30. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas kogu meeskond turundama panna?

Asjata pole väidetud, et turunduse jätmine ainult turundusosakonna ülesandeks on ettevõttele hukatuslik. Siiski loodavad liiga paljud juhid sellele, et meeskonna liikmed hakkavad turundama iseenesest.

Kui paljudes suurettevõtetes on sissejuurdunud tava uute töötajate üldise sissejuhatava koolituse korraldamine, siis väiksemates ettevõtetes jääb unarusse seegi. Nii juhtubki, et igal inimesel on oma ettekujutus ideaalsest kliendist, kliendi vajadustest ja ootustest ning tema enda rollist nende vajaduste täitmisel.

Kogu meeskonna turundama panemine eeldab aga põhjalikumat lähenemist kui ainult sissejuhatav koolitus. Alustada tuleb töötaja turundusrolli määramisest ning selle kirjutamisest ametijuhendisse, eesmärkide seadmisest ja nende mõõtmisest, tegevuse monitoorimisest ja juhtimisest ning lõpetada oma tegevusest õppimisega.

Paljudes ettevõtetes võib olla kriitilise tähtsusega turundusstatistika kogumine ja kokku koondamine, milles on vaja rakendada erinevate ametikohtade inimesi. Näiteks potentsiaalsete klientide kontaktid on müügimeeskonna mailboksis, ostu info raamatupidamise väljastatud arvetes, veebi külastatavus IT spetsialistil.

Teisalt on konkreetsed rollid seotud erinevate ametikohtadega. Näiteks sekretäri roll võib olla nii tavaline kontaktide kogumine ja edastamine müügiosakonnale, aga õige juhendamise korral ka kontakti esmane kvalifitseerimine, täpsustamine missuguse info peale helistaja ettevõtte leidis ning esmase sissekande tegemine lojaalsete klientide baasi. Lisaks võiks müügijuht oodata nädala lõpus raportit kontaktidest.

Näiteks võiks santehnik lisaks avarii likvideerimisele vaadata üle kõik kliendi torud ning sõlmed, kontrollida, millal on boiler puhastatud. Ta võiks kohapeal soovitada kliendile kas torude puhastamise vahendit, et tulevikus ummistusi vältida, rääkida vajadusest boilerit puhastada kord aastas või juhtida tähelepanu sõlmedele, mida peaks lähiajal vahetama, et uputust ei tekiks. Kliendi torude seisukorrast peaks  ta edastama info müügijuhile, kes selle sisestab kliendiandmebaasi. Nii on turundajal ja müüjatel teada, missuguse teenuse vajadus sel kliendil võib olla, ning nad oskavad pakkuda sobivaid tooteid ja teenuseid õigel ajal.

Aiakujundaja võiks lisaks kliendi juures töö tegemisele anda soovitusi taimede valikuks ja hooldamiseks ka sellest huvitatud naabritele ning kutsuda nad ettevõtte kliendipäevale taimedest rohkem teada saama.

Selliste tegevuskirjelduste põhjal on võimalik seada igale töötajale eesmärgid ning valida sobivad mõõdikud. Nii võib olla sekretäri eesmärk täpne andmete kogumine ning kiire edastamine müüjatele, santehnikul suurem müük igale kliendile ning aednikul uute kontaktide loomine.

Mõõdikuks oleks santehnikul nii torude puhastusvahendite müük, kui ka protsent külastustest, mille kliendiinfo on baasis kirjas, aednikul näiteks üritusele kutsutud ja tulnud inimeste arv iga objekti kohta.

Kogu meeskonna turundamise tulemus sõltub aga turundusprotsessi juhtimisest:  jooksev ülevaade eesmärkidest ja tulemustest, regulaarselt analüüsid ning õppimine oma õnnestumistest ja vigadest.

Kuidas progressi mõõta, loe pikemalt Äripäeva kuukirjast Juhtimine. SMS päevapileti saad osta siit . 

Autor: Anu-Mall Naarits, Rivo Sarapik

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700