13. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Peod peo pärast on minevik

Masu on üritusturundusturul korrektuure teinud – ära on lõppenud pidude korraldamine lihtsalt peopidamise pärast, ettevõtted seavad ürituste korraldamisel kindlamaid eesmärke.

Viimaste aastate kitsamad ajad ja tingimused, kus paljud ettevõtted kokkuhoiu ja kulude kärpimise eesmärgil firmapeod ära jätsid, on ümber saamas, arvas Royal Service´i peaprodutsent Priit Mikk. Kui kevad veel midagi väga positiivset ei tõotanud, siis sellel sügisel on üritusturundusettevõtetel taas käes-jalad rohkem tööd täis.

Edu saadab praeguses olukorras pigem vanu tegijaid, arvab Mikk. Ruumi uutele tulijatele tema sõnul kindlasti on, aga ainult juhul, kui üllatatakse millegi erakordsega. “Neid üheööliblikaid, kes mõtlesid, et nad hakkavad lammutama, tänaseks päevaks enam ei ole. Turg usaldab vanu tegijaid natukene rohkem. Kuigi teisalt neid mees-nagu-orkester mehi, kes tulevad oma helitehnikaga kohale, laulavad ja teevad diskot ka õhtul, kasutatakse ka. Lihtsalt odav on, aga turunduslikku asja ta edasi ei kanna,” sõnas ta.

Üritused eesmärgistatumad

“Enam ei tehta aga kindlasti selliseid suuri pidusid, kus oma kliendile või töötajale midagi öelda pole. Asju tehakse mõtte ja eesmärgiga. See on võti, niisama priiskamist ei ole. Enam ei maksta mõttetu meelelahutuse eest,” selgitas Mikk turul valitsevat olukorda ning soovitas ka neil, kes lähiajal mõnd firmaüritust korraldada plaanivad, kindlaid sihte seada.

Konkursile kolm ettevõtet

“Üritusturundus koosneb üritusest ja turundusest. Vahepeal unustati aga see turunduse pool ära. Tehti vahva üritus ja oligi kõik. See aga, miks seda üritust tehakse, tasuks kindlasti läbi mõelda. Et kõik teised teevad ja kogu aeg tehakse – ürituse taga võiks ikka olla sellest mingi suurem mõte,” täpsustas ta. 

Teine asi, mida Mikk ettevõtetel üritusi korraldades soovitab silmas pidada, on see, et koostööpartnerit otsides ja ürituse korraldamise tarbeks konkurssi läbi viies tasuks kaasata ettevõtmisesse maksimaalselt kolm ettevõtet.

“Ettevõtted, kes ÜTALi (Üritusturundusagentuuride Liit – toim) kuuluvad, pakuvad kõik väga head teenust. Ma ei kahtle kelleski, et nad seda tööd hästi ei teeks. Küsimus on aga selles, et ei tekitataks turule liigselt ületööd. Kui kümme firmat hakkab ühe ürituse nimel tööd tegema, siis on see natukene nagu ressursi raiskamine,” mainis ta. Probleem seisneb peaprodutsendi sõnul peamiselt selles, et kliendid ei sõnasta oma vajadusi  piisavalt selgelt ja loodavad, et kümne firma kaasamine annab parema tulemuse kui kolme laua taha kutsumine.

“Kõik ÜTALi liikmed pakuvad päeva lõpuks head teenust. Oluline on idee, mis kandvaks jääb. Ja kui kliendil on juba need kümme ideed, siis kuidas ta lõpuks nende seast enda jaoks selle parima välja selgitab? Klient teeb nii ka enda jaoks elu raskemaks. Kolm firmat konkursil on täiesti piisav, et adekvaatne pakkumine saada,” arvas Mikk.

Eelarvet ei tasu varjata

Ja kolmas soovitus on mängida lahtiste kaartidega ka eelarvest rääkides, ja seda juba seetõttu, et  jääks ära utoopiliste lahenduste pakkumine, sõnas Mikk. “Meie võime neile välja mõelda näiteks helikopteri, aga siis tuleb välja, et ettevõttel on raha jalgratta jaoks,” tõi ta näite.

Arvatakse, et kui eelarvet mitte avaldada, siis on võimalik ehk kuskilt mujalt odavam pakkumine saada, sõnas Mikk. “See on aga selline ausa mängu asi. Kui nad ütlevad, et neil on nii palju ürituse jaoks planeeritud, siis tehakse selle eest ka hea asi ära,” lausus Mikk. 

 

 

Autor: Urve Vilk, Signe Sillasoo

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700