26. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vaata, milliseid vigu vältida töökuulutuse koostamisel

Tööjõuturg uuris CV-Online’i värbamispetsialistilt Ivika Bornilt ja turundusjuhilt Raimo Matverelt, kuidas teha värbamist nii, et õiged töötajad oma paati saada.

Millised peaksid olema müüva töökuulutuse osad, et muuta see sihtrühmale atraktiivsemaks?

Raimo: Kui vajate tõeliselt häid tegijaid töökonkursi kaudu, võtke oma turundusinimene appi või koolitage personaliinimesi turunduse osas. Praegu ei saa vaadata ümber ega üle sotsiaalmeediast ega sellest, milline on tööandja üldine maine.

Müüv töökuulutus on ju tegelikult turunduskampaania, mille tulemuseks on kvaliteetsete CVde hulk ja lõpuks väljavalitud uus kolleeg. Läbi tuleks mõelda küsimused – millist kandidaati me tahame? Mis selliseid inimesi motiveeriks meile kandideerima? Kust selliseid inimesi leida? Ja kõige tähtsam – mis oleksid potentsiaalse töötaja kasud ja motivatsioon, et pakkumisele kandideerida?

Mida klišeevabam, konkreetsem ja “inimnäolisem” on töökuulutus ja kogu värbamisaktsioon, seda parem. Enamik tööandjaid värbab interneti kaudu. Selle võimalusi tuleks ära kasutada.

Mõned soovitused:

* Ettevõtte tutvustus peab looma hea eelhäälestuse. Kui on mingi teistest eristuv unikaalne argument, tuleks see välja tuua.

* Tööülesanded ja nõudmised peavad olema sõnastatud selgelt ja arusaadavalt.

* Ettevõtte pakutav ei tohiks piirduda vaid paari märksõnaga. Enamik tööandjaid pakuvad rohkem, kui kuulutuses üldsõnaliste väljendite taga kirjas. Ärge kartke seda avaldada.

* Lisage töökuulutusele lisaväärtust – uue tulevase ülemuse pöördumine, ettevõtet tutvustav video või slaidiesitlus vms.

* Avaldage töökuulutus portaalis, laske pakkumine ringlema oma suhtevõrgustikus ning kasutage ära internetimeedia võimalused. See tähendab, et avaldage kuulutus ka Facebookis, Twitteris ja/või LinkedIN-s. Nüüdseks on sotsiaalmeedias avaldamiseks Eesti ettevõtjate loodud isegi eraldi internetiteenus http://emp.ly

Selle kohta, kuidas õigesti tööandja turundust teha ja töötajaid leida, on tuua üks hea näide. Elion otsis augustis turundusmeeskonda uusi ärijuhte. Töökuulutused räägivad selges keeles sellest, milline on oodatav uus kolleeg ja mida ta tegema peab. Oma Facebooki lehele on Elion teinud eraldi kampaanialehe, kus veel täpsemalt ametikohti tutvustatakse ning kust saab otse turundusdirektoriga ühendust võtta ja lisa küsida. Samast leiab ka näiteks kontori pildid ja ettevõtet tutvustava video. On näha, et tööandja on töökonkursside jaoks vaeva näinud ning see tekitab kandidaatides respekti. Sellistele pakkumistele on väga keeruline “lõdva randmega” kandideerida, sest kogu värbamiskampaaniat vaadates mõistad, et otsitakse pühendunud ja head asjatundjat, kellele pakutakse väärilist keskkonda eesmärkide elluviimiseks.

Milliseid peamisi vigu töökuulutusi koostades tehakse?

* Tööülesanded on välja toodud liiga üldsõnaliselt või on kirja pandud 25 ülesannet, mille hulgas ka absurdseid detailsusi.

* Nõudmised on seatud kõrgemad, kui ametikoht eeldab.

* Ettevõtte poolt on välja toodud vaid klišeed (nüüdisaegne töökeskkond, konkurentsivõimeline palk, arenguvõimalused jms).

* Puudub kontaktisik, kellelt kandidaat saaks lisainfot küsida.

* Kui vähegi võimalik, peaks tööandja kuulutama oma nime all (mitte nt värbamisfirma nime all). Nime varjamine toob palju kahtlusi ja küsitavusi tööotsijale.

Loe pikemalt Äripäeva infolehest "Tööjõuturg".

 

Autor: Urve Vilk, Tiina Saar

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700