Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 11. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suure kohanemise aasta

Inscape Koolitus OÜ juhatuse liikme ning MTÜ Eesti Koolitusfirmade Liidu juhatuse esimehe Heili-Riina Sõmeri sõnul oli eelmine aasta koolitusturul suure kohanemise aasta, mil suurtel firmadel oli kohati raskem olukorraga leppida kui väikestel.

Koolitusfirmade Liidu andmetel 2008.–2009. aastal turg langenud ca 40%.

Suuremate firmade järsemat kukkumist Äripäeva koostatud koolitusfirmade topis võrreldes pisematega võib põhjendada sellega, et väiketegijatel, kelle käive on väiksem, on ka lihtsam paindlikult käituda. “Suuremad firmad on seotud suuremate riskidega. Arvatavasti ei toimunud ka kulude vähendamine piisavalt kiiresti,” sõnas ta.

Inscape Koolitus ise on langenud eelmise aasta edetabelis saavutatud kuuendalt kohalt selle aasta tabelis 96. kohale. Sõmeri hinnangul oli 2009. aasta suure kohanemise aasta ning praeguseks on firmad uue olukorraga kohanenud.

Pole halba ilma heata

Positiivseks arenguks peab Sõmer seda, et tavalisest rohkem on näha koolitusfirmade vahelist koostööd. “Liidus suheldes on üksteist paremini tundma õpitud ja isiklikud kontaktid aitavad kaasa ka ärialasele ühistegevusele.” Ka EAS on soovitanud konsortsiume luua ja pakkumisi koostöös teha. “See on hea muutus, et pole enam nii palju hirmu, et konkurent näeb, kuidas ja mida tehakse. Et täiendatakse üksteist, ilma et kardetaks nii väga know-how pärast.” 

Sõmeri hinnangul võib turg vaikselt elavnema hakata, ent kindlaid märke sellest veel pole. “Küsitakse küll rohkem pakkumisi, aga numbrilist tõestust ei mahu ega käibe kasvu kohta veel ei ole,” sõnas ta. 

Koolituste tellimine on muutunud kainemaks. “Koolitusi integreeritakse enam muu organisatsiooni arendusega, otsitakse terviklikumaid lahendusi. Kasvamas on nõustamisega kombineeritud koolituste osakaal. Samas ei saa öelda, et n-ö pehmeid teemasid enam ei tellita. Olen kogu kriisi aja organisatsiooni kultuuri ja väärtuste arendamise-juurutamise projekte läbi viinud,” rääkis Sõmer.

TRENDID

2009. aasta oli suure kohanemise aasta

*Turg võib hakata vaikselt elavnema. Küsitakse rohkem pakkumisi.

*Koolitusfirmadel pole enam nii palju hirmu, et konkurent näeb, kuidas ja mida tehakse. Täiendatakse üksteist, ilma et kardetaks üleliia know-how pärast.

*Rohkem on näha koolitusfirmade koostööd: luuakse konsortsiume ja hankepakkumisi tehakse koostöös.

*Koolitusi integreeritakse varasemast enam organisatsiooni arendusega.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700