Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 18. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: 42% tarbijatest teab lipumärki

Toiduliit tellis korduv-uuringu lipumärgi märkamise kohta. Võrreldes eelmise aastaga on teadlikkus lipumärgist tõusnud, pea pooled vastanuist on lipumärki märganud.

 „Eelmisel aastal juuni kuus kasutusele tulnud lipumärk on tarbijale selge signaal, et tegemist on Eestis toodetud toiduainega. Mul on siiralt hea meel, et lipumärgi tuntus kasvab, see näitab tarbija usaldust Eesti tootja suhtes ja mõtteviisi eelistada kodumaist tootjat,“ ütles toiduliidu juht Sirje Potisepp.

Uuring viidi läbi 15-74 aastase elanikkonna seas, valimi suuruseks 1000 vastajat. Vastajatelt küsiti, kas nad on märganud lipukleebisega toiduaineid, mille peale 42% vastas jaatavalt. 2009.a. sügisel vastas jaatavalt  36%. Tulemus näitab, et kleebise märkamine on arvestatavalt tõusnud.

Tüüpilisteks lipumärgi teadjateks on naised, 30-49 aastased, spetsialistid, kontoritöötajad ja teenindajad, kelle sissetulek on 10 000 -15 000 krooni. Teistest taustrühmadest enam on kleebist märganud naised, vanuserühm 40-49, vastajad kelle peredes on alla 18-aastaseid lapsi. Lipumärgist teadlikud vastajatest 78% (2009.a. 75%), on lipumärki märganud  kaupluses hinnasiltidel. 6% on seda näinud trükistel, 5% kauplus e kliendilehtedel, 10% aga väidab selle märkamist televisioonis.

Nii möödunud sügisel kui ka käesoleval suvel läbiviidud küsitlustulemuste põhjal on näha, et kaks viiendikku vastajatest peab lipukleebist mitte eriti hästi märgatavaks. Kahe küsitluse vahelisel ajal on tõusnud nende osakaal, kes lipumärki teavad. Nihe on toimunud selles suunast, et vähenenud on nende osakaal, kes peavad kleebist piisavalt hästi märgatavaks ja tõusnud nende osa, kes arvavad, et see ei torka üldse silma. Seega, lipumärgi teadjate arv kasvab, kuid kasvab nende osa, kelle meelest ei torka tähistus üldse silma ja väheneb nende osa, kes peavad tähistust piisavalt hästi märgatavaks. 

Lipumärk on kasutusel alates 2009 aasta juunikuust. Toiduliidu ja kaubandusettevõtete ühise märgi eesmärk on anda tarbijatele selget teavet Eestis toodetud toidukaupade kodumaise päritolu kohta, märgistades need kaubad rahvuslipu märgiga. Lipu märki kasutavad 70 toiduainetööstust pea 10 000 erineva Eestis toodetud toiduainega.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700