Autor: Signe Sillasoo • 8. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Osad kaupmehed on esitanud eurohinnad vale kursiga

Hindade kohustusliku kahes vääringus avaldamise esimene nädal näitas, et pooled ettevõtjad ei täida nõudeid - hinnasildid puuduvad või on hindu arvutatatud vale kursiga.

1. juulist kuni 30. juunini 2011 peavad tarbijale pakutavate kaupade ja teenuste hinnad olema esitatud nii kroonides kui eurodes. Enne euro kasutuselevõttu 1. jaanuaril on eurohindadel vaid informatiivne tähendus.

Esimese kahes vääringus hindade avaldamise nädala jooksul kontrollis Tarbijakaitseamet järelevalve korras üle Eesti 190 erinevat kauplust, e-kauplust ning  teenindusettevõtet.  Kontrollimise käigus vaadati hindade esitamist ja selle nõuetest kinnipidamist muuhulgas ka kütusetanklates, pankades, juuksurisalongides, keemilise puhastuse vastuvõttudes ning toitlustusasutustes  jms.

Rikkumisi  tuvastati 98 korral ehk 51%.  Viimased seisnesid enamasti eurohindade puudumises või valesti ümardatud hinnas.

Kõikidest kontrollidest 100-l korral kontrolliti e-poode, kes müüvad lastekaupasid, turismiteenuseid, mööblit, tehnikatooteid, raamatuid, kosmeetikat, kontoritarbeid, erootikatooteid jm. Rikkumisi avastati 55-l korral. 39 ettevõtjal puudusid eurohinnad sootuks, ümardamisreeglite vastu eksis 7 ja vale kursiga oli hindasid arvutanud 9 e-poodi. Ülejäänud e-poodidel olid eurohinnad nõuetekohaselt esitatud. Veebipoodide puhul ei pea hind olema iga toote-teenuse juures eraldi, küll aga peab sellisel juhul olemas olema kalkulaator, mis arvutaks kroonihinnale eurodes täpse vaste.

Järelevalve korras käidi kontrollimas Tarbijakaitseamet 80  kaubandus- ja teenindusettevõtet. Rikkumisi avastati 38 korral (47,5%). Enamasti seisnesid rikkumised selles, et eurohindasid polnud jõutud veel lisada ehk siis need puudusid kas osaliselt või täielikult. Oli ka juhuseid, kus hinnad olid arvutatud, võttes aluseks vale kurss või ümardamisreegel. Sellistel juhtudel amet ettevõtetele täiendava tähtaja kõikide puuduste likvideerimiseks ning teeb tähtaja saabumisel järelkontrolli veendumaks, et muudatused on sisse viidud.

Tarbijakaitseameti nõustamistelefonile 6201 707 ja 1330  on eurohindadega  esimese nädala jooksul helistatud 64 korral, samuti on ametisse esitatud 8 hindade kahes vääringus avaldamise kohta käivat kirjalikku järelepärimist.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700