Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 14. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Töökoht 2020: enam  hinnatakse töötaja reputatsiooni

Raamatu „2020. aasta töökoht“ autor Jeanne Meister prognoosib, et kümne aasta pärast pööratakse töötaja palkamisel lisaks tema teadmistele enam tähelepanu oskusele kujundada endast edukas kuvand ehk persoonibränd.  

Jeanne Meister, kes on rahvusvaheliselt tunnustatud töökoha õppekonsultant ning Futureworkplace (USA) asutaja, rääkis täna alanud Pärnu Juhtimiskonverentsil, et aastal 2020 töötavad ettevõtetes külg-külje kõrval viis generatsiooni, kelle ootused ja käitumised on üsna erinevad. Kõige suurema osa – 50% -  moodustavad neist aastatel 1977-1997 sündinud.

Viimaste jaoks on töö puhul kõige olulisemaks aspektiks võimalus õppida ja areneda. Uuringuitest, mida raamat kajastab, selgus, et üle 60% Kesk- ja Ida-Euroopa töötajatest tähtsustab heast palgast enam võimalust antud töökohas ennast arendada. Samas peab õppimine olema personaalne: eelistatakse mentorit ja üks-ühele kursusi, e-õpe on õppimisvõimalusteist viimasel kohal. Koolituste puhul on olulisteks märksõnadeks sotsiaalsus, virtuaalsus, video, meedia jne, selgus uuringust, mistõttu Meister soovitab tööandjatel juba täna mõelda, kas koolitused hõlmavad neid võimalusi.

Meister prognoosib, et aastal 2020 palgatakse tänasest palju enam inimesi reputatsiooni alusel, mis ei koosne pelgalt sellest, mida inimene teha oskab, vaid milline on tema kuvand ehk reputatsioon ja kuidas ta oskab oma persoonibrändi kujundada.

Suureneb ka digitaalse IQ olulisus ehk oskus otsida uut informatsiooni. Kui paarkümmend aastat tagasi oli üle 80% tööks vajalikest teadmistest inimesel olemas, siis täna on see protsent langenud alla 10, see tähendab, et me peame töö tegemiseks otsima igapäevaselt aina rohkem uut infot. Kontoritöötajad  kulutavad juba täna 2,3 tundi päevas ehk 25% oma tööajast tööks vajaliku uue info otsimiseks.

Meister ennustab ka üha laialdamast sotisaalmeedia kasutamist nii ettevõttesiseses kui välises kommunikatsioonis. Kümne aasta pärast kasutab 87% ettevõtetest organisatsioonisiseselt web 2.0 võimalusi: see aitab kogemusi paremini jagada, lihtsustab ettevõttesisest arengut ning lisaks hõlbustab organisatsioonisisest suhtlust.

      

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700