21. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Turundaja: PR ja turundus keeravad sotsiaalmeedia untsu

"Tsiteerides ühte kollegi – küll turunduse ja kommunikatsioonitöötajad sotsiaalmeediumi ükskord untsu keeravad," kommenteeris sotsiaalmeediat Aasta Turundustegu 2007 võitja SEB turundusdirektor Karl Multer Best-Marketingile.

"Mis puutub sotsiaalmeediasse, siis Facebook on küll rahvusvaheline ja seksikas asi, aga Facebooki ja sotsiaalmeedia vahele ei saa võrdusmärki panna," leidis Multer.

"Olulise osa digitaalsest sotsiaalmeediast moodustavad ka igasugused foorumid ja kommuunid, mida ei tohi turundades ära unustada: perekoolid, kalastajad, tutvujad, ehitajad, tarbijad jne. Lisaks veel WOM (word of mouth), mille mõjutamine on peen kunst. Sotsiaalmeedia jääb ikka vaid turundusmiksi osaks," selgitas Multer.

Üks asi on tema sõnul tuvastada, mida sinust räägitakse, teine asi on seda vestlust edukalt juhtida ja klientide võimalikule kriitikale operatiivselt reageerida.

"Oluline on saada negatiivne diskussioon avalikust kanalist välja," lisas ta. Näiteks kui keegi väljendab kuskil foorumis rahulolematust su teenuste suhtes, siis võib reageerida nii - sisestada foorumisse oma kontakti ja teha ettepanek lahendada probleem teises kanalis, näiteks e-maili kaudu ehk otse.

Samas - mida rohkem foorumis anonüümsetele süüdistustele veebis reageerida, seda kõrgema reitingu saab see diskussioon Google’i silmis, mis omakorda lükkab selle foorumipostituse Google’i otsingus ettepoole.

Üldiselt on tema sõnul esimesena ütleja sõnadel suur jõud ning vastu vaidlemine, tõestamine ja süüdistajapoolne hilisem vabandamine kipub esimesena välja öeldud sõnade varju jääma.

"Eesti seadused ei kaitse inimesi ega ettevõtteid laimu eest piisavalt hästi. Digitaalses sotsiaalmeedias aktiivselt osalejate õigused ja kohustused on täna seaduste kontekstis väga ähmased."

Autor: Rivo Sarapik, Lemmi Kann

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700