Tähelepanu tõmbab erandlikult tagasihoidlik pakend

Tootelettide kirjususes torkavad üha rohkem silma need tooted, mille disainimise ja kujundamisega pole üle pakutud.

Küsimustele vastab ASi Cista direktor Vahur Käärik.

Kui suurt rõhku ettevõtted pakendite kujundamisele panevad?

Rohkem võiks rõhku panna. Mida enam seda lisaväärtust tähtsustada, nikitseda-nakitseda, seda suurem on summa, mida kunde on nõus selle eest välja käima. Ja eks pilk jääb ka paremini peale.
Aga üldiselt on see vastuoluline asi. Minu arusaamise järgi on soomlased, eestlased ja hiinlased veel ainsad, kellel on väga kirevad pakendid. Kui lettidele vaadata, eriti lastekaupade lettidele, siis sealsed tooted on nii koledasti üle disainitud. Kui sinna sekka juhtub mõni lihtne ja hästi kujundatud pakend, jääb see kohe silma.
Aga tagasihoidlikkusega ei või loomulikult liialdada, askeetlikkus ei ole kunagi au sees olnud.

Mida Eesti ettevõtjad võiksid toodete pakendamise juures parandada, et lettidele jõudev toode paremini tarbijale silma paistaks?

Meie kui valmistaja soovitus on see, et rohkem võiks panustada trükile. Tarbija ostab ju tegelikult silmadega. Kui toote pilt on atraktiivne, jääb see kohe teiste seast silma.
Meie konkurentidel soomlastel on olemas nn põhikarp ehk laokarp, mida matrjoðka kombel lattu valmistatakse. Suurem mahub väiksema sisse ja nii justkui lõpmatult. Seda sobib kasutada eelkõige transpordipakendina.
Kui aga tegemist on lõpptarbijale suunatud müügipakendiga, siis on päris jube, kui see sama laokarp on riiulile pandud, sinna äratuskell ära pakitud ja vahe siis kas muljutud paberit või mõningal puhul näiteks saepurulaaste täis topitud. Sellest variandist tuleks kindlasti hoiduda.
Tegelikult on ju igasugune pakend, olgu transpordi- või müügipakend, informatsiooni kandja. Paratamatult kujundab see ettevõtte imagot.

Kui palju pakendeid valmistades keskkonnasäästlikkusele tähelepanu pööratakse?

 Sellega on mõnes mõttes vint üle keeratud. Muidugi ei maksa raisata, aga minu meelest tuleks jääda sellega ikkagi normaalsuse piiridesse. Tegelikult ei ole süüdi ju ei kott ega kingakarp, vaid selle toote kasutaja.
Mina olen seda meelt, et mida rohkem on tootel ümbrist, seda lihtsam on minul teda kasutada ning seda rohkem ma säästan oma aega, närve ja tervist.

Kas pakendite disainimisel saab rääkida trendidest? Kõik sõltub turust ja kultuuriruumist – need on määrava tähtsusega. Teatud trende aga on esinenud küll.
Üha enam soovitakse praegu näha, mis pakendi sees on. Näiteks kleebitakse paberkottidele aknad külge, et ostja näeks, milline see sai seal paberkotis välja näeb.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Korralda oma koolitus või konverents tulirelvamuuseumis ja lasketiirus

Taktikalise laskmise keskus suudab teile korraldada unustamatu firmaürituse. Meie konverentsiruum asub tulirelvamuuseumis, kus saab tutvuda tulirelvade ajalooga, viia läbi koolitusi või konverentse.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara