastal on kogutud teadmised vaja üle korrata. Üldjuhul suhtlemiskoolituste käigus ei õpetatagi ju otseselt midagi väga uut, mida inimesed juba ei teaks. Lihtsalt ühtseks ja efektiivseks tegutsemiseks on vaja mälu värskendada ning ühtsed väärtused ja standardid meelde tuletada.

Antud projekti raames korraldasime peale koolitust kontorivõrgu inimestele ka teadmiste kinnitamiseks testi. 

Loe pikemalt tänasest kuukirjast Juhtimine. SMS päevapileti saad osta siit .

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700