1. juuni 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ette mõtlemine on üritusturunduse võti

Me elame ühiskonnas, kus pakkumine on suurem kui nõudlus. Müük, reklaam ja turunduskommunikatsioon ümbritseb meid igal sammul. Turundatavaid tooteid, teenuseid ning brände on väga palju ja selleks, et üks konkreetne ettevõte turul hästi silma paistaks, tuleb end oskuslikult klientidele kommunikeerida. ?

Turunduskommunikatsioon hõlmab endas palju kanaleid ning turundajate kompetentsis on need kanalid kõik omavahel hästi integreerida, et lõpptulemus oleks terviklik ja jõuaks soovitud sihtrühmadeni.

Üheks integreeritud turunduskommunikatsiooni valdkonnaks on üritusturundus, mis hõlmab endas erinevaid võimalikke aktsioone loomaks dialoogi kliendi ja ettevõtte vahel. Just tänu oma emotsionaalsusele ja vahetule suhtlemisele kliendiga on üritusturundus parim viis brändi kuvandi loomiseks ning imago kujundamiseks. Tänapäeval on enamus ettevõtteid hakanud mõistma üritusturunduse vajalikkust nii müügiedenduses ja promotsioonis kui ka klientide ja töötajate kinnistamisel ning motiveerimisel.

2009 aastal Tallinna Ülikoolis valminud magistritöö „Üritusturunduslahenduste planeerimisprotsessi olulisus brändi väärtuste suurendamisel Eesti ettevõtete näitel“ analüüsib nelja Eesti suurettevõtte üritusturunduse planeerimisprotsessi. Siinkohal kommenteerisid teemat EMT, Elioni, Swedbanki ning Eesti Energia üritusturunduse juhid ja turust parema ülevaate saamiseks avaldasid arvamust üritusturundusagentuuride Event Masters ning Broadline.events esindajad.

Arvestades fakti, et intervjueeritud ettevõtted kasutavad üritusturunduslahendusi järjepidevalt ning uuringute käigus on tõestatud, et need lahendused annavad soovitud pikaajalisi tulemusi, siis tundub, et nende ettevõtete lähenemine üritusturundusele ning teistele kommunikatsioonikanalitele töötab maksimaalselt ettevõtte kasuks.

Ettevõtted kasutavad üritusturunduslahendusi järjepidevalt ning üldine „kondikava“ nende teostamiseks pannakse paika turundusstrateegia välja töötamisel aasta jagu ette, mida vajadusel täiendatakse iga poole aasta tagant. Pärast turundusstrateegia välja töötamist ja vajaduste kaardistamist kutsutakse kokku firmas töötavad kommunikatsiooni- ja PR-juhid, üritusturunduse juhid, reklaamijuhid ja brändijuhid, et koostada esialgne tegevusplaan turundusstrateegia elluviimiseks. Siinkohal on tegemist strateegilise integreeritud turunduskommunikatsiooni planeerimisega ja selle efektiivse tööle rakendamisega.

Agentuuri esindajad nõustuvad sellise planeerimisviisi toimimise ja oluliselt suurema efektiivsusega, kuid tõdevad siiski, et nende praktikas on tänapäeval väga vähe kliente, kes sellise metoodikaga töötavad ja üritusturundust koos muude turunduskommunikatsioonikanalitega pikemalt ette planeerivad. Kliendid ei kasuta miskipärast võimalust üritusturundusagentuurilt nõu küsimiseks BTL tegevuste valiku osas vaid agentuuri poole pöördutakse juba väga konkreetsete soovidega korraldada konkreetne promotsiooniaktsioon või üritus. „Võibolla oleks saanud soovitud toodet aga hoopis võimsamalt ja tulemuslikult kommunikeerida mõnd muud BTL lahendust kasutades, mille osas klient ei oma eelnevat kogemust ja teadmisi ning ei oska seetõttu vastavat lahendust soovida?!“ sõnab Broadline.events esindaja Janek Reimal. „Seepärast ei tasuks karta dialoogi üritusturundusagentuuriga turundusstrateegia väljatöötamise faasis, et anda agentuurile sisend parimate võimalike kanalite välja pakkumiseks saavutamaks soovitud tulemust aasta lõpuks.“ lisab ta.

Kui kõik turunduskommunikatsioonikanalid tegelikult taotlevad aasta lõpuks või isegi pikemas perspektiivis ühte ja sama eesmärki, siis tuleks tegevusplaan töötada samuti välja kõikide kanalite esindajatega koos, et maksimeerida lõpptulemust ja püüelda ühise eesmärgi suunas. Just nagu teevad eelpool nimetatud suurettevõtted. Seepärast ei tasu imestada, kui sarnaselt kirjutatud briif reklaami-, PR ja üritusturundusagentuurile ei moodusta lõpptulemusena tegevuste tagajärel tervikut, mida oli oodatud, kui sisend antakse erinevatele kanalitele erinevatel aegadel ja neid omavahel ettevalmistusfaasis ei integreerita. Seepärast oleks soovitav ka ettevõtetel, kes ei oma vastavaid kompetentse firmas sees, kutsuda kokku oma partnerid ning panna ühiselt paika turundusstrateegia elluviimise plaan erinevates kommunikatsioonikanalites.

 

Autor: Urve Vilk, Triinu Toomela

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700