Valitseb illusioon, et suurfirmad tõsimeeli hoolivad keskkonnast ning ei ole vaid kasumi teenimise peal väljas - toodavad tervislikumat toitu ja säästlikumaid autosid, säästavad energiat ja loodusvarasid. Karnani hinnangul puruneb illusioon kohe kui kasumi teenimine ja ühiskonna huvid vastuollu lähevad. Põhjus on lihtne - firmasid ei ajenda tegutsema siiski mitte huvi ühiskonda parandada, vaid nad näevad, et teatud olukordades ühiskonnale hea tegemine suurendab kasumit. Käivitav tegur ei ole mitte heategu, vaid raha. Juhil on osanike ees vastutus maksimeerida kasumit - ühiskondlike huvide sellest ettepoole seadmine lõpeb tõenäoliselt juhi välja vahetamisega.
Lahendus võiks olla riiklikes regulatsioonides, aga ka see pole ohutu - seadusandjal ei pruugi olla spetsiifiliste valdkondade teadmisi, administreerimine võib olla liiga kulukas, korruptsiooni ja liigse lobi risk on suur. Teine võimalus on sotsiaalne kontroll - tarbijate poolne kontroll ja järelvalve nagu seda on näiteks Stop Greenwash.
Autor: Urve Vilk, Juhtimine. ee