25. jaanuar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks osta, kui saab rentida?

Kuigi rentimine ei ole uus ärimudel, ennustab Economist lähiaastatel selle kiiret kasvu. Inimesed on valmis asju laenama ja laenutama rohkem kui eales varem, vahendab juhtimine.ee.

Schumpeter, Economisti kolumnist, ei räägi mitte esmajoones aegunud ärimudeliga hotellidest ja autorendifirmadest, vaid rendifirmadest, mis pakuvad lühiajalise kasutamise võimalust või aitavad inimestel välja rentida kasutamise mahud, mida ise ei vajata. Need on uued ärimudelid, mille on võimalikuks teinud internet (hindade võrdlemine) ja säästliku mõtteviisi levik.

Näiteks on Ameerika autorendifirmal Zipcar enam kui 400,000 liiget, kes tasuvad aastamaksu ja saavad neile sobival ajal firma autosid kasutada kasvõi ainult üheks tunniks - nad logivad firma lehele, otsivad mis tänavale on pargitud lähim Zipcari auto, sõidavad kuhu vaja ning pargivad järgmisesse Zipcari tähisega parkimiskohta. Londoni linnavalitsus on samalaadset mudelit rakendamas jalgrataste laenutamiseks. Netflixi filmilaenutus, millest enamus ilmselt kuulnud on, teenis eelmine aasta 116 miljonit dollarit internetis filme laenutades.

Inimesed on valmis asju laenama ja laenutama rohkem kui eales varem ning see kehtib kõikide kaupade kohta - kuni mänguasjade (Bag Borrow or Steal) ja käekottideni (Bag Borrow või Steal) välja. California firma TechShop annab rendile labori amatöör leiutajatele, CouchSurfing ühendab enam kui 2 miljonit inimest üle maailma, kes eelistavad reisil olles hotellile tasuta kodumajutust kellegi elutoas.

See on kiirelt kasvav äri. Need ärimudelid põhinevad kahel vaalal:

• tarbimisharjumuste muutumine - järjest rohkem inimesi on veendumusel, et juurdepääs on olulisem kui omamine;

• tehnolologia areng - internet, sotsiaalvõrgustikud ja GPS teevad info vahetamise vabade ressursside kohta järjest operatiivsemaks ja lihtsamaks.

 

Autor: Urve Vilk, Juhtimine. ee

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700