12. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Amet: iga viies kiri jäi päevi hiljaks

Iga viies kiri jõuab saajani kuni kahepäevase hilinemisega. Konkurentsiameti hinnangul ei vasta Eesti Posti siseriiklike kirjade edastamine nõuetele.

Postituru järelvalvet teostav Konkurentsiamet testis eelmisel aastal kirjade kättetoimetamise täpsust ja leidis, et 319 kirjast toimetati õigeaegselt adressaadile kätte 261 kirja, mis teeb õigeaegselt kättetoimetatud saadetiste osakaaluks 81,8% arvesse võetud kirjade koguarvust.

Päev hiljem jõudis adressaatide kirjakasti 9,7% kirjadest ehk 31 kirja. Ülejäänud rikkumised moodustavad 8,5%: kahe- ja üle kahepäevase hilinemisega, mittesaabunud kirjad või ilma templita ümbrikud.

Vastavalt postiseaduse § 30 lg 3, tagastatakse postisaadetise kättetoimetamise võimatuse korral postisaadetis saatjale. Postiteenuse osutajal on õigus nõuda tagastamise eest saatjalt mõistlikku tasu.

Kahest postimaksevahendita kirjast edastati üks saajale ja teine tagastati saatjale märkega „Tasuda saadetise edastamise kulu (5,50 krooni)“.

Amet leidis, et Eesti Posti poolt linnades ja maapiirkonnas kirjakastide kaudu kogutavate lihtkirisaadetiste edastamise ja kättetoimetamise kvaliteet ei vasta postiseaduse kvaliteedinõudele. Lubatud veaprotsenti ületatakse 8,2 protsendipunkti võrra.

Eesti Post edastas Konkurentsiametile sõltumatu kontrolli organisatsiooni International Post Corporation (IPC) 2009. aasta kontrollpostituste tulemused, mis kajastavad rahvusvahelise kirisaadetise edastamist.

Eesti Posti täpsustus 11.08:

Erapooletute ja Euroopas tunnustatud lihtkirjade liikumise kvaliteeditulemuste saamiseks teeb Eesti Post igakuiselt koostööd International Post Corporationiga (IPC). IPC testid on üles ehitatud nii, et võimaldavad objektiivselt mõõta kirjade riigisisese liikumise õigeaegsust. Eesti Post esitab kord kvartalis IPC testide tulemused Konkurentsiametile. Postiseadusest tulenevalt kehtib nõue, et vähemalt 90% kirjadest peab jõudma vastuvõtjani järgneva tööpäeva jooksul. Käesoleva aasta tulemused näitavad, et Eesti Post on igakuiselt ületanud 90% nõude. Seega saab öelda, et Eesti Posti kirjateenus on kõrgel tasemel.

Kirjade liikumise monitooringud Euroopa ja Eesti vahel näitasid, et 2009. aastal olid posti- ja logistikaettevõtte kvaliteeditulemused head ja vastasid kehtestatud nõuetele. Eesti Post on 36 riigi seas kümnendal kohal. Kokkuvõte hõlmab 27 liikmesriigile lisaks veel Islandi, Norra, Šveitsi, Bosnia ja Hertsegoviina, Horvaatia, Makedoonia, Türgi ja Bulgaaria tulemusi.

Autor: Rivo Sarapik, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700