Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 5. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Priit Kallas: räägi internetis  kliendiga nagu oma sõbraga

DreamGrow Digital OÜ juht Priit Kallas rääkis täna toimuval sekretäride infopäeval, et sotsiaalmeediast on turundamises palju kasu, ent sellest pole abi kui veebi postitada reklaamteateid, mitte kliendile vajalikku lisainfot.

Suhtekonto ehitamiseks tuleb pakkuda inimestele midagi sellist, mida neil on vaja. "Algatuseks vaadake, mida inimesed teile helistades kõige rohkem küsivad. Ja pange see info kodulehele välja," soovitas Kallas. "Mis ei tähenda, et saaks suunata helistaja kodulehele infot vaatama, vaid et neile saab telefonile vastamisele lisaks soovitada kodulehelt lisainfot vaadata. Uurige välja, millised on kliendi mured, mis neid liikuma paneb ja pakkuge neile selle kohta infot."

Alusta kodulehe kordategemisest 

Alustada tuleks Kallase sõnul veebi korda tegemisest. See ülesanne võib väiksemas ettevõttes olla ka näiteks büroojuhi käes. Sekretär ei pea seda ise kirjutama, vaid ta teab, kes töötajatest millegagi tegeleb ning saab tekstid tellida ja kokku koguda.

"Kunagi ei saa kõikidest veebikülastajatest kliente, aga mõned neist tulevad tagasi ja neist võivad tulevikus kliendid saada," teab Kallas.

Lisaks tahavad inimesed, et neid kuulataks: "Küsige neilt, mis neid huvitab. Kui klient näeb, et teil on huvi nende vajadused kokku koguda, siis need inimesed jäävad teie kliendiks väga pikaks ajaks. On ettevõtted, kes on võimelised pidama hinnasõda, aga neid on vähe. Küsige inimeste käest, mille eest nad on nõus rohkem maksma, mis neil praegu puudu on," soovitas Kallas.

Ole seal, kus on su kliendid

"Võite teha ükskõik kui hea veebi, aga see on ainult vundament. Kui kellelgi on seda vaja, siis ta komistab ja astub seal läbi. Aga kohal peab olema foorumites ja blogides. Kommentaariumides tasub ringi vaadata," soovitas Kallas. 

Lisaks on suurimaks kasvavaks keskkonnaks Facebook, kus tasub Kallase sõnul osaleda. "Me tahame, et kui me midagi ütleme, siis meile öeldakse midagi ka vastu. Facebookis suhtle nagu sõbraga, mitte kliendiga, ära pane üles reklaamteateid. Inimesed on uskumatult treenitud neid ära tundma. Ka mulle endale on omane, et ma püüan kasutada kirjutades väga tähtsat keelt. Aga rääkige nagu sõbraga kasvõi diktofoni ja kirjutage sealt maha," soovitas Kallas.  

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700