16. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tähelepanu tõmbab erandlikult tagasihoidlik pakend

Tootelettide kirjususes torkavad üha rohkem silma need tooted, mille disainimise ja kujundamisega pole üle pakutud.

Küsimustele vastab ASi Cista direktor Vahur Käärik.

Kui suurt rõhku ettevõtted pakendite kujundamisele panevad?

Rohkem võiks rõhku panna. Mida enam seda lisaväärtust tähtsustada, nikitseda-nakitseda, seda suurem on summa, mida kunde on nõus selle eest välja käima. Ja eks pilk jääb ka paremini peale.

Aga üldiselt on see vastuoluline asi. Minu arusaamise järgi on soomlased, eestlased ja hiinlased veel ainsad, kellel on väga kirevad pakendid. Kui lettidele vaadata, eriti lastekaupade lettidele, siis sealsed tooted on nii koledasti üle disainitud. Kui sinna sekka juhtub mõni lihtne ja hästi kujundatud pakend, jääb see kohe silma.

Aga tagasihoidlikkusega ei või loomulikult liialdada, askeetlikkus ei ole kunagi au sees olnud.

Mida Eesti ettevõtjad võiksid toodete pakendamise juures parandada, et lettidele jõudev toode paremini tarbijale silma paistaks?

Meie kui valmistaja soovitus on see, et rohkem võiks panustada trükile. Tarbija ostab ju tegelikult silmadega. Kui toote pilt on atraktiivne, jääb see kohe teiste seast silma.

Meie konkurentidel soomlastel on olemas nn põhikarp ehk laokarp, mida matrjoška kombel lattu valmistatakse. Suurem mahub väiksema sisse ja nii justkui lõpmatult. Seda sobib kasutada eelkõige transpordipakendina.

Kui aga tegemist on lõpptarbijale suunatud müügipakendiga, siis on päris jube, kui see sama laokarp on riiulile pandud, sinna äratuskell ära pakitud ja vahe siis kas muljutud paberit või mõningal puhul näiteks saepurulaaste täis topitud. Sellest variandist tuleks kindlasti hoiduda.

Tegelikult on ju igasugune pakend, olgu transpordi- või müügipakend, informatsiooni kandja. Paratamatult kujundab see ettevõtte imagot.

Kui palju pakendeid valmistades keskkonnasäästlikkusele tähelepanu pööratakse?

 Sellega on mõnes mõttes vint üle keeratud. Muidugi ei maksa raisata, aga minu meelest tuleks jääda sellega ikkagi normaalsuse piiridesse. Tegelikult ei ole süüdi ju ei kott ega kingakarp, vaid selle toote kasutaja.

Mina olen seda meelt, et mida rohkem on tootel ümbrist, seda lihtsam on minul teda kasutada ning seda rohkem ma säästan oma aega, närve ja tervist.

Kas pakendite disainimisel saab rääkida trendidest? Kõik sõltub turust ja kultuuriruumist – need on määrava tähtsusega. Teatud trende aga on esinenud küll.

Üha enam soovitakse praegu näha, mis pakendi sees on. Näiteks kleebitakse paberkottidele aknad külge, et ostja näeks, milline see sai seal paberkotis välja näeb.

Autor: Signe Sillasoo, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700