Autor: Lemmi Kann • 7. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ühenda vabas õhus meeldiv kasulikuga

Kui raha napib pelgalt lõbutsemiseks suvepäevade näol, korralda kaks ühes üritus, sidudes koolitus ning meelelahutus.

Kriis korrigeeris eelmisel aastal suvepäevade toimumist ja nendega seotud eelarveid, aga nii üle-eelmisel aastal ja enne seda kui ka arvatavasti tulevikus, telliti ja tellitakse suvepäevadele koolitusi üsna palju, rääkis OÜ Meta-Profit juhataja Aleksander Kotšubei.

Kotšubei ise ei usu, et keeruline aeg majanduses tähendaks põhjust võimaldada töötajatel suvepäevadel vaid lõõgastuda ja puhata.

"Igal juhul pooldan firmaüritusele ka mingi koolituse või muu lisaväärtust lisava tegevuse lisamist. See võib olla kasvõi kaks-kolm tundi, mitte terve päev toimuv koolitus ja seda ei pea nimetama koolituseks, vaid näiteks kohtumiseks huvitava inimesega," jagas Kotšubei näpunäiteid.

"Aga kindlasti tasuks pakkuda suvepäevadel midagi, millest saaks ka mingit kasu,“ räägib Kotšubei. Tema sõnul on firmad erinevad, mõnes kohas on soojad suhted, mistõttu võib rääkida rohkem sisemisi tundeid puudutavatel teemadel, teises kohas suhted külmemad.  

Teemasid, mida valitakse on erinevaid. "Tellitakse pealiskaudsemaid teemasid nagu koostöö või midagi taolist. Mõni küsib huvitavat teemat, kas siis loovusest või näiteks isiksuse arenguga seonduvatest teemadest."

Suvepäevade ja koolituse ühildamisel peaks Kotšubei sõnul kindlasti arvestama, et osalejaid tuleks selle toimumisest ka teavitada. "Osalejad peavad teadma et neid ootab ka midagi muud peale lõõgastumise. Koolitus vajab ju süvenemist ja pingutamist. Aga mõni tuleb kohale õllepudeliga, mida me koolitusel kindlasti lubada ei saa,“ rääkis Kotšubei.

Teema peab kõiki huvitama

Teiseks probleemiks on tema sõnul see, et kuna suvepäevadel osaleb palju erinevaid inimesi alates tippjuhtidest ja lõpetades mehaanikute või koristajatega, tuleb valida selline teema, mis kõigile huvi pakuks.

Komistuskiviks on tema sõnul ka asjasse mittepuutuvate osalejate suur arv. "Näiteks suvepäevadele kutsutud koostööpartnerid või töötajate pereliikmed. Nende osalemist koolitusel kohustada ei saa. Ja siis nad saalivad siia-sinna, see aga häirib koolitust,“ rääkis Kotšubei.

OÜ Elamuskoolitus koolitaja Merike Mitt ütles, et nende koolitusfirma jaoks on iga tegevus seotud eesmärgiga. "Meie koolitusfilosoofia on, et koolituse eesmärgiks on üldises plaanis muuta homne päev paremaks - anda uusi teadmisi, uusi oskusi, lükata mingid protsessid käima," selgitas Mitt.

Tema sõnul on pidudel tavaliselt sellest suhteliselt erinevad eesmärgid. "Mitut head asja korraga ei saa. Meie soovitaksime pigem keskenduda ühele - muidu on tegemist nagu mahlajoogiga, kus on 5% mahla ja kasutegur suhteliselt väike."

Tema sõnul on aga kasutatud ja mida aeg edasi, seda rohkemgi kasutatakse seda, et klassikaliste suve- või talvepäevade asemel on korraldatud arendav meeskonnatreening. "Sest aktiivne tegevus, nende analüüs ja tegevustest mudelite tekitamine igapäevaellu - see on samuti väga palju positiivsust pakkuv, inimesi lähendav ja paremini tuttavaks tegev," rääkis Mitt.

Kui selja taga on selline rõõmus ja kasulik päev, siis häid tulemusi võib ikka õhtul pühitseda, seda juhul, kui tegemist ei ole muidugi mitmepäevase koolitusega.

Suvepäevad koosoleku järel

Veel on Miti sõnul suve- või talvepäevade raames arendatud meeskonda, tegeldud organisatsiooni väärtuste või eesmärkidega läbi loovate tegevuste, simulatsioonide ja rollimängude. Samuti on neid ühildatud töökoosolekute või infoseminaridega, näiteks on pool päeva lühikoolitus ning seejärel oma organisatsiooni seminar.

ASi Forum Cinemas personalijuht Eneken Pärnaste sõnul korraldati eelmisel suvel, mil ei saadud klassikalist suvepäeva endale lubada, ettevõttes kaks ühes üritus koolitusliku algusega ning meelelahutusliku õhtuosaga.

"Tekkis küsimus, kas suvepäevi oleks õige teha, et niisama aega veeta. Kuna lõpule oli jõudmas teeninduskoolituste projekt, milles raames plaanis teha veel üks koolituspäev, otsustati see siduda õhtul toimuva suvepäevalaadse üritusega."

"Koolitajad tundsid juba töötajaid ning et oldi väga mängulised. Koolitajad tegid tööd professionaalselt, ent mitte igavalt. Palju oli mänguruumi ja liikumist ning loovust kasutada võimaldavaid rühmatöid, tegu polnud klassikalise koolitusega," rääkis Pärnaste.

Ehkki koolituse teemaks oli teenindus, seoti sellesse ohtralt ka meeskonnakoolituslikke aspekte, näiteks pidi koos lahendama mitmeid ülesandeid. Lisaks oli üritus paljuski ise korraldatud ja läbi viidud: ise tehti söögid nii päeval kui grilliti õhtul.

Pärnaste sõnul oli koolitusel osalemine rangelt vabatahtlik. "Me ei muutnud seda kohutuslikuks, aga andsime mõista, et oleme õnnelikud, kui kõik osaleksid."

Ehkki tööajad olid toimuva suhtes algul üsna kahtlevad, oldi päeva lõpus toimunuga väga rahul. "Vabas õhus meeldiv kasulikuga liita oli tore ja meeldejääv kogemus," ütles Pärnaste.     

 

PANE TÄHELE

* Teavita suvepäevadel osalejaid plaanitavast koolitusest

* Vali teema, mis pakuks huvi nii tippjuhile kui lihttöölisele

* Planeeri koolitusse loomingulisust, loovust ja liikumist võimaldavaid tegevusi

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700