26. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

40% IT-firmadest uurib töölesoovija tausta Facebookis

40% IT-ettevõtetest vaatab tööle kandideerijate profiile sotsiaalmeedia kanalites nagu Facebook ja LinkedIn, selgus üleeuroopalisest uuringust.

"Tulemus näitab taaskord, et sotsiaalmeedia portaalidesse üles laetud isiklik informatsioon ja fotod võivad mõjutada inimese tööalast karjääri," kommenteeris Eestis uuringut teha aidanud kommunikatsiooniettevõtte In Nomine konsultant Heikki Sal-Saller. 37% IT-firmadest uurib potentsiaalsete töötajate profiile ka sotsiaalmeedias ning teeb selle info põhjal järeldusi inimese sobilikkuse kohta antud töökohale, selgitas ta.

PR-ettevõtete võrgustiku Eurocom Worldwide uuringust selgus veel, et üle kolmandiku IT-firmadest peavad ettevõtte nimel blogi. Eelmise aastaga võrreldes on blogijate osakaal veidi kasvanud – 33 protsendilt 37-le. Ülejäänud leiavad, et see on liiga ajakulukas (39%) või ei näe firmablogil üldse mingit väärtust (32%).

 "Ettevõtete juhtkonnad teavad üldiselt hästi, kui oluline on klientidega ning laiema avalikkusega suhtlemine. Sellest aspektist on huvitav, et paljud ettevõtte blogipidamisel väärtust ei näe," kommenteeris Eurocom Worldwide võrgustiku juht Mads Christensen. "Arvame, et põhjus peitub hirmus, et blogimine on äärmiselt ajamahukas," lisas ta.

56% blogipidajatest teevad seda parandamaks suhtlust klientidega. 34% peavad blogi selleks, et näidata oma ala ekspertiisi. Vaatamata eriarvamustele blogimise suhtes, kavatseb 45% vastanutest suurendada järgmise 12 kuu jooksul eelarvet sotsiaalmeedia väljunditele.

Veidi enam kui kolmandik ettevõtetest (35%) omab juba Facebooki lehte ja 23% on esindatud YouTube'is. Individuaalselt omab 73% küsitletutest kontot LinkedIn portaalis ning 19% Plaxo keskkonnas.

Eurocom Worldwide korraldab igal aastal IT-sektori tippjuhtide küsitlust, kus selgitatakse välja valdkonna professionaalide arvamused ning hoiakud. Sel aastal osales uuringus 286 vastajat. Uuring viidi läbi internetipõhuselt jaanuaris ja veebruaris.

Eurocom Worldwide on ülemaailme sõltumatuid erasektori kommunikatsiooniettevõtteid ühendav liit, mis koondab 25 ettevõtet, kuhu kuulub üle 900 spetsialisti ja konsultandi 60 pealinnas ja ärikeskuses.

 

Autor: Urve Vilk, Indrek Kald

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700