Õpi koostama teistele mõistetavat sõnumit

Igal organisatsioonil on või vähemalt peaksid olema oma võtmesõnumid. Kõigi organisatsiooni liikmete, eeskätt muidugi kõneisikute ülesanne peaks olema leida võimalused, kuidas neid siduda ja edastada üheskoos organisatsiooni väärtushinnangutega.

Sõnumite koostamise oskus on väga tähtis, lisaks suhte­korraldajale, ka hinnangu andmisel organisatsiooni sekretärile või juhiabile. Seega on mõjuva sõnumi koostamine väärtuslik oskus, mida tasub omandada.

Sõnumil on kandev roll nii proaktiivse (ise algatatud), kui ka reaktiivse (kellegi teise, nt meediakanalite initsiatiivile reageerimine) (meedia)suhtluse puhul.

Sõnumi atraktiivsus põhineb sisul ja oleneb eelkõige sellest, kui oluliseks peab seda sihtgrupp, kellele sõnum on suunatud.

Proaktiivse (meedia)suhtluse puhul ei otsusta sõnumi atraktiivsuse üle koostaja või edastaja, vaid vastuvõtja, sest sõnum, mis võib edastajale (nt tootmisettevõte) endale väga atraktiivne tunduda, ei pruugi seda olla sõnumi vastuvõtja (toodangu tarbija) arvates.

Niisiis on atraktiivse sõnumi koostamise eeldus meedia­kanali, ajakirjaniku või sõnumi vastuvõtja profiili ja eelistuste tundmine.

Reaktiivse (meedia)suhtluse puhul on samuti tähtis sõnumi sisu, kuid tavaliselt pole sellisel juhul vaja suhtlemise algatajat sõnumi olemasolus või selle tähtsuses veenda.

Sõnumite koostamisel tuleb lähtuda uudise koostamise nõuetest.

Millele pöörata tähelepanu enne sõnumi koostamist ja edastamist?

    * Mida soovime teema tõstatamisega saavutada (eesmärk)?
    * Kas sõnumil on uudislik väärtus või on tegemist analüüsi, kokkuvõtte, taustmaterjali või muu sellisega?
    * Kellele on sõnum suunatud?
    * Kas teema on sihtgrupile arusaadav?
    * Kas teema on lisaks ettevõttele või organisatsioonile tähtis ka teistele sihtgruppidele?
    * Kui ei, siis kas on võimalik seda tähtsaks muuta?
    * Kui jah, siis kuidas ja millist teie jaoks olulist osa ohverdades?
    * Milliseks tuleb sõnum vormida, et see oleks sihtrühmale arusaadav ja omaksvõetav?
    * Mis kanalid tuleb sihtrühma(de)ni jõudmiseks valida?
    * Kes on õige isik või ekspert seda teemat käsitlema?
    * Kas tohime konkreetse teema meedias tõstatada, on see eetiline?
    * Mis tingimustel võime seda teemat avalikkuse ees käsitleda?
   * Kas sõnum peab muutma sihtgrupi varasemaid seisukohti?
    * Kas teema tõstatamine toob esile vastuolusid, annab konkurentidele võimaluse sõna võtta?
    * Kas oleme valmis vastama kriitikale, konkurentide või vastaste vastureaktsioonile?
    * Kas oleme üksi või on meil selle teema puhul ka toetajad või eestkostjad?
    * Kas suudame säilitada kontrolli avalikustatava info üle?
    * Kas sõnumi adressaatidel on eelhoiak sõnumi sisu või selle edastaja kohta?
    * Kuidas saaksime eelarvamusi kummutada või nende mõju vähendada?
    * Kas meil on kogu teemat käsitlev info ja kas saame väiteid faktidega tõestada?
    * Kas teemat on võimalik siduda juba päevakorras olevate sündmuste või aruteludega?
    * Kas teema tõstatamine ikka toob soovitud tulemuse?

Kui sõnum on valmis, püüa vaadata oma organisatsiooni eemalseisja või organisatsiooniga esimest korda kokku puutuva inimese pilguga ning hinnata sellelt seisukohalt ka sõnumi mõju. Kontrolli, kas saadetud sõnumist saadi õigesti (sinu moodi) aru ja anna hinnang ka sõnumi mitteverbaalsetele mõjudele. Viimased võivad tihtilugu ootamatult mõjusad olla.

Sõnumi koostamisest ja edastamisest pikemalt "Äripäeva Juhiabi käsiraamatust“, mida saab tellida SIIN.

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Anne Martin

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Järveveere puhkekeskus ootab külastajaid nii suvel kui talvel

Maalilisel Võrtsjärve kaldal Valma külas asuv Järveveere puhkekeskus on suurepärane paik suveürituste, seminaride, pulmade ja talvepäevade korraldamiseks.

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine