Jaapanlannad eelistavad mehi, kel on riigi võlakirju

Riigi võlakirju ei ole üldse mitte lihtne tavainimese jaoks populaarseks teha. Selle probleemi üle on jaapanlased kõvasti pead murdnud ning tulnud nüüd välja natuke naljaka reklaamkampaaniaga.

Kampaanias räägivad noored Jaapani naised, et nende tulevased abikaasad peaksid olema raha suhtes väga järjepidevad ja ilueedidel erilist šanssi pole. Reklaamlause, mis peaks iga vallalise noore mehe kas murest murdma või panka võlakirju ostma jooksutama, on: "Mehed, kellel on Jaapani valitsuse võlakirju, on naiste seas populaarsed!" Paneb muigama, eks ole?

Aga jaapanlastel on täiesti tõsi taga. Nõudlus riiklike võlakirjade järele on langenud kuue aasta madalaimale tasemele – üleeile alanud 30aastaste võlakirjade isu ületab pakkumist 2,25 korda, sellist taset pole nähtud alates 2004. aasta aprillist.

 "See nõretab meeleheitest," kommenteeris reklaami Bloombergile Societe Generale strateeg Christian Carillo. "Kahtlen, kas see strateegia jaeinvestorite seas väga edukas olema saab."

Jaapani võlakirjaturg on Bank for International Settlements andmetel maailma suurim ning võlg ulatub märtsi lõpu seisuga 882,9 triljoni jeenini. Viimase kümnendi jooksul on riigi võlakoorem kasvanud 80 protsenti ning on võrdeline 180 protsendiga rahvuse aastasest majanduslikust kogutoodangust.

Seega on vaja investoreid kogu seda koormat kandma. Jaapani majapidamised on asunud riiklike võlakirjade osakaalu oma portfellis vähendama ning vajutanud need Jaapani keskpanga andmetel 35 triljoni jeenini aastataguselt rekordtasemelt 36,7 triljonil jeenil. Seda püüabki rahandusministeerium nüüd muuta.

"Püüame meelitada veel puutumata inimrühmasid, et leida erinevat tüüpi investoreid," rääkis rahandusministeeriumi võlaosakonna juht Masaaki Kaizuka. Et olla jaeinvestoritele rohkem meele järele, tehti eelnevalt ka uuringuid eelistatumate lunastamistähtaegade osas. Reklaamitavad võlakirjad on kolmeaastase tähtajaga ja "Kotei3" ehk "Fikseeritud 3" nimega.

Kuigi pisut tavatu, on see küllalt leidlik viis (rahvastiku võimalike komplekside eripärale mängituna) ka riigile vajalikku finantseerimist leida.

 


 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Silvia Viidik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Pidupäev Hestia Hotel Laulasmaa Spa's

Laulasmaa loodus on maagiline. Just siit on ammutanud inspiratsiooni maailma enim mängitud kaasaegne helilooja Arvo Pärt ja just siin on seetõttu 2018. aasta sügisel avanemas muusikasõprade meka – Arvo Pärdi Keskus. Kust siis veel ammutada häid mõtteid, kui mitte Laulasmaalt?

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara