Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 25. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Avatus aitab äri ajada

Mida rohkem infot ettevõtte ning tema toodete ja teenuste kohta firma kodulehelt leiab, seda meelsamini kliendid firmaga asju ajavad.

Koger & Partnerite nõukogu esimehe Urmo Vallneri sõnul on firma kodulehelt vajaliku info kättesaadavus väga oluline. “Isiklik kogemus ütleb, et see on väga tähtis. Vähemalt nende jaoks, kes internetti kasutavad.”

Ettevõtte avatus mõjutab müügiotsuste tegemisel palju. “Olen otsinud mitu korda internetist firma või teenuse kohta infot, mida pole leidnud. Kui midagi ostan, tahan teada, kas firma näol on tegu ühepäevaliblikaga või mitte, kuidas ja kui kiiresti ostes kauba kätte saan jne.”

Vallneri hinnangul pole paraku tihti piisavalt palju infot saada. “Olen avatuse poolt. Ühtlasi peaks firma kodulehel väljas olev info olema värske, mitte vana ja aegunud,” rõhutas Vallner, kelle sõnul pole vahet, kas ta kliendina võtab firmaga ühendust e-kirja teel või kontoris kohapeal, ehkki ettevõtted sellest pahatihti veel aru ei saa.

E-kirjadele vastamata jättes kaotatakse kliendid

“Kui saatsin viiele soojuspumpi pakkuvale ettevõttele kirja ostusooviga, sain vastuse vaid ühelt-kahelt. Selline käitumine tekitab põhimõttelise vastumeelsuse firma suhtes. Ja meelde jääb ju emotsioon, mitte konkreetne sündmus. Võib-olla oligi teenus hetkel maas ja firma ei saanud kirju kätte, aga minu kui kliendi jaoks see ei muuda midagi. Aasta pärast mäletan seda, et tegu pole usaldusväärse firmaga,” selgitas Vallner kliendipsühholoogiat.

“Kui saadud kogemus on eriti negatiivne, istub inimene õhtul seltskonnas maha ja räägib sellest sõpradelegi. Nii et reageerimata jätmisega tuleks olla ettevaatlik,” rõhutas   Vallner.    

ASi Estanc kodulehelt leiab palju infot firma ja selle toodete kohta, olemas on ka töötajate, kaasa arvatud juhtkonna kontaktid. Firma nõukogu esimehe Raigo Tammo sõnul arutati enne juhtkonna ja töötajate kontaktide kodulehel avalikustamist üsna põhjalikult, kas seda tasub teha ning kas juhuslikke kõnesid ei hakka tulema liiga palju.

“Aga see ei ole tööd häirinud. Kui oleks hakanud häirima, oleksime midagi ette võtnud. Varem oli küll paar juhust, mil taheti töötajaid üles osta. Aga üldiselt suunduvad nii kõned kohe otse õigele inimesele. Me pooldame avatust. Asi peab olema selge. See on kahtlemata täna ka müügiargument,” rääkis Tammo, kelle sõnul on ettevõte tooted sedavõrd spetsiifilised, et kõnesid juhuslikelt  klientidelt ei ole.

Konkurentide ideevargusi ei kardeta

“Ja ega kodulehele pole nii spetsiifilist tooteinfot ka üles pandud, et sealt võiks midagi üle võtta,” lisas Tammo. Üldise ettevõtete avatuse tasemega võib tema hinnangul Eestis rahule jääda. “Juba maksuameti lehelt saab palju infot, saab ettevõtte bilansigi lahti võtta.”      

Smartmark OÜ omaniku Hede Kerstin Luige sõnul on avatus turunduse seisukohast väga oluline. Mida selgem on ettevõtte kontaktinfo ning mida avatumalt nad suhtlevad, seda meelsamini nendega äri aetakse. “Ka ma ise ajan asju meelsamini ettevõttega, kelle tausta ja inimesi ma tean,” rääkis Luik.

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700