Kas head või odavad kingid?

Kui eelmine aasta oli reklaamkingituste müüjate jaoks üsna kehv, siis tänavu tunnistavad nad, et turg elavneb ja olukord tundub paranevat. Tekkinud on aga tendents, et tahetakse head ja odavat asja, aga et seda saada, selleks tuleb osta kaks asja – üks hea asi ja üks odav asi.

Äri- ja reklaamkingituste müügiga tegeleva ASi Fifaa tegevjuht Katre Plaan julgeb sel aastal küll kindlalt öelda, et olukord tasapisi paraneb, huvi ja nõudlus firmakinkide järele on taas kasvama hakanud ja neid tehakse võrreldes eelmise aastaga tema sõnul tänavu oluliselt rohkem.
“Summad, mida ettevõtted kinkide tegemisele kulutavad, on veel tagasihoidlikud, ent sortiment on küllaltki lai. Ärikingitusteks läheb igasuguseid asju,” selgitas Plaan.
Endiselt eelistatakse iluesemetele praktilise iseloomuga meeneid. Fifaa müüdavate toodete edetabelis on esikohal firmasümboolikaga pastakad, kruusid ja fliisid.
ASi Roi arendusjuht Andrus Viitong ja OÜ Ausestar juhatuse esimees Mart Reimann märkisid samuti, et turg näitab elavnemise märke ning ettevõtete turunduseelarved on eelmise aastaga võrreldes suuremad.
Mis muutunud pole, on ka Reimanni sõnul sortiment. Huvi on ikka selliste asjade järele, mida igapäevaelus kasutada saab.

Head või odavad kingid?
“Mõnevõrra paremini läheb tavapäraste pastakate, kruuside ja mälupulkade kõrval kaubaks firmasümboolikaga veine ja kõikvõimalikke luksusasju: kotte, rahakotte, binokleid jne,” tõi Reimann näite.
“Tekkinud on see tendents, et tahetakse head ja odavat asja. Aga et seda saada, selleks tuleb osta kaks asja – üks hea asi ja üks odav asi,” lausus OÜ Ausestar esindaja.
Samas otsivad ettevõtted ASi Roi arendusjuhi Andrus Viitongi sõnul praegu tavapäraste firmakinkide tegemisel oluliselt enam uusi ja tavapäratuid lahendusi. “Rohkem on hakatud tellima erilahendusi, millega tahetakse massist eristuda. See on kasvav trend,” selgitas ta.
Näiteks T-särkide ja nokk­mütside firmasümboolikaga katmisel ei lasta Viitongi sõnul mitte üksnes logo sinna peale kanda, vaid tegeletakse kingituse põhjaliku disainiga algusest lõpuni, kasutades erinevaid värvilahendusi ja kujundusi.
Peale nutikate lahenduste on suurenema hakanud tellitavate toodete kogused, sõnas ASi Fifaa esindaja Raido Pae. “Kuna Fifaa teenindab erineva suurustega ettevõtteid, siis on raske üheselt määrata keskmist summat, mida ettevõtted praegu kinkidele kulutavad. Vahemik on paarist tuhandest kuni paarisaja tuhandeni olenevalt ettevõtte võimalustest,” sõnas Pae. Sama tunnistas OÜ Ausestar juhatuse esimees Mart Reimann.

Kliendid teadlikumad
Turu mõningase aktiviseerumise ja mahtude suurenemise kõrval valmistab ettevõtjatele heameelt klientide teadlikkuse kasv.
“Kõige rohkem rõõmustab meid see, et kliendid on targemaks muutunud. Teatakse paremini, mida ja kellele tahetakse kinkida. See teeb meie töö tunduvalt lihtsamaks,” lausus Andrus Viitong.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Toosikannu puhkekeskus Käru vallas Raplamaal

Raplamaal asuv Toosikannu puhkekeskus on ideaalne peokoht nii suurematele kui ka väiksematele seltskondadele. Aga mitte ainult – Toosikannus asub Eesti esimene ja ainus loomapark ning lisaks tähtpäevade tähistamisele on see suurepärane koht asjalikele koosolekutele ja konverentsidele.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine