Vaata, kuidas saada paremaks suhtlejaks! 

See, kuidas me teiste inimestega käitume, sõltub sellest, mida arvame enda kohta. Kui näeme endas positiivset, siis suudame seda ka teistes avastada.

Suhtlemises osalevad vähemalt kaks osapoolt. Seetõttu ei piisa sujuvaks teabevahetuseks vaid partnerile keskendumisest. Hea suhtlemise eeldusteks on enesest lugupidamine, edasiviiv rahulolematus iseendaga ja positiivne enesekindlus. Isikupärase suhtlemisstiili pingevaba rakendamine muudab respekti, hoolimise ja tähelepanelikkuse partneri suhtes siiraks ja usutavaks.

Ametialaseks teabevahetuseks vajalikud oskused:

* faktide eristamine tõlgendustest

– kirjeldage fakte lühidalt ning püüdke hoiduda arvamuste ja hinnangute lisamisest

* taustatähenduste ja seoste selgitamine

– sõnadele omistatavad tähendused on üpris erinevad ning sõltuvad igaühe kogemustest, seisundist, uitmõtetest ja muljetest. Tähenduste kohta võib esitada täiendavaid küsimusi, nendes saab kokku leppida, neid saab harjutada samamoodi mõistma.

* küsimuste valik ja olukorratundlik esitamine

– küsimuste sõnastamisel saab arvestada nii ülesande iseloomu, tegevuspaika ja ümbrust kui ka vestluspartneri seisundit. Ametialane teabevahetus peaks olema lühike ja lakooniline, selge ja keeleliselt korrektne. Kuid ka ametisuhtluses peaks kehtima põhimõte – kõigest saab kõnelda, kuid tuleb teada, millal ja kuidas seda teha.

* vastaja kuulamine ja vastuste kuulmine

– oskused hõlmavad nii teksti sisu kui ka vastaja suhtumist peegeldava intonatsiooni, kehakeele ja miimika märkamist ning vajadusel täiendavate küsimuste esitamist selle kohta, millest vastaja otsesõnu ei kõnele

* vastuste tähenduse selgitamine ja nende mõistmise kontrollimine täpsustavate küsimuste abil

– näiteks: “annan edasi teate selle kohta, et..., kas ma sain teist õigesti aru, et... “

*  kirjalike märkmete tegemine teabe täpseks edastamiseks.

Häid suhtlemissoovitusi

* Austage iseennast, nagu austate iga teist inimest. Olge enda vastu hooliv ja arvestage oma võimalusi ning piire. Võtke ette see, mis on oluline ning seadke endale sihid, mis on kooskõlas teie väärtustega.

* Asendage negatiivne ennasthävitav sisekõne (“ma ei saa…, ei suuda…, ei oska…, olen sunnitud…” jne) tasakaalustava enesesisendusega (“soovin, tahan, võin, olen valinud selle ja teise...; õpin, uurin, arvestan veel selle ja teisega…”).

* Väljendage end selgelt, otsekoheselt ja täpselt. Kui vestlus kipub laiali valguma või teile tundub, et teile esitatakse nõudmisi, mida te täita ei saa, siis kasutage kehtestavat sõnumit, st:

– kirjeldage olukorda lühidalt oma seisukohast

– iseloomustage oma tundeid selle kohta

– öelge selgelt ja lühidalt välja, mida soovite.

* Liikuge eesmärgi suunas sammhaaval.

* Autasustage end ise, kui teil miski õnnestub. Ebaõnne käsitlege kui õppetundi homseks ning mõelge, mida ja kuidas teeksite teinekord teisiti. Kaaluge, mida saate muuta ja milles peaksite muutma oma suhtumist. Leidke, kuidas muuta seda, mis sõltub vaid teist endast.

* Veetke rohkem aega inimestega, kellega on hea koos olla ja kes teid hindavad, vähem nendega, kes teie väärtusi ei jaga.

Teemast pikemalt Äripäeva „Juhiabi käsiraamatus“.

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Taimi Elenurm

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev Kuulsaalis

Pane pidu veerema Kuulsaalis! Lõbus ajaveetmine ja mõnusad söögid-joogid muudavad Sinu pidupäeva kõigile meeldejäävaks!

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Restoranitestid

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara