Vähem pakkumisi, aga õigetele klientidele  

Ettevõtted, kus virtuaalsed postitusmeetodid toimivad üliedukalt, kasutavad vabatahtlikku kontaktibaasi, saates vähem pakkumisi, ent infost huvitatud klientidele.

Näiteks saadab regulaarselt teavet Kinoklubi liikmetele, kes on avaldanud soovi info saamiseks, lisades end püsikliendi listi. Ja isikutel listis, suurusjärgus üle kahekümne tuhande, on privileeg leida oma e-postkastidest iganädalaselt värskeimat informatsiooni esilinastuste ning sündmuste kohta kinos.
“Kinoklubi esilinastuse uudiskirja puhul on selle edukus üsna lihtsalt mõõdetav, sest kohe pärast uudiskirja väljasaatmist on reaalselt võimalik vaadata, kuidas esilinastuste piletitest suur hulk välja ostetakse või broneeritakse,” rääkis Forum Cinemas turundusjuht Triin Jürgens filmihuviliste e-posti teel informeerimisest.
Kinokava puhul tema sõnul selle tulemuslikkust nii otse muidugi mõõta ei saa, ent see pole ilmselt ka vajalik – tegemist on lihtsalt aktiivsetele kinosõpradele vajaliku infoga, mille põhjal nad järgmisel nädalal oma kinokülastusi planeerida saavad.
Orglaan rõhutab, et ettevõtted peaksidki end rohkem esitlema ning jagama ka üldisemat teavet ehk olema pildis. “Mitte mõtlema vaid reklaamkirjadele, milles ilutsevad rahasummad,” sõnas ta.

Ka Estraveli erakliendid, kes moodustavad firma kliendiportfellist umbes 40%, on saanud end juba kümme aastat infot kätte toovasse e-posti nimekirja lisada. “Kõik meie aadressid on saadud legaalsel teel omades kliendi nõusolekut. Kui keegi ei soovi meilt enam e-posti saada, siis eemaldame aadressi listist,” rääkis reisifirma turundus- ja kommunikatsioonijuht Mari-Liis Rüütsalu.

Estravel plaanib e-kirja turunduse rõhku tõsta
Rüütsalu kinnitusel toimib e-kirja turundus väga hästi ja eraklientidele infomaterjalide sel teel edastamise osakaal on väga suur. “Praegu on plaanis sellele järgmisel aastal isegi rohkem rõhku panna. Mitte rohkem pakkumisi välja saata, vaid saata neid õigetele klientidele õigel ajal,” rääkis Rüütsalu.   
Avatud ja loetud kirjade osakaal on mõõdetav ning statistilisi andmeid firmasiseselt ka arvestatakse, rääkis Rüütsalu. Nii viiakse Estravelis igakuiselt läbi analüüse ja vastavalt tulemustele muudetakse strateegiaid: pakkumiste paigutust, värve, pealkirju ja saatmise aega.
“Teoreetiliselt avatud kirjade hulgast rääkides saab taas kord määravaks kampaania sisu, esitlusaeg ja kontaktibaasi valik ning kvaliteet,” tõdes ADM Interactive tegevjuht Riho Pihelpuu. Seega arvulised kokkuvõtted ja võrdlused erinevate kampaaniate kohta kipuvad olema ebatäpsed.
“Tulemus on otseses seoses kontaktibaasi kvaliteedi ja suurusega,” rääkis Pihelpuu. “Saates sõnumi suvaliselt 100 000 asutuse üld e-posti aadressile versus spetsiifiline sõnum täpselt segmenteeritud kontaktibaasile, milles on 500 kontakti, on tulemused ilmselgelt erinevad ega ole võrreldavad.”
Tulemus sõltub tema sõnul suuresti ka sellest, kuidas kontaktid on kogutud: “Kas lihtsalt kuskil kampaanias on väikese kirjaga linnuke, et kui kampaanias osaled, siis kasutame sinu e-posti aadressi ka reklaamiks. Või on inimene ise antud informatsioonist huvitatud ning on omaalgatuslikult vastava kontaktibaasiga liitunud,” rääkis Pihelpuu.

TAUST

E-posti turunduse tulevikutrendid:
Kvaliteetsemad kontaktibaasid klientidest, kes on ise info saamisest huvitatud.
Sisukam ja kasulikum saadetava e-posti sisu, rohkem üldist teavet ja infot, mitte reklaami.
Professionaalsem e-kirja disain.
Vähem väljasaadetavaid pakkumisi, ent rohkem õigetele klientidele õigel ajal.

39%
firmadest ei tea eConsultancy hinnangul oma e-posti turunduse tasuvust. 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Ain Kivesti

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Viljandi Pärimusmuusika Ait

Viljandi Pärimusmuusika Ait on mõnus koht, kuhu tulla kontserdile, loengusse, seminarile, konverentsile, tähtpäevi pidama ning vaadet ja õhkkonda nautima. Asume Viljandi südames, Viljandi Lossimägedes ja 360-kraadine postkaardivaade on hinna sees.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara