Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 30. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estravel: e-kiri on turunduses võimas relv 

Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuhi Mari-Liis Rüütsalu sõnul on nende ettevõtte jaoks kõige kuluefektiivsem turunduskanal e-kiri, vahendas Best-Marketing.com.

Estraveli turundus- ja kommunikatsioonijuhi Mari-Liis Rüütsalu sõnul oleneb palju tootest või teenusest, mida pakutakse. "Võin rääkida ainult reisiteenuste turundamisest. Aga jah, pean nõustuma, et meie puhul on kõige kuluefektiivsem kanal e-kiri." Rüütsalu sõnul ei tähenda see, et muid kanaleid ei hinnataks või ei kasutataks. "Oleme tõeliselt õnnelikud, et meie kasutada on niivõrd võimas relv – oleme oma aadressbaasi kasvatanud aastate vältel ja hoolikalt. Efektiivsus tuleneb minu arvates ka paljuski sellest, et meie andmebaas on ülimalt kvaliteetne. Nn prügiaadresse me ei kasuta."

Rüütsalu sõnul peab e-kiri olema hästi koostatud. "Oleme selle nimel sihipäraselt koos professionaalidega vaeva näinud. See ei tähenda, et asi nüüd nii jääkski. See on valdkond, mis iga päevaga aina areneb ja muutub ja alati tuleb sammu võrra ees olla." E-kirjade toimetaja teeb igakuist analüüsi mitmel tasandil – mis müüs, mis mitte, milline pealkiri oli efektiivseim, mis päeval ja mis kell peab e-kirju laiali saatma jne. "Näiteks teispäeva hommik kl 11 on üks neist headest aegadest, mil e-uudiskirju laiali saata. Kõrgema avamisreitingu saavad alati sissetöötatud, kirjasaajale tuttavad kampaaniad. Kusjuures Vene ja Eesti kliendid käituvad siinkohal erinevalt – venelased vaatavad kõik pakkumised üle, eestlased valivad ühe konkreetse huvipakkuva välja ja keskenduvad sellele," rääkis Rüütsalu.

Samas paneb Rüütsalu imestama sotsiaalmeedia tuge mitte vajavate ettevõtete tungimine Facebooki ja Twitterisse. Samuti turunduse killustamine. "Igale erinevale tootele või brändile tehakse oma kommuun. Eesti tingimustes? No milleks – kas raha on palju? Kummaline tundub ka see, et osad ettevõtted on võtnud Facebookis mitte ärilise näo vaid hoopis „sõbra“ oma. Loodan, et sellest on juba üle saadud, et oma ettevõttest edastatakse kliendi jaoks täiesti irrelevantseid sõnumeid," rääkis ta.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700