Autorid: Urve Vilk, Urve Vilk, Ehitusuudiste kuukirja toimetaja • 15. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kadarbiku eeskujulik tootekujundus

Parima design manage­ment’i eest Bruno pälvinud Kadarbiku Köögivili OÜ müügidirektori Evi Napi sõnul tõi auhinna Kadarbiku uues pakendis toodete ja nende tutvustamise ühtsus.

“Oleme nii toodete esitlustel kauplustes, meediareklaamides kui ka kodulehel ajanud kogu aeg ühte joont, kasutanud ühtse disainiga atribuutikat,” lausus ta.

“Ega me polegi seda tööprotsessi osa, mis puudutab uue toote väljanägemist, eraldi disainijuhtimiseks nimetanud. See on alati tootearendusprotsessi lahutamatu osa olnud,” kommenteeris Napp.

Kui tekib uue toote idee, siis üks esimesi, kellele seda tutvustatakse, on disainer. Paralleelselt toote enda loomisega toimuvad kohtumised disaineriga.

“Tavaliselt osalevad nendel nii Kadarbiku Köögivili OÜ juhataja kui ka turundus- ja müügijuht. Koos arutades jõutakse parimate tulemusteni. Oluline on, et loodav toode disainerile endale korda läheks, sest siis on ta hingega asja juures ning tekib see eriline miski, mis teeb toote väljanägemise ainulaadseks ja silmapaistvaks,” selgitas Napp.  

Nii on pakendite kujundusega ettevõttes algusest peale tegelenud üks ja sama inimene – Käärt Aru.

“Ta on hästi ära tabanud meie toodete olemuse: lihtsuse ja loodusläheduse. Kui võtsime kaks aastat tagasi kasutusele uue pakendi, kohandas Käärt olemasolevad etikettide pildid uutele pakenditele.”

Toode ise ning selle pakend peavad Napi hinnangul omavahel kooskõlas olema, sest kui ilusa pakendi sees on kehv sisu, saab tarbija sellest ruttu aru. “Usun, et Kadarbiku mahlade puhul on sisu ja vorm omavahel parimal võimalikul moel seotud ning tarbija oskab seda ka hinnata,” sõnas müügidirektor.

Paraku on ka hea toote hea disain võimetu mis tahes majanduslanguse ilmingute vastu ning väljanägemisest olulisemaks võib muutuda hinnapoliitika.

Napi sõnul on näha, et ka toiduainetööstuses panustavad tootjad disaini rohkem kui mõni aasta tagasi, kuna üldises kirjus pildis on vaja silma paista.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700