Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 23. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks asjad maksavad 9.95?

Mida täpsema hinnaga asjad müüki panna, seda meelsamini lepivad inimesed küsitud hinnaga, vahendas internetmarketing.ee USAs tehtud uuringuid.

Näeme sageli poodides hindu 9,95 või 37,95. Miks see nii on? Kui kunagi ammu leiutas selle süsteemi prantsuse disainer Jacques Claude Penney selleks, et müüja peaks avama kassa ja andma kliendile raha tagasi vältimaks raha tasku panemist, siis täna on selleks muud põhjused.

Florida ülikooli turundusprofessorid Chris Janiszewski ja Dan Uy tegid rea katseid, et uurida välja, kas hind 19,95 töötab tõesti paremini kui ümar 20. Selgus, et inimesed kauplesid hinda vähem alla kui see polnud ümar arv, sest neile tundus esimene pakkumine õiglasem.

Teadlased katsetasid tulemust ka pärismaailmas, vaadates viimase 5 aasta kinnisvaramüügi hindu Floridas. Pandi tähele seost, et omanikel, kes panid maja müüki täpsema hinnaga (nt $494 500), õnnestus sagedamini saada küsitud hinda kui neil, kes panid maja müüki ümara summaga ($500 000).

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700