Alkoholireklaamid müüvad üha enam emotsioone

Alkoholireklaamide sisu keskendub iga aastaga üha enam emotsioonide näitamisele, ka on tõusuteel teles näidatavate alkoholireklaamide maht, näitas uuringufirma TNS Emor uuring.

Alkoholireklaame on lubatud näidata õhtuti alates kella 21-st, kuid see on just aeg, mil telerite ees (kella 21 ja 22 vahel) on kõige enam vaatajaid. Kuigi noored vaatavad tundide arvult telerit vähem kui täiskasvanud, siis ajaline kõver on sama.

Alates 2005. aastast on alkoholireklaamide arv teles kasvanud, pidurdudes 2009. aastal, kuid jätkates kasvu 2010. Kui viis aastat tagasi oli aastas teles 78 tundi alkoholireklaami, siis 2008. aastal juba 130 tundi. Eelmisel aastal langes see 119 tunnile ning 2010. aasta kümne kuuga on eetris näidatud 123 tundi alkoholireklaame. Samas ei ole alkoholireklaam domineeriv. Näeks erinevaid kodutarbeid ja kosmeetikat, hügieenitarbeid reklaamiti samal perioodil vastavalt 1007 ja 683 tundi.

Alkohoolsetest jookidest reklaamitakse ülekaalukalt kõige rohkem õlut, pea poole vähem reklaamitakse kanget alkoholi, millele järgnevad valmiskokteilid, siider ja vein. Sel aastal on kõige enam kasvanud õllereklaamide maht ning kasv on toimunud klippide pikkuse arvelt ehk klipid muutuvad järjest pikemaks.   

Reklaamide sisuanalüüs tehti 88 tänavu mais ja juunis näidatud alkoholireklaamide ja alkoholitootjate sponsorklippide põhjal. Uuringut tutvustanud ekspert Gerda Möller nentis, et reklaamide sisu keskendub üha enam emotsioonidele. ”Kõik tahavad olla seltskonnas aktsepteeritud, tahavad olla lõbusad ja head kaaslased. Neid vajadusi reklaamid näitavadki, et anda meile tunne, et suudame neid alkoholi tarvitades rahuldada.” Klippides domineerib positiivne meeleolu, lõõgastav ja kohustustevaba elu, mida antakse edasi erinevate tegevuste najal. Inimesi näidati kokku 60%-l reklaamidest ning kõigis neis oli olemas meestegelane, naisi veidi vähem. Ka teksti pealelugemisel oli valdavaks madal meesterahva hääl.

 

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara