Autor: Signe Sillasoo • 7. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Venekeelse reklaami raha seni veel kasin

Kuigi venelaste arv Eestis ulatub ligi 30 protsendini, kulub venekeelsetele reklaamidele vaid 12 protsenti rahast, turuosaliste hinnangul on see protsent suurenemas.

Üsna statistilise keskmise suuruse osa rahast kulutab venekeelsele reklaamil SEB. Panga turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Karl Multeri sõnul moodustab reklaami osa venekeelses meedias neil 10-12%, mis ei vasta turusegmendi suurusele.

Multeri andmetel oli selle aasta esimese kvartalis venekeelse meedia turul märgata kasvu, nüüd on tase umbes 15% meediaturu üldmahust.

Hansabussi turundusjuht Helen Kalberg ütles, et nemad avaldavad venekeelses meedias 20% reklaami üldmahust. Kalberg usub, et see näitaja pikapeale suureneb.

"Vene keelt kõnelevad kliendid hindavad meie teenuste mugavust. Üks meie tänavune eesmärk on võimalikult paremini tutvustada ennast venekeelsele kliendile," ütles ta.

Rahva Raamatu turundusdirektor Anu Vagenštein ütles, et nemad kavatsevad reklaami mahtu venekeelsetes meediakanalites kolmandiku võrra suurendada. "Suuremat tähelepanu hakkasime venekeelsetele kanalitele pöörama alles möödunud aastal. Tänavu kavatseme suurendada venekeelsete raamatute mahtu meie suuremates poodides, millest teatame ka vene klientidele," seletas Vagenštein.

Õllesummeri korraldaja OÜ Mediaekspress turundusjuhi Tarmo Tuvikese sõnul teeb edukate kampaaniate planeerimise keerukaks see, et vene meedias ei ole sellist liidrit nagu näiteks Postimees või Õhtuleht. See teeb edukate kampaaniate planeerimise keerukaks," sõnas Tuvike.

Tema sõnul suurem osa Eestis elavaid venelasi kasutab Vene meediat, kus on kampaania korraldamine kallis.

Suhtekorraldusfirma PRB kommunikatsioonijuhi Raimond Kaljulaidi sõnul on levinud arvamus, et vene keelt kõneleval elanikkonnal on rohkem vaba raha kui eestlastel, kuna viimastel on suurem laenukoormus. Ning nüüd, kui sisstulekud on kahanenud, on venelased paremas olukorras. "Kas see on nii? Mina ei ole seda tõestavaid statistikaandmeid näinud," märkis Kaljulaid.

Tema sõnul on müügimahte negatiivselt mõjutanud masu sundinud ettevõtjaid otsima uusi turusegmente, kus oma tooteid ja teenuseid pakkuda. "Üks nendest segmentidest on vene keelt kõnelevad tarbijad, mis jäid varem turundusspetsialistide huviorbiidist välja," lisas Kaljulaid. Tema hinnangul teavad reklaamijad aga üldjuhul vene tarbijast väga vähe ja sellest tekivad probleemid. "Venelaste ja eestlaste kultuur on täiesti erinev ning seetõttu eesti turundusspetsialistidel on raske leida teed vene tarbijani ja vastupidi," tõdes ta. Reklaami tõlkimine ei lahenda tema sõnul probleeme.

TAUST

- Uuringufirmasse TNS Emor 2009. aastal tehtud uuring AdEx näitas, et 12% üldturust moodustab venekeelne meedia. See näitaja ei ole muutunud juba kolm aastat.

- Tele- ja raadioreklaamis on venekeelsete meediakanalite osa vastavalt 18 ja 17%, trükimeedia osa on mõnevõrra väiksem - ajalehed 13% ja ajakirjad 8%.

- TNS Emori projektijuht Külli Esko ei usu, et lähemal ajal tuleb sel alal mingeid muudatusi.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700